شناسهٔ خبر: 67988067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

شمارش معکوس برای رویارویی بزرگ خاورمیانه؟

در حالی که اسرائیل هنوز مسئولیت ترور رهبر ارشد حماس را بر عهده نگرفته و بعید است صراحتا آن را بپذیرد چرا که پیشتر نیز این بازیگر مسئولیت ترورهای خود را عهده دار نمی شد، خاورمیانه درگیر التهاب غربی است.

صاحب‌خبر -

آسیا تایمز با اشاره یه اینکه اسماعیل هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران به تهران سفر کرده بود، نوشت: جزئیات آنچه اتفاق افتاده هنوز مشخص نیست، اما به نظر می رسد رهبر ارشد حماس به همراه یکی از محافظانش بر اثر انفجار در ساختمان محل اقامتش ترور شد. با این همه هنوز مشخص نیست که این انفجار به واسطه حمله موشکی بوده است یا نه. در این باره گزارش ها متفاوت است.

آسیا تایمز در ادامه مدعی است، فارغ از مسائل مرتبط با ترور اسماعیل هنیه، دو نکته در باب این رخداد قابل تامل است.اولین سوال این است که با توجه به این واقعیت که این ترور درپایتخت ایران رخ داد، آیا تهران به کنش ماجراجویانه اسرائیل پاسخ خواهد داد و دست به اقدامی تلافی جویانه می زند یا نه. بالاخص آن که ترور رهبر ارشد حماس، خشم مردم ایران را برانگیخته و گروهی ممکن است در داخل بر پاسخ به اسرائیل تاکید داشته باشند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر دستان حزب الله روی ماشه؛ شمارش معکوس برای رویارویی بزرگ خاورمیانه؟/پیامدهای ترور خونین مهمان ایران بخوانید.

نظر شما