شناسهٔ خبر: 67987194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

باقری:

ایران از حق مشروع خود برای اقدام پشیمان‌کننده علیه رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد

سرپرست وزارت خارجه ایران در رایزنی تلفنی با وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: ایران از حق ذاتی و مشروع خود برای اقدام پشیمان کننده و قاطع علیه رژیم جعلی صهیونیستی استفاده خواهد کرد تا دیوانگی مستمر این رژیم به پشیمانی ابدی مواجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی باقری» در تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان» پیرامون آخرین تحولات مربوط به شهادت «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) توسط رژیم صهیونیستی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ایران با قدردانی از حضور هیئت عربستان سعودی در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور جدید ایران، گفت رژیم جعلی صهیونیستی با عبور از خطوط قرمز و انجام یک تجاوز تروریستی آشکار در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه و نقض امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، ثبات و امنیت منطقه‌ای را با خطرات جدی مواجه ساخته است.

او تاکید کرد: ایران از حق ذاتی و مشروع خود برای اقدام پشیمان کننده و قاطع علیه رژیم جعلی صهیونیستی استفاده خواهد کرد تا دیوانگی مستمر رژیم اشغالگر قدس به پشیمانی ابدی مواجه شود.

باقری افزود: نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به این جنایات آشکار در شهادت اسماعیل هنیه و نقض آشکار امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این گفت‌وگو ضمن محکومیت ترور هنیه و اقدام علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی، وضعیت منطقه را بحرانی و خطرناک ارزیابی کرد.

او در ادامه بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد و گفت: عربستان سعودی از برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی شهادت اسماعیل هنیه استقبال خواهد کرد.

بن‌فرحان در پایان بر استمرار رایزنی‌های بین ۲ کشور تاکید کرد.

نظر شما