شناسهٔ خبر: 67983805 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

بچه‌دار شدن طا‌ها آکگل در المپیک؟

خبرگزاری ایسنا

سنگین وزن تیم کشتی ترکیه هدف اصلی‌اش در المپیک را کسب مدال طلا عنوان کرد و افزود تمام تلاشش را برای این هدف می‌کند.

صاحب‌خبر -

طا‌ها آکگل قهرمان المپیک، جهان و اروپا، نماینده ترکیه در دسته ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود. آکگل اظهار داشت که ترکیه می‌تواند یک المپیک تاریخی داشته باشد.

آکگل که همسرش باردار است، قبل از بازی‌های المپیک هیجان مضاعفی را تجربه می‌کند. او در صحبت‌هایی گفت: به زودی فرزندم به دنیا می‌آید و امیدوارم بعد از المپیک ما شادی مضاعف را تجربه کنیم و امیدوارم او بتواند مدال را به گردن من بیاندازد. همسرم الان در کشور خودش (مجارستان) است. ذهن من هم آنجاست. هیجان ما در واقع دو برابر شده است.

طا‌ها آکگل در بخش بعدی صحبت هایش افزود: ما به سختی المپیک واقفیم، هیچکس به راحتی در المپیک به کسی مدال طلا نمی‌دهد. ما می‌دانیم که کار ما سخت است، رقبای ما خوب هستند، اما ما تجربه و قدرت لازم برای غلبه بر این مشکل را داریم. هدف من قطعا مدال طلا است. تمام تلاشم را می‌کنم، تا آخرین قطره خونم می‌جنگم، امیدوارم با دعای ملتمان و کمک خدا مدال طلا را به دست بیاوریم.

طا‌ها در مورد پاریس ۲۰۲۴ که ترکیه با ۱۰۲ ورزشکار در آن شرکت خواهد کرد افزود: ممکن است این موفق‌ترین المپیک تاریخ ما باشد. ما به ویژه در بوکس شانس زیادی داریم. ممکن است در کشتی شگفتی‌هایی وجود داشته باشد. در ژیمناستیک، تکواندو و چند رشته دیگر هم شانس داریم. ما در همه جا شانس مدال هستیم. فکر می‌کنم از نظر تعداد مدال از توکیو ۲۰۲۰ پیشی بگیریم آن هم در شرایطی که کاراته در این دوره نیست.

طا‌ها آکگل با یادآوری اینکه رضا کایالپ به دلیل "حادثه ناگواری" که تجربه کرد نمی‌تواند در پاریس ۲۰۲۴ شرکت کند، خواستار حمایت از کشتی‌گیر ملی ترکیه شد و افزود: برای برادرمان رضا بسیار متاسفیم، او ورزشکاری است که تلاش زیادی کرده و با کمی غفلت چنین اتفاقی (دوپینگ) برای او رخ داده است. این شاید سخت‌ترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک ورزشکار بیفتد.

برچسب‌ها:

نظر شما