شناسهٔ خبر: 67983204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

برزیل ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

اقتصادنیوز: برزیل ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را قویا محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه برزیل چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی ایران نقض آشکار اصول منشور سازمان ملل بوده و آن را رد می‌کند.»

وزارت خارجه برزیل خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده و تصریح کرد، چنین اقدامات خشونت‌آمیزی «احتمال راه حل سیاسی برای مناقشه غزه را بیش از پیش کاهش می‌دهد.»

این وزارتخانه افزود که تنش‌ها میان اسرائیل و لبنان را «با نگرانی زیادی» دنبال می‌کند و از جامعه جهانی خواست تا «هر گونه تلاش احتمالی را برای اشاعه گفت‌وگو و مهار تشدید خصومت‌ها به کار بگیرند.» دولت برزیل همچنین روز چهارشنبه در بیانیه دیگر حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی در لبنان را محکوم کرد.

روابط برزیل و رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر متنشج شده است. لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل، اسرائیل را به ارتکاب نسل‌کشی در غزه متهم کرده است.

حزب الله لبنان چهارشنبه شب رسما اعلام کرد «فواد علی شکر» فرمانده ارشد این جنبش در حمله تروریستی روز سه‌شنبه رژیم اشغالگر صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند. در اطلاعیه سپاه تاکید شد: علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین موجی از محکومیت‌ها را در سطح جهان به همراه داشته است.

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تحولات خاورمیانه در پی ترور اسماعیل هنیه از سوی اسرائیل تشکیل و رزماری دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری و تلاش جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها شد.

نظر شما