شناسهٔ خبر: 67983023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس در مشهد؛

مشکلات شهري مشهد در کميته‌هاي تخصصي کميسيون بررسي مي‌شود/ ضرب الاجل يک ماهه براي تعيين تکليف اختلاف سازمان ملي زمين و شوراي شهر مشهد

صاحب‌خبر -
مشکلات شهري مشهد در کميته‌هاي تخصصي کميسيون بررسي مي‌شود/ ضرب الاجل يک ماهه براي تعيين تکليف اختلاف سازمان ملي زمين و شوراي شهر مشهد
خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: مشکلات شهری مشهد در کمیته‌های تخصصی کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

عبدالجلال ایری ، در تشریح نشست امروز( چهارشنبه 10 مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی و شهردار شهر مشهد در خصوص بررسی و حل مشکلات شهری و حاشیه نشینی مشهد گفت: در این نشست مشکلات و مسائل کلانشهر مشهد مورد بررسی قرارگرفته و اعضای حاضر نقطه نظرات خود را در خصوص چالش‌های موجود مطرح کردند .
این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست، بررسی عملکرد کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی و معماری بود که اعضای شورای شهر معتقد بودند واگذاری مسئولیت این کمیسیون به شهرداری‌ها مانند شهرداری تهران موجب رفع برخی از موانع پیش روی توسعه مدیریت شهری‌ها می‌شود .
وی ادامه داد: البته این موضوع در گذشته هم مطرح شده و مخالفت‌هایی در تهران از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس وجود داشت. ضمن اینکه تعارض منافع ایجاد شده میان کمیسیون ماده 5 و شهرداری تهران کماکان نیز محل بحث بوده و نمی توان برای شهرداری ‌های دیگر چنین نسخه‌ای پیچید و نیازمند بررسی بیشتر بوده ضمن اینکه حتما باید در خصوص ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری با هدف جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی در این کمیسیون تصمیم‌گیری شود. در این میان سازمان شهرداری‌ها عملکرد مناسبی نداشته و عدم توجه کافی شهرداری‌ها موجب شده، درآمد این مجموعه از محل‌های مختلف از جمله جرائم رانندگی به شهرداری‌های پرداخت نشود .
ایری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده، اختلافات میان سازمان ملی زمین و مسکن با شورای شهر مشهد در خصوص قطعه زمینی در محدود بافت فرسوده است که با توجه به موافق‌های اخذ شده در سطح کلان، مقرر شد ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شده و روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی آغاز شود .
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: از جمله مسائل دیگری که اعضای شورای شهر مشهد به آن اشاره کردند، عدم واگذاری خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن به جامعه هدف، ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و صدور مجوز واردات واگن قطار و اتوبوس شهری، مشکلات مربوط به پسماند شهری، افزایش اعتبارات شهرداری مشهد به جهت تردد بیش از 30 میلیون زائر، بود. البته قولنامه ‌ای بودن اسناد خانه‌ها در حاشیه شهر‌ها را نیز عاملی برای تداوم مشکلات و تخلفات ساخت و ساز دانستند که باید حتما رسیدگی شود .
این نماینده مردم در مجلس گفت: در پایان جلسه مقرر شد اعضای شورای شهر مسائل و مشکلات خود را به صورت مکتوب به کمیسیون عمران ارائه کنند تا برای بررسی و حل آنها در کمیته‌های تخصصی کمیسیون تصمیم‌گیری شود ./
پایان پیام

نظر شما