شناسهٔ خبر: 67982673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نوری قزلجه در دیدار با نایب رئیس مجلس ماداگاسکار بیان کرد:

ديپلماسي پارلماني دو کشور فعال تر شود

صاحب‌خبر -
ديپلماسي پارلماني دو کشور فعال تر شود
خبرگزاری آریا - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواستار فعال‌تر شدن دیپلماسی پارلمانی بین ایران و ماداگاسکار هستیم.

به گزارش خبرگزاری آریا، غلامرضا نوری قزلجه عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 10 مرداد ماه) با آقای آگوستین آندریا مانا نورو نایب رئیس مجلس ملی ماداگاسکار دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از سفر هیئت پارلمانی ماداگاسکار به ایران، از شرکت چی در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان تشکر کرد و خواستار فعال‌تر شدن دیپلماسی پارلمانی دو کشور شد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس توصیه رهبری معظم انقلاب و سیاست‌های دولت، کشورهای آفریقایی جز اولویت‌های ایران محسوب می‌شوند، گفت: همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی اقتصادی و پارلمانی باید توسعه و تعمیق یابد.
نوری قزلجه افزود: می‌توانیم در حوزه‌های مختلف کشاورزی، شیلات و کشت فراسرزمینی در ماداگاسکار همکاری داشته باشیم.
نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی یکی از اولویت‌های ایران برای تبادلات تجاری و اقتصادی در زمینه محصولات نفتی و پتروشیمی با کشور ماداگاسکار را دریافت دلار یا محصولات مورد نیاز کشورمان به صورت تهاتری عنوان کرد که به طور سریع در مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری است.
نوری قزلجه علاوه بر تاکید مجدد بر تعمیق و گسترش روابط دو کشور به ویژه در حوزه آموزش و تحقیقات گفت: آمادگی داریم بخشی از محصولات گرمسیری مورد نیاز کشورمان را در ماداگاسکار تولید کنیم که این مسئله علاوه بر انتقال تکنولوژی کشاورزی به آن کشور، زمینه گسترش و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی دوجانبه را بیشتر می‌کند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار داریم که مقامات کشور ماداگاسکار حمایت جدی‌تری از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی از جمله در برابر قطعنامه‌های ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد داشته باشند.
همچنین آندریا مانا نورو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم تحلیف چهاردهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران آن را یک افتخار ملی برای خود دانست و تاکید کرد: ملت متمدن و بزرگ ایران، باوجود تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات اقتصادی بسیار، توانسته کشور خود را توسعه دهد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این سفر به تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه و پارلمانی بین دو کشور منجر شود.
نایب رئیس مجلس ملی ماداگاسکار با اشاره به توانمندی‌های ایران در زمینه‌های مختلف فنی و آموزشی، شیلات و بهداشت و درمان کشور خود را از لحاظ تنوع زیستی منابع معدنی و زیرزمینی دارای زمینه‌های سرمایه‌گذاری فراوانی توصیف کرد که البته با موانعی مواجه است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توسعه روابط دوجانبه و پارلمانی ایران و ماداگاسکار بتواند از تجربه‌های ارزنده ایران در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شود و تصویری را که رسانه‌های غربی از ایران در آن کشور ساخته‌اند را از بین ببرد./
پایان پیام

نظر شما