شناسهٔ خبر: 67980101 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

در چه مقاطع تحصیلی میتوان در سوئد تحصیل کرد؟

سوئد، کشوری در حوزه اسکاندیناوی، که زبان اول این کشور سوئدی است، اما تحصیل در سوئد مورد توجه متقاضیان به خارج از کشور است، در این بخش می خواهیم مقاطع تحصیلی که متقاضیان از ایران می توانند اقدام نمایند را بررسی کنیم.

صاحب‌خبر -

 

دوره زبان انگلیسی در  سوئد

تحصیل برای یادگیری زبان انگلیسی در سوئد به صورت دانشگاهی برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است، برخلاف کشوری مانند هلند که دوره زبان انگلیسی پیش نیاز تحصیل در دانشگاه به صورت پذیرش کاندیشنال است، دانشجویان با پذیرش دوره زبان انگلیسی می توانند از تمامی مزایای دانشجویان خارجی در سوئد بهره ببرند. برای تحصیل در دوره زبان انگلیسی در سوئد، محدودیت سنی تعریف نشده است و از الزامات پذیرش در این دوره، ارائه نمره زبان انگلیسی در آزمون های مورد قبول است معادل نمره آیلتس 5.5 یا معادل آن در تافل یا پی تی ای است.

دوره زبان سوئدی در سوئد

یادگیری زبان سوئدی در دانشگاه های سوئد، یکی دیگر از دوره هایی است که امکان پذیرش از ایران وجود دارد، البته این دوره برای همه متقاضیان در دسترس نیست، شانس پذیرش و ویزای این دوره فقط برای کادر درمان است و اگر سایر گروه های تحصیلی برای این دوره پذیرش بگیرند، شانس دریافت ویزای آنها کمتر از 10 درصد است، داشتن حداقل نمره آیلتس آکادمیک 6.5 یا معادل آن در سایر آزمون های زبان بین المللی از اصلی ترین مدارک برای اپلای دوره زبان سوئدی است.

 

مهاجرت با دیپلم به سوئد

در بسیاری از کشورهای اروپایی برای تحصیل با دیپلم ایران به زبان انگلیسی محدودیت های زیادی تعریف شده است، از گذراندن دوره پیش نیاز تا تحصیل به زبان آن کشور از دشواری های مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم است، اما این موضوع برای سوئد صدق نمی کند. دیپلم ایران مورد قبول دانشگاه های سوئد است و تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر رشته ها امکان پذیر است. مدت زمان تحصیل کارشناسی در سوئد سه الی چهار سال است، دانشجویان می توانند به همراه خانواده برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد درخواست دهند.

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

در تمامی دوره ها به جز دوره های پزشکی و پیراپزشکی امکان تحصیل ارشد در سوئد از ایران وجود دارد، برای این دوره محدودیت سنی تعریف نشده است و متقاضیان تا 50 سالگی شانس دریافت پذیرش از دانشگاه و ویزا را دارند، دوره های ارشد در سوئد یک الی دو سال است و از مهم ترین نکات برای موفقیت در پذیرش ارشد، مرتبط بودن رشته انتخابی با رشته کارشناسی است، متقاضیان نمی توانند برای تحصیل ارشد، رشته غیر مرتبط انتخاب نمایند، در این صورت هیچ شانسی برای پذیرش تحصیلی نخواهند داشت. از مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری بعد از گذراندن یک ترم تحصیلی (معادل 30 واحد) است.

مهاجرت تحصیلی برای مقطع دکتری به سوئد

تحصیل دکترا در سوئد به معنی شروع به کار در این کشور است، از این رو شرایط پذیرش دانشجو برای مقطع دکتری در سوئد بسیار دشوار است و متقاضیان ممتاز با رزومه تحصیلی عالی می توانند برای دکتری سوئد پذیرش بگیرند، داشتن نمره زبان آیلتس 7+، مقاله isi و داشتن پروپوزال از ابتدایی ترین الزامات پذیرش دکترا در سوئد است، تحصیل رایگان، دریافت حقوق از مزایای شرایط تحصیل در سوئد  است. اگر به دنبال موقعیت شغلی به همراه تحصیل هستید، پیشنهاد ما به شما این است که رزومه علمی و کاری خود را تقویت نمایید و از موقعیت ویژه سوئد برخوردار شوید.

مزایای تحصیل در سوئد چیست؟

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • مهاجرت به همراه خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال)
  • اجازه کار دانشجویی
  • اجازه کار نامحدود همسر دانشجو
  • تحصیل رایگان فرزندان دانشجو
  • تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری

2

چه زمانی می توان برای تحصیل در سوئد اقدام کرد؟

سیستم پذیرش دانشجو در سوئد به صورت یکپارچه است و دانشجویان بین المللی برای هر ترم (ترم بهار و ترم پاییز) می توانند برای 4 دانشگاه درخواست دهند، تمامی دانشگاه های سوئد برای ترم پاییز پذیرش دانشجو دارند که ددلاین در ژانویه است، اما تعداد دانشگاه هایی که برای ترم بهار پذیرش دارند محدود است و آخرین فرصت اپلای اواخر آگوست است، دانشجویان برای اپلای دانشگاه های سوئد باید اپلیکیشن فی پرداخت کنند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئد چیست؟

دانشجویان ایرانی بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه باید شهریه مشخص شده که از سمت دانشگاه اعلام می شود را پرداخت کنند، بعد از دریافت تاییدیه پرداخت شهریه از سمت دانشگاه دانشجو باید در سایت اداره مهاجرت مراحل درخواست ویزای تحصیلی را پیش ببرند. از سری مدارک لازم، ارائه نامه تمکن مالی (برای دانشجو مبلغ 13500 یورو برای یکسال) است و اگر خانواده دانشجو وی را همراهی می کنند باید هزینه زندگی خود را نشان دهند و تمکن مالی جداگانه به اداره مهاجرت ارائه دهند.

3

 دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی سوئد کدامند؟

دلایل مختلفی برای ریجکتی اخذ ویزای تحصیلی سوئد وجود دارد، تعدادی از آنها عبارت است از:

  • نداشتن پذیرش قطعی از دانشگاه
  • عدم اعتبار یا مخدوش شدن پاسپورت
  • ارائه مدارک تقلبی
  • نداشتن قرارداد و نامه کار
  • تمکن مالی کمتر از میزان مشخص شده
  • داشتن سوسابقه

نتیجه گیری

متقاضیان ایرانی با بررسی رشته های ارائه شده و انتخاب رشته صحیح می توانند برای اپلای و پذیرش تحصیلی به همراه خانواده برای سوئد اقدام نمایند، ترجمه مدارک اصلی، مهر مترجم و دادگستری از اولین اقدامات برای مهاجرت تحصیلی در تمامی مقاطع است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما