شناسهٔ خبر: 67979194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

برنامه آزمایشی سامسونگ برای استفاده از گلکسی زد فلیپ در نیروی پلیس

حانیه شریف حانیه شریف

صاحب‌خبر -

سامسونگ با انتشار پستی در وبلاگ خود توضیح داده که چگونه دستگاه‌های سری Galaxy Z Flip این شرکت در حال پذیرش توسط نیروهای انتظامی هستند. این سری از دستگاه‌های تاشو، دو سال پیش به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی توسط پلیس شهر Kimberling و پلیس Indian Point در میزوری مورد استفاده قرار گرفت تا بررسی شود که این دستگاه‌ها چگونه می‌توانند کیفیت عملیات‌های روزانه نیروها را بهبود بخشند.

به گفته سامسونگ، این اولین بار است که یک گوشی تاشو به عنوان دوربین متصل به بدن توسط پلیس استفاده می‌شود. پس از پایان برنامه آزمایشی، دو دپارتمان دیگر پلیس نیز برای استفاده از دستگاه‌های Flip  به عنوان دوربین‌های متصل بدنی ثبت‌نام کردند. همچنین این راهکار به 25 دپارتمان پلیس مترو در پنج ایالت آمریکا نیز گسترش یافته است.

دستگاه‌های Flip که در این برنامه‌های آزمایشی پلیس استفاده شده‌اند، به‌طور ویژه و با همکاری با Visual Labs تولید شده‌اند (شرکتی که دستگاه‌های موبایل را برای استفاده به‌عنوان دوربین‌های بدنی و داشبوردی دوباره طراحی می‌کند.)

این استفاده از دستگاه‌ها برای سامسونگ، یک کاربرد غیرمنتظره است که آن را به‌طور ویژه برای مخاطبان آمریکایی خود برجسته می‌کند. وب‌سایت The Verge به این پست وبلاگ اشاره کرده و همچنین به تحقیقاتی از ProPublica و The New York Times استناد کرده که نشان می‌دهد چگونه سیاست‌های محلی می‌توانند ارزش مثبت دوربین‌های بدنی را نادیده بگیرند، یا با تأخیر یا جلوگیری از انتشار فیلم‌ها، اثر آن‌ها را کاهش دهند.

گفتنی است که سامسونگ تنها شرکت فناوری نیست که از محصولات آن در نیروهای انتظامی استفاده می‌شود. شرکت Ring، که تحت مالکیت آمازون است، سیاست‌های مخصوصی در مورد نحوه و نوع فیلم‌هایی که با افسران به اشتراک می‌گذارد، دارد. همچنین گزارش‌های دیگری در حال انتشار است که به نحوه استفاده نیروهای انتظامی از تکنولوژی‌هایی مانند شناسایی چهره و پهپادها اشاره دارد.

منبع:engadget

نظر شما