شناسهٔ خبر: 67978854 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

واکنش نادر فریادشیران به احضاریه کمیته اخلاق؛ ارکان قضایی فدراسیون را قبول ندارم/ قسم قلعه‌نویی را باور نمی‌کنم

نادر فریاد شیران در گفتوگوی تلفنی در مورد احضار به کمیته اخلاق به خبرنگاران پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

نادر فریادشیران در گفت و گوی تلفنی با رادیو به سوالات آنها پاسخ داد.

آقای فریادشیران، نامه کمیته اخلاق درباره صحبت شما درباره امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی به دست شما رسید؟

من چیزی نشنیدم.

شما گفتید بازیکن سابق قرمزها با تضمین دعوت به تیم ملی به تراکتور رفت. درسته؟

به این شکل نیست. باشگاه خبرنگاران جوان زنگ زد به من گفت بیرانوند با این شرایط و با فلان مبلغ به تراکتور رفته، خبرنگار از من پرسید ممکن است محروم شود گفتم برای چه؟ گفت به خاطر فسخ قرارداد. گفتند شاید مربی تیم ملی وساطت کند، گفتم اگر این کار را بکند غیر قانونی است، الان هم می گویم.

دیروز آقای قلعه نویی قسم خورد من چرا باید همچین کاری بکنم؟

من قسم ایشون را قبول ندارم، خبرنگار به من گفت تا حالا دخالت نکرده من هم گفتم نباید بکند.

وقتی یک مربی مورد حمله رسانه ها قرار بگیرد چه باید بکند؟

خبر کمیته اخلاق را اولین نفر شما گفتید خب وقتی من این را می شنوم باید حتما جواب بدهم. خبرنگار هم از من می پرسد مربی تیم ملی وساطت می کند ایشان محروم نشود.

یعنی حرف شما از سوی خبرنگار تحریف شده است؟

چیزی که من به خبرنگار گفتم این بود که اگر مربی تیم ملی همچین کاری بکند کار قبیحی کرده است. من عین سوال را گفتم، اصلا شما فکر کنید این حرف را من زده باشم.

خب شما فکر می کنید این حرف درست است؟

قطعا اگر من مطلع نباشم این حرف را نمی زنم.

یعنی می دانید تضمین وجود دارد در این زمینه برای باشگاه‌ها؟

الان من خبر ندارم کمیته اخلاق من را خواسته یا نه، حرف من این است اگر ایشان دخالت کرده باشد در حکم کمیته اخلاق، کارشان غیر اخلاقی است. یادم می آید آقای خیابانی گفت من را کمیته اخلاق خواسته و گفتم شما رسانه هستید، نیازی نیست شما بروید. کمیته اخلاق و ارکان قضایی از نظر من غیر قانونی هستند.

یعنی همه کسانی که در آنجا هستند غیرقانونی هستند؟

ارکان قضایی فدراسیون فوتبال اعم از اخلاق، انضباطی و استیناف همه شان غیر قانونی هستند. افرادشان قابل احترام هستند ولی از نظر وجاهت قانونی طبق اساسنامه همه این ها غیر قانونی اند. مجمع فدراسیون فوتبال تنها مرجعی است که می تواند ارکان قضایی را تایید کند.

یعنی شما می گویید این ها کمیته های من در آوردی هستند؟

کمیته اخلاق و کمیته انضباطی من درآوردی نیست، در اساسنامه فیفا هم این کمیته ها وجود دارند اما بحث من مدل انتخاب اعضای آن است. ارکان قضایی هر فدراسیونی باید مستقل باشند. اعضای مجمع باید آنها را انتخاب کنند، نه رئیس فدراسیون. کمیته اخلاق باید رای مجمع را بیاورند. بعد از کنار گذاشتن عزیزی خادم می گویند ارکان قضایی فدراسیون فوتبال که شامل همه کمیته ها هستند باید مصوبه مجمع فدراسیون را داشته باشند. شما به من بگویید از زمانی که عزیزی خادم را گذاشتید کنار، این اعضا مصوبه مجمع را دارند؟ اگر دارند بدهید به رسانه ها...

الان اگر احضاریه بیاید شما به کمیته اخلاق نمی روید؟

کمیته اخلاق تا زمانی که ابلاغشان وجاهت قانونی نداشته باشد نمی روم. ارکان قضایی برای من قابل احترامند ولی طبق اساسنامه، چون بعد از عزیزی خادم ۳ بار مجمع برگزار کردند ولی اعضای ارکان قضایی را انتخاب نکردند. تاج و نبی نمی توانند به افراد ابلاغ بدهند. اگر این ها تایید مجمع دارند، کتبی بگویند من خدمتشان می روم در غیر این صورت نخواهم رفت.  

نظر شما