شناسهٔ خبر: 67978127 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عزیزی فارسانی:

دولت چهاردهم لایحه رفع ناترازی بانکی، انرژی و صندوق‌ها را به مجلس ارائه دهد

صاحب‌خبر -
دولت چهاردهم لایحه رفع ناترازی بانکی، انرژی و صندوق‌ها را به مجلس ارائه دهد
خبرگزاری آریا - نماینده مردم «اردل، فارسان،کوهرنگ، کیار» در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در کوتاه مدت لوایحی را با فاصله در زمینه رفع ناترازی انرژی، بانکی و صندوق ها را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

حمیدرضا عزیزی فارسانی ، با اشاره به اولویت‌های اقتصادی دولت چهاردهم اظهار کرد: دولت چهاردهم باید چند ناترازی را در کشور برطرف کند.
نماینده مردم «اردل، فارسان،کوهرنگ، کیار» در مجلس شورای اسلامی افزود: نخست دولت باید به ناترازی نظام بانکی و نقدینگی بپردازد. همچنین دولت در ادامه راه خود ناترازی انرژی را مد نظر قرار دهد.
وی با اشاره به بروز ناترازی‌ها در صندوق‌های بازنشستگی و توجه دولت چهاردهم به این مسئله ادامه داد: دولت اگر بتواند در کوتاه مدت لوایحی را با فاصله در زمینه رفع این ناترازی‌ها به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. حتماً می‌توان مشکلات در این بخش‌ها را برطرف کرد.
عزیزی فارسانی در ادامه با اشاره به مبحث صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور ادامه داد: ما در بحث انرژی 2/8 برابر میانگین کشورهای اروپایی و دو و نیم برابر متوسط دنیا انرژی مصرف می‌کنیم. بنابراین اگر مصرف انرژی را در کشور متعادل و همچنین بهینه سازی را مد نظر قرار دهیم،قطعاً می‌توانیم کسری انرژی را جبران کنیم.
وی تاکید کرد: همچنین ما می‌توانیم با توجه به توان داخلی و پتانسیل‌هایی که در اختیار داریم برای رفع این ناترازی‌ها چاره‌اندیشی کنیم. در صورت رفع ناترازی‌ها در حوزه انرژی می‌توانیم منابع لازم را ذخیره کرده و آن را صرف ارائه خدماتی همچون راه، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش کنیم.
عزیزی فارسانی در ادامه با اشاره به ناترازی بانک‌ها تاکید کرد: بانک‌ها به سرعت باید از بنگاه‌داری خارج شده و در تولید سرمایه‌گذاری کنند و دست از بنگاه داری بردارند. اگر نظام بانکداری اصلاح شود و این نظام در اختیار تولید و مردم باشد،حتماً می‌توانیم بسیاری از مشکلات را جبران کنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع ناترازی‌ها یکی از مسائل مهم قلمداد شده و باید در فوریت برای آنها چاره اندیشی کرد، ادامه داد: همچنین در کنار این مسائل باید به ظرفیت‌های داخلی توجه جدی داشتم.
وی با بیان اینکه باید در دولت چهاردهم برای رفع تنش های بین المللی چاره اندیشی شود، ادامه داد: ما اگر بتوانیم مسئله تحریم‌ها را به نحوی برطرف کنیم قطعاً این مسئله به حل مشکلات اقتصادی داخلی کمک خواهد کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی رونق اقتصادی شکل گرفته و سرمایه‌گذار وارد کشور شود قطعاً ما می‌توانیم تبادلات پولی و ارزی لازم را داشته باشیم و به راحتی نفتمان را صادر کنیم. همچنین ما می‌توانیم با توسعه گردشگری کمک ویژه‌ای به اقتصاد داخلی کنیم که باید این موضوعات هم مورد توجه دولت چهاردهم قرار گیرد./
پایان پیام

نظر شما