شناسهٔ خبر: 67977789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

خون‌های پاک ریخته شده هم‌چون آواری بر سر دشمنان خدا فرود می‌آید

حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه را محکوم کرد.

باسم‌حق
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت اندوه‌بار برادر مجاهد و ارجمند، ابوالعبد، جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حرکت مقاومت اسلامی (حماس)، برگ دیگری از کتاب قطور مقاومت در حیات ملت مبارز فلسطین است. جناب هنیه، این مجاهدِ فاضل و پیشرویِ هوش‌مند؛ در جهادی مقدس متولد شد، در جهادی مقدس رشد یافت و در جهادی مقدس به شهادت رسید. این مرد آزاده که پیش از این جمعی از عزیزترین اعضای خانواده‌اش را برای عزت اسلام و در راه خدا فدا نمود، عاقبت با شهادت‌ش تصدیق کرد که «آزادگان عالم در خیمه‌ی حسین‌اند».

این شهید عزیز که روحیه‌ی مقاومت را از انتفاضه‌ی اول و اسارت‌های مکرر تا نخست‌وزیری و ریاست دفتریِ حماس حفظ و تقویت کرد، پس از سال‌ها مبارزه‌، رنجِ جلای وطن را به جان خرید، تا بتواند صدای مظلومیت و حقانیت فلسطینیان در منطقه و جهان باشد. هُشیاری ایشان در اتخاذ مواضع هوش‌مندانه و پرهیز از گفتارهای اختلاف‌برانگیز در جامعه‌ی فلسطین و حتا بیش از آن، در امت اسلام، از جمله ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار در دوران تبعید بود و این دوری از وطن خللی در مجاهدت او وارد نکرد.

گفتمان مقاومت در اندیشه‌ی اسلامی، به برکتِ وجود مجاهدانی مؤمن و ثابت‌قدم شکل گرفت و در روح و جان اُمت مسلمان همواره جریان دارد. به همین دلیل، قائم‌به‌فرد نیست که با فقدان جلوداران غیورش از بین برود لذا باید تأکید و تصریح کنیم که هرچند خلاء بزرگ‌مردی چنین، برای همه‌ی ما تأسف‌بار است اما خللی به نهضت بزرگ مقاومت اسلامی وارد نمی‌کند. چه‌آنکه طوفان‌الاقصی، نقطه‌ی عطفی در حرکت مقاومت ۸۰ ساله‌ی مردم فلسطین پدید آورد و از آن هنگام با تقدیم شهدای بسیاری، انگیزه‌ی قوی‌تری برای ادامه راه به‌وجود آورد.

این خون‌های پاکِ ریخته شده و این غم‌های مقدس از شهادت انسان‌های شریف، نه‌تنها مسلمانان را منفعل نخواهد کرد، بلکه هجمه‌ی آن هم‌چون آواری بر سر دشمنان خدا فرود می‌آید و شاهد آخرین انتفاضه‌ی مقاومت فلسطین خواهیم بود تا رژیم صهیونسیتی به ذلت ابدی دچار و ارض مقدسه از لوث وجود غاصبان تطهیر شود؛ که شهید هنیه به زیبایی و درستی گفت: «تمدن‌های واقعی از ارزش‌های انسانی و شریعت آسمانی برخاسته‌اند، نه از خونریزی و غارت». ان‌شاءالله‌تعالی.

بدون‌شک خون‌خواه این مهمانِ شهید، ایران اسلامی است. در این مسیر، جدی‌تر از گذشته به پشتیبانیِ همه‌جانبه از ملت فلسطین که امروز بلندترین پرچم اسلام را به دست دارند، برخواهیم خواست. درود خدا بر روان پاک شهید اسماعیل هنیه که اینک نه فقط فرزندان شهیدش بلکه هزاران شهید مقاومت و شهدای صدر اسلام به استقبال او خواهند آمد. هنیئا لک یا هنیة.

سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

محمد قمی
خادم نهضت تبلیغ اسلام ناب
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ شمسی
۲۵ محرم‌الحرام ۱۴۴۶ قمری

نظر شما