شناسهٔ خبر: 67976734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

موضع گیری منفعلانه آلمان درباره شهادت هنیه

سخنگوی وزارت خارجه آلمان مدعی شد که ترور رئیس دفتر سیاسی حماس نباید مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا را به خطر بیندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه آلمان بدون محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، خواستار کاهش فوری تنش‌ها در منطقه شد.

«سباستین فیشر» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در موضع گیری جانبدارانه، گفت: در حال حاضر باید خونسرد باشیم و هر کاری که ممکن است برای کاهش تنش انجام دهیم و شانس توافق بر سر اسرا و آتش‌بس در غزه نباید از بین برود.

این مقام آلمانی، در کنفرانس مطبوعاتی در برلین افزود: در حال حاضر به تلاش‌های دیپلماتیک بیشتر برای تضمین آتش بس برای مردم غزه و آزادی اسیران اسرائیلی نیاز است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز صبح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

تل‌آویو هنوز به طور رسمی مسئولیت این ترور را نپذیرفته و یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل مسئولیت ترور هنیه را نمی‌پذیرد. این در حالی است که تارنمای شبکه العربیه، در خبری اعلام کرد که «دفتر رسانه‌ای رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار تصویر اسماعیل هنیه نوشت که "از شر او خلاص شدیم".»

نظر شما