شناسهٔ خبر: 67975625 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

داریا باند یک ساله شد

تیر ماه سال ۱۴۰۲، داریا با برگزاری مراسمی به صورت رسمی از باند، اولین گوشی هوشمند خود، رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: در این مطلب، نگاهی به عملکرد داریا همراه و گوشی باند در ۳۶۵ روز گذشته خواهیم داشت. کمی پس از این رونمایی رسمی و در اوایل مرداد ماه ۱۴۰۲، پیش‌فروش گوشی باند در فروشگاه‌های آنلاین دیجیکالا و کالاتیک آغاز شد. به مرور زمان و در طی این یک سال، فروش باند در تهران و دیگر شهرهای ایران گسترش یافت؛ به طوری که تنها یک سال پس ازعرضه در تمامی ۳۱ استان ایران، گوشی باند در دسترس خریداران قرار گرفته‌ است.

۶ برند شاپ در شهرهای تهران، اصفهان، قم، گلپایگان و همدان به صورت انحصاری وظیفه فروش محصولات باند و ارائه خدمات به مشتریان را بر عهده دارند. نمایندگی الهیه داریا باند نیز به عنوان شو روم اصلی باند در تهران،  در حال فعالیت است. شو رومی که با بروزترین استانداردهای جهانی معماری ساخته شده است و بسیاری از طرح‌های پیاده شده در این فروشگاه، برای اولین بار در ایران اجرا شده‌اند.

در حال حاضر، علاوه بر برندشاپ‌ها و شوروم‌ها، ۳۱ کانتر باند در سرتاسر کشور و در پاساژهای مطرح و محیط‌های پر رفت و آمد شهرهای مختلف در حال فعالیت هستند که از این تعداد، ۱۰ کانتر در مراکز خرید بزرگ موبایلی تهران واقع شده است.

اما داریا، فعالیت‌های خود را به خارج از مرزهای ایران نیز گسترش داده است. داریا موفق شده که برند خود را به صورت رسمی در۳۵ کشور دنیا به ثبت برساند و در ۴۳ کشور دیگر دنیا در مرحله‌ی ثبت قرار دارد. آبان ۱۴۰۲ نیز داریا اولین شو روم و مرکز خدمات خارج از کشور خود را در شهر دوبی کشورامارات متحده عربی تاسیس کرد. باند در فروشگاه‌های آنلاین آمازون امارات و فروشگاه آنلاین noon نیز در دسترس قرار گرفته است.

در این مدت،‌ داریا موفق شده است که بیش از ۶۰ هزار دستگاه گوشی باند به فروش برساند. عملکردی فراتر از انتظارات و پیش‌بینی‌ها. علاوه بر این، داریا با برگزاری جشنواره‌های مختلف، بیش از ۲۵ هزار شارژر به صورت رایگان به خریداران داریا باند اهدا کرده است. از بین سه رنگ مشکی، نقره‌ای و سبز، پرفروش‌ترین رنگ باند مشکی بوده است.

از مرداد سال گذشته که گوشی باند به صورت رسمی وارد بازار ایران شد، خدمات پس از فروش و گارانتی داریا به بیش از ۳۵۰۰ مراجعه‌کننده  خدمات ارائه کرده است. ۴۰۰ مراجعه کننده نیز در این یک سال به صورت کاملا رایگان از خدمات داریا پلاس بهره بردند. ۷۹ درصد مراجعه کنندگان در شش ماهه اول از خدمات داریا رضایت داشته‌اند که این رقم در شش ماهه دوم، با رشد ۶ درصدی به ۸۵ درصد رضایت رسیده است.

از زمان عرضه باند تا بحال، ۵ بروزرسانی برای گوشی باند منتشر شده است؛ بزرگ‌ترین بروزرسانی باند، بروزرسانی اندروید ۱۴ بود که اواخر سال ۱۴۰۲ و در اسفند ماه در دسترس کاربران قرار گرفت. این بروزرسانی، داریا باند را به DariaOS5 (سیستم عامل انحصاری داریا بر پایه اندروید ۱۴) آپدیت کرد. بروزرسانی‌های دیگر باند، با هدف اضافه کردن ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌های جدید مانند Daria Wallet و Daria Entertainer، رفع باگ‌ها و مشکلات نرم‌افزاری و هم‌چنین بهبود عملکرد گوشی برای کاربران باند منتشر شد. همچنین داریا باند موفق شده با گذراندن بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تست، گواهی CTS را دریافت کند. گواهی‌ای که برای ارائه سرویس‌های موبایل گوگل (GMS)، الزامیست.

اما یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی داریا باند، امکان درآمدزایی از طریق نرم افزار Daria Wallet بود. نرم‌افزاری که به کاربران باند این امکان را می‌دهد که از طریق ابزارهای مختلف مبتنی بر وب ۳ مانند Own2Earn، Validate2Earn و Sell2Earn، امتیازهای وفاداری کسب کنند و این امتیازها را در سرویس‌های طرف قرارداد با داریا، خرج کند.

 این امکان در یک سال گذشته محقق شد و تا بحال، بیش از ۴۵۰ میلیون تومان در قالب داریوم (امتیاز وفاداری داریا) به حساب Daria Wallet مالکین باند از طریق ابزار Own2Earn واریز شده است. بیش از ۱۰۰ هزار درهم امارات نیز در قالب مالتیوم (امتیاز وفاداری شرکای خارجی باند) از طریق ابزار Validate2Earn به کیف پول داریا کاربران این گوشی هوشمند، واریز شده است. البته که این پایان کار نیست و داریا قصد دارد که با معرفی روش‌های جدید که قرار است به مرور در دسترس کاربران قرار بگیرد، امکانات درآمدزایی باند را گسترش دهد.

جدیدترین آپدیت باند نیز که اواخر تیر ماه ۱۴۰۳ منتشر شد، نرم‌افزار Daria Entertainer را به گوشی اضافه کرد. نرم‌افزاری که کاربران از طریق آن می‌توانند مالتیوم‌های خود را خرج کنند.

گوشی باند، یک گوشی میان‌رده خوش قیمت و قدرتمند است که می‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران باشد. این گوشی با پردازنده ۷۰۵۰ دایمنسیتی و صفحه نمایش AMOLED ۱۲۰ هرتزی، یک دستگاه بسیار خوب برای بازی کردن و تماشای ویدیوهای مختلف است. دوربین سه‌گانه و ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی که به هوش مصنوعی نیز مجهز است، توانایی ثبت عکس‌ها و فیلم‌های شما را دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما