شناسهٔ خبر: 67973967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(عکس) بزرگترین درخت بادام هندی جهان (عکس) بزرگترین درخت بادام هندی جهان

بنابر افسانه‌ها مردی ماهیگیر محلی سال ۱۸۸۸ میلادی، این درخت بادام هندی را کاشت و بعدها در سن ۹۳ سالگی زیر سایه همین درخت درگذشت. اما کارشناسان با بررسی ویژگی‌های این درخت، سن آن را بیش از هزار سال تعیین کرده‌اند. در هر حال چیزی که درباره این درخت همه از آن مطمئن هستند این است که این درخت، یک درخت

صاحب‌خبر -

بنابر افسانه‌ها مردی ماهیگیر محلی سال ۱۸۸۸ میلادی، این درخت بادام هندی را کاشت و بعدها در سن ۹۳ سالگی زیر سایه همین درخت درگذشت.

اما کارشناسان با بررسی ویژگی‌های این درخت، سن آن را بیش از هزار سال تعیین کرده‌اند.

74

در هر حال چیزی که درباره این درخت همه از آن مطمئن هستند این است که این درخت، یک درخت بادام هندی معمولی نیست. درواقع اندازه درخت بادام هندی پیرانگی به اندازه ۷۰ درخت بادام هندی معمولی است و سالانه بیش از ۶۰ هزار میوه بادام هندی تولید می‌کند و این منطقه از برزیل را به نقطه گردشگری جذابی تبدیل کرده است. هر سال صدها هزار نفر برای دیدن این درخت به منطقه پیرانگی در ایالت ریوگرانده شمالی سفر می‌کنند.

75

شاخه‌های این درخت به‌طور غیرمعمول به‌جای بالا در جهت اطراف رشد کرده‌اند. وزن درخت و جاذبه زمین هم شاخه‌ها را به سمت زمین خم کرده و آنها را به درون خاک کشانده است. سپس از همانجا ریشه‌های جدیدی شکل گرفته‌اند. در حال حاضر این روند رشد این درخت هنوز ادامه دارد و نمی‌توان تنه اصلی و اولیه این درخت را تشخیص داد.

76

نام این درخت در کتاب‌ رکوردهای گینس ثبت شده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-199551

نظر شما