شناسهٔ خبر: 67971162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

واکنش‌های بین‌المللی در پی شهادت اسماعیل هنیه

در پی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس برخی کشورها به این اقدام شنیع واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جامعه بین‌المللی نسبت به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس واکنش نشان داد.
 
قطر
وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم کرد.
 
وزارت خارجه قطر در بیانیه خود این اقدام شنیع را تشدید خطرناک درگیری‌ها و همچنین نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه دانست.
 
این وزارتخانه تاکید کرد که این ترور و هدف قرار دادن بی پروا و مستمر رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه، منطقه را به یک دایره از هرج و مرج سوق داده و چشم انداز صلح را محدود خواهد کرد.
 
در این بیانیه آمده است: «دولت قطر بر موضع ثابت خود در مخالفت با خشونت، تروریسم و اقدامات جنایتکارانه از جمله ترورهای سیاسی با هر هدف و انگیزه‌ای که باشد، تاکید می‌کند.
 
وزارت خارجه قطر این ضایعه را به خانواده‌های شهید هنیه، محافظ وی، دولت و ملت فلسطین تسلیت گفت.
 
روسیه
میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس «یک قتل سیاسی کاملا غیرقابل قبول» است و منجر به تشدید بیشتر تنش‌ها خواهد شد.
 
بوگدانوف اظهار داشت که این کشتار همچنین تاثیر منفی بر مذاکرات آتش بس در غزه خواهد داشت.
 
مالزی
وزارت امور خارجه مالزی نیز در بیانیه‌ای صریحا تمام اعمال خشونت‌آمیز از جمله ترور هدفمند را محکوم می‌کند.
 
این وزارتخانه از همه کشورهای حامی صلح خواست که به محکوم کردن چنین اعمالی بپیوندند.
 
وزارت خارجه مالزی بر نیاز فوری به تنش زدایی و ضرورت مشارکت همه طرف‌ها در گفت‌وگوی سازنده و پیگیری راه‌حل‌های مسالمت آمیز تاکید کرد.
 
چین
وزارت امور خارجه چین همچنین اعلام کرد که فلسطین و رژیم صهیونیستی باید هر چه زودتر به منظور جلوگیری از تشدید بیشتر در جنگ و تقابل، به آتش‌بس دست پیدا کنند.
 
در بیانیه این وزارتخانه آمده است که چین ضمن محکوم کردن قاطعانه ترور هنیه، اعلام کرد که با این اقدام مخالف است و این حادثه می‌تواند منجر به بی‌ثباتی بیشتر منطقه شود.

پاکستان
وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای ضمن ابراز تسلیت به خانواده اسماعیل هنیه و مردم فلسطین، تاکید کرد: «پاکستان تروریسم را در همه اشکال و مظاهر آن از جمله کشتارهای فراقانونی صرف نظر از انگیزه‌ها محکوم می‌کند.»

پاکستان با ابراز نگرانی جدی نسبت به جنایات فزاینده اسرائیل در منطقه، اعلام کرد: «اقدامات اخیر این رژیم منجر به تشدید خطرناک درگیری‌ها در منطقه می‌شود و تلاش‌ها برای صلح را تضعیف می‌کند.
 
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس ساعت 2 بامداد در محل اقامتش در تهران به شهادت رسید.

انتهای پیام/
 

نظر شما