شناسهٔ خبر: 67971033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی خبر داد؛

اعلام آمادگی ۹۰ موکب مردمی برای خدمات دهی در مرز تمرچین

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی از اعلام آمادگی ۹۰ موکب مردمی برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری اظهار کرد: ۹۰ موکب مردمی با همکاری سازمان عتبات عالیات از مرز بازرگان تا تمرچین برای استقرار و خدمات‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند و در مسیر اربیل، کرکوک و کربلا نیز موکب‌های مردمی استان به منظور استراحت و تغذیه زائران مستقر خواهند شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه خدمات حداکثری برای زائرین حسینی در مرز تمرچین تدارک دیده شده است گفت: اسکان و خدمات بهداشتی درمانی، پارکینگ مناسب برای خوردوها و دیگر خدمات برای زائرین داخلی و خارجی پیش بینی شده است.

معتمدیان با اشاره به اهتمام ویژه صورت گرفته برای کاهش مشکلات زوار اربعین از مرز تمرچین تا کربلای معلی گفت: در این راستا تردد یک سره از مرز تمرچین به اربیل و همچنین اربیل تا کربلا پیش بینی شده که بسیاری از مسائل و مشکلات تردد زائران را حل می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، زائران باید طی چند مرحله از تمرچین به کربلا مشرف می‌شدند، ادامه داد: در سفر اخیر صورت گرفته به اقلیم کردستان عراق و دیدار با سران این منطقه و همچنین سفر روزهای گذشته وزیر کشور ایران به عراق، طرح موضوع شد و قرار شد امسال شاهد تردد یکسره زوار از مرز تمرچین و حاج عمران به سمت اربیل و از مسیر اربیل به کربلا باشیم.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل مستقیم مسافران به کربلا مهمترین چالش سال گذشته بود اظهار کرد: این موضوع رصد و آسیب شناسی شده و مقرر شده تا با بکارگیری خودروهای دارای سیستم سرمایشی مطلوب این چالش رفع شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آب و هوای مطلوب استان و بویژه تمرچین و اختلاف دمای این مرز با سایر مرزهای کشور افزود: حداقل ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت برای تردد از مرز تمرچین در سال جاری پیش بینی شده و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

نظر شما