شناسهٔ خبر: 67970151 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سیدبندی سطح دوم لیگ قهرمانان اعلام شد

تراکتور در انتظار آسانترین قرعه برای قهرمانی

سیدبندی سطح دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد و تراکتور در سید دوم این پیکارها قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، وبسایت فوتی رنکینگز اقدام به انتشار سیدبندی سطح دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کرد که طی آن، تیم فوتبال تراکتور به عنوان نماینده ایران، در سید دوم این پیکارها قرار دارد. تبریزی‌ها که با ایستادن در رتبه چهارم لیگ و با توجه به قهرمانی سپاهان در جام حذفی راهی این پیکارها شده‌اند، به دنبال کسب نتایج درخشان در اولین دوره این مسابقات هستند.

البته چنانچه سپاهان از رسیدن به مرحله اصلی لیگ نخبگان بازبماند، این تیم نیز راهی سطح دوم لیگ قهرمانان می‌شود. زردپوشان اصفهانی ابتدا باید برابر شباب الاهلی به میدان بروند و در صورت پیروزی، به مصاف الغرافه می‌روند. اگر شاگردان مورایس در هر دو دیدار به پیروزی برسند، به مرحله گروهی لیگ نخبگان می‌روند و در صورت شکست در هر کدام از این دو دیدار، به سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا خواهند رفت.

چنانچه سپاهان برابر شباب الاهلی و یا الغرافه شکست بخورد، آنگاه اصفهانی‌ها در سید نخست از سطح دوم لیگ قهرمانان و در کنار تیم‌های التعاون عربستان و الوکره قطر قرار خواهد گرفت. چهارمین تیم حاضر در سید نخست نیز دیگر تیمی است که در مرحله پلی آف لیگ نخبگان شکست می‌خورد. یعنی از میان شباب الاهلی، الغرافه و سپاهان، دو تیم بازنده در سید نخست از سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا قرار می‌گیرند و تیم برنده نیز راهی مرحله گروهی لیگ نخبگان می‌شود.

ضمن اینکه تراکتور در سید دوم این پیکارها و در کنار تیم‌های الشارجه امارات، نسف قرشی ازبکستان و نیروی هوایی عراق قرار دارد. طبیعی است که تیم هایی از یک کشور در یک گروه از مسابقات سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا قرار نخواهند گرفت.

سیدبندی کلی سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
سید نخست: التعاون عربستان، الوکره قطر و دو تیم بازنده در مرحله پلی آف لیگ نخبگان (دو تیم از میان سپاهان، شباب الاهلی و الغرافه)
سید دوم: تراکتور ایران، نسف قرشی ازبکستان، الشارجه امارات و نیروی هوایی عراق
سید سوم: الحسین اردن، استقلال تاجیکستان، الخالدیة بحرین، موهان باگان هند
سید چهارم: الوحدات اردن، روشن تاجیکستان و دو تیم برنده در بازی‌های پلی آف سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا (برنده دیدار بنگال هند و آلتین عصر ترکمنستان و برنده جدال الاهلی بحرین و الکویت کویت)

* لازم است که یک بار دیگر، ساز و کار برگزاری سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را با هم مرور کنیم:
در سطح دوم ۳۲ تیم در ۸ گروه حاضر خواهند بود، 16 تیم از غرب آسیا و 16 تیم در منطقه شرق. در‌ مرحله گروهی مسابقات به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد. دو‌تیم نخست هر گروه راهی مرحله بعد می‌شوند، یعنی هشت تیم از غرب و هشت تیم از شرق و ۱۶ تیم برتر را تشکیل خواهند داد. دیدارهای مرحله یک‌هشتم تا نیمه‌نهایی به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد و دیدار فینال تک بازی خواهد بود.

نظر شما