شناسهٔ خبر: 67970146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عطوان: حزب‌الله قطعا انتقام حمله به بیروت را می‌گیرد

یک تحلیلگر ارشد عربی نوشت که حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و نادیده گرفتن حمله فراگیر به لبنان به معنی ضعف و تزلزل بنیامین نتانیاهو در اجرای وعده‌هایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه رأی الیوم، عبدالباری عطوان تحلیلگر ارشد مسائل عربی در مقاله جدید خود به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت پرداخته و نوشت که انجام این حمله نشانه ترس و وحشت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

وی می افزاید نتانیاهو که در جنگ شکست خورده، به دنبال بهانه ای برای عقب نشینی است و از این رو دست به این ترور ساختگی زده و آن را بزرگنمایی می کند.

او ادامه داد: در دروغگو بودن نتانیاهو شک و تردیدی نیست. او دروغ دست داشتن حزب‌الله در حمله به مجدل شمس را طراحی کرد تا حزب الله را بترساند، اما نتانیاهو باید بداند این دروغ ها شکست خورده و حزب الله همچنان با صلابت در مواضع خود ایستاده است و این جدیت را دارد که به هر تجاوز اسرائیل پاسخ دهد و زیرساخت‌ها و بنادر و فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی را نابود سازد.

به نوشته این مقاله، اینکه تل‌آویو تهدیدهای خود را نسبت به لبنان فورا اجرا نمی کند، نشان از ضعف و فروپاشی روانی نظامی صهیونیست‌ها است و این برای اولین بار در تاریخ درگیری‌های دو طرف است که تل‌آویو در حمله به لبنان مردد است و این حمله را به تعویق می اندازد، چرا که از پاسخ کوبنده حزب الله به شدت می ترسد.

عطوان در این مقاله تاکید کرد که نتانیاهو پیام تکان دهنده ای از طرف عاموس هوکشتاین، حامی و فرستاده آمریکایی خود در لبنان دریافت کرد که محتوای نامه این است هر حمله زمینی به لبنان با پاسخ گردان رضوان حزب الله و استفاده از دهها پهپاد برای هدف قرار دادن اهداف نظامی اسرائیل در حیفا و یافا و صفد و نهاریا و تل آویو مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد که ترور فرمانده میدانی حزب‌الله لبنان -در صورت تایید- برای اولین بار اتفاق نمی‌افتد و آخرین بار نیز نخواهد بود. این یک جنگ طولانی مدت در جبهه لبنان است و قطعا انتقام حزب‌الله واقع خواهد شد چرا که هدهدها و ناوگان تسلیحات موشکی حزب‌الله از کاتیوشا گرفته تا بالستیک‌های دقیق همچنان در عرصه حضور دارند.

نظر شما