شناسهٔ خبر: 67968265 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

عوامل نالایق شهرداری، تهران را به توبره کشیده‌ اند

سعید معیدفر، رییس انجمن جامعه شناسی ایران گفت: عوامل نالایق شهرداری،تهران را به توبره کشیده‌اند.

صاحب‌خبر -
عوامل نالایق شهرداری، تهران را به توبره کشیده‌ اند
کد خبر: 669374
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۰ ۱۰:۴۰:۳۵

خبر‌آنلاین با سعید معیدفر، رییس انجمن جامعه شناسی ایران درباره پلمب دفتر این انجمن گفت‌وگو کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

 

  • رویکردی که پیش‌تر در شهرداری برای مداخله نخبگان، مردم و شهروندان در حیات اجتماعی شهرشان وجود داشته از بین رفته است.
  • امروز شهردار تهران و عواملی که این سازمان بر کار گماشته و متاسفانه شورای شهری که یا منفعل است و یا اساسا در ارتباط با این شهر، دیگر آن حس قبلی را ندارد، نتیجتا امروز شهر به توبره کشیده شده و توسط شهرداری نالایق و عواملش آن حیات اجتماعی و آن دستگاه تنفسی که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی یا هنر وجود داشت در حال از بین رفتن است.
  • متاسفانه افکار عمومی که بایستی در مدیریت‌های مهم و استراتژیک کشور به نحوی نقش داشته باشد، امروز برای مدیران هیچ وجهی از اعراب ندارد. تا پیش از این صدر همین اتفاقاتی که شهرداری انجام داده و به عبارتی سعی کرده که حتی این حوزه‌های داوطلبانه را به تعلیق در بیاورد و مکان‌هایش را تسخیر کند، افکار عمومی خیلی فعال بود. تلاش شد، رسانه‌ها آمدند، کار کردند، ولی به نظر می‌رسد قدرت این جماعت در ارتباط با مردم نیست؛ این‌ها اساسا قدرتشان فوق اراده مردم است و برای مردم و  نخبگان هیچ جایگاهی قائل نیستند. چون خودشان در حد و اندازه آن نیستند، درک و شعورشان هم آنقدر نیست به عبارتی اصلا کاری ندارند. ما کلی در این مدت صحبت کردیم، اشعار دادیم که این کار را نکنید، این درست نیست اما اینها کار خودشان را کردند.
  • تا این نوع تفکر در بین مدیران شهری و حتی مدیران کشور ما وجود دارد، هیچ امیدی به اصلاح امور نیست. اصل قضیه، مردم هستند. انجمن‌ها، نهادهای مدنی و... زمانی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند و تاثیر داشته باشند که اساسا مردم، محور موضوع اصلی قرار بگیرند. در کشوری که حاکمیتش اساسا با مردم کاری ندارد و محور قدرتش مردم نباشند، چه در سطح شهرداری و چه در سطوح دیگر، به نظرم این جنجال‌ها هیچ تاثیری ندارد، کما این‌که نداشته و این‌ها کار خودشان را کرده‌اند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما