شناسهٔ خبر: 67968075 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با دریافت جایزه ایبرت؛

مایک لی در جشنواره فیلم تورنتو تجلیل می‌شود

مایک لی ۸۱ ساله کارگردان مولف سینما و تئاتر بریتانیا قرار است در جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۴ جایزه بزرگداشت دریافت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم تورنتو از مایک لی تجلیل می‌کند. دورگا چو بوز کارگردان کانادایی و کامیل دالما و کلمان دوکو ۲ آهنگساز و ترانه‌سرای فرانسوی نیز در مراسم اهدای جوایز تجلیل می‌شوند.

لی که با اکران جهانی «حقایق سخت» در این جشنواره حضور دارد، ۸ سپتامبر جایزه ایبرت را که برای تجلیل از یک کارگردان اهدا می‌شود، دریافت خواهد کرد. وی پیش از این با فیلم‌هایش «سالی دیگر»، «الکی خوش» و «آقای ترنر» در این جشنواره کانادایی حضور داشت. لی پیش از این ۷ بار نامزد اسکار شده و نخل طلای کن، شیر طلایی ونیز و جایزه بفتا را در کارنامه دارد.

جشنواره فیلم تورنتو امسال همچنین از کارگردان کانادایی دورگا چو بوز با اهدای جایزه استعدادهای نوظهور تجلیل می کند.

برگزارکنندگان تورنتو همچنین اعلام کردند که ۲ آهنگساز فرانسوی کامیل دالما و کلمان دوکو برای ساخت ترانه و موسیقی فیلم «امیلیا پرز» ژاک اودیار تجلیل می‌شوند. این فیلم موزیکال جنایی فرانسوی جایزه هیات داوران و بهترین بازیگر زن کن امسال را کسب کرد و با نمایش در جشنواره تورنتو برای نخستین بار در آمریکای شمالی دیده خواهد شد.

پیش از این، تورنتو اعلام کرد امسال به کیت بلانشت، دیوید کراننبرگ و امی آدامز جایزه می‌دهد.

جسیکا چستین، راجر دیکینز، کولمن دومینگو، برندان فریزر، آنتونی هاپکینز، خواکین فینیکس، تایکا وایتیتی، میشل یئو و کلوئه ژائو از برگزیدگان جوایز تجلیل جشنواره در دوره‌های پیشین هستند.

این جشنواره امسال از ۵ تا ۱۵ سپتامبر (۱۵ تا ۲۵ شهریور) برگزار می شود.

نظر شما