شناسهٔ خبر: 67966838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشکیل مجمع ناظران مردمی برای شناسایی مدیران ناکارآمد

رئیس دیوان محاسبات مازندران گفت: مجمع ناظران مردمی برای رسیدگی به تخلفات مدیران ناکارآمد تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن بابایی؛ رئیس دیوان محاسبات مازندران با اشاره به ورود جدی دیوان محاسبات در زمینه تخلفات گفت: دیوان محاسبات در تصمیم سازی‌ها نقش دارد و با حسابرسی و رسیدگی بودجه دستگاه‌های اجرایی می‌تواند مانع بروز تخلفات شود.

وی با اشاره به تشکیل مجمع ناظران مردمی تصریح کرد: مجمع ناظران مردمی در کشور تشکیل شد و در مازندران نیز 100 نفر از اقشار مردمی در مجمع ناظران مردمی برای شناسایی تخلفات و عدول از قوانین شرکت دارند. 

به گفته این مسئول، با تشکیل اساسنامه مجمع مردم می توانند هر ترک فعل در حوزه فعالیت مدیران استانی را حضوری یا در سامانه 198 اطلاع دهند.

بابایی خاطرنشان ساخت: نظارت و حسابرسی در هر قوه را یک تشکیلات نظارتی انجام می‌دهد.

مدیرکل دیوان محاسبات با تاکید بر اینکه به دنبال مانع‌تراشی نیستیم گفت: مطابق با اجرای سیاست های نظام، دیوان محاسبات در موضوعات متعدد دریا، جنگل، زمین خواری و غیره ورود خواهد کرد.

بابایی به تشکیل پرونده‌ها در دیوان محاسبات اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته 116 پرونده تخلف تشکیل شده است.

این مسئول استان مازندران را استانی با ظرفیت‌‌های متعدد دریا جنگل، زمین های کشاورزی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های دیوان محاسبات فعالیت پیشگیرانه است و از تخلفات چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

وی افزود: نیروهای تخصصی و پاک دست در دیوان محاسبات گلوگاه‌های فساد را در هر دستگاهی شناسایی می‌کنند و می‌توان این راه‌های فساد را به مدیران نیز آموزش داد.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران همچنین بر رصد تخلفات مالی همه دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و یادآور شد: در صورت تخلف دستگاه‌ها براساس مقررات و بخشنامه ورود خواهیم کرد.

بابایی خواستار نظارت کم هزینه و شفاف و گزارش هرگونه دست درازی به بیت المال شد و با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در مازندران گفت: شهر به شهر دسته بندی طرح‌ها انجام و حسابرسی عملکرد هر پروژه انجام می‌شود.

رئیس دیوان محاسبات مازندران به کامل نشدن پروژه‌هایی مثل ورزشگاه ماهفروجک ساری، پروژه‌های کشاورزی و منابع طبیعی و نیمه تمام ماندن زباله سوز ساری اشاره کرد و گفت: پیمانکاران در اتمام طرح‌ها به درستی عمل نمی‌کنند و متاسفانه جرایم سنگین نیز در اثر رهاسازی پروژه توسط پیمانکاران در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: نمایندگان و سازمان برنامه ریزی با ورود به مسئله بودجه در اجرای طرح‌های عمرانی ورود کنند.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران گفت: تا پایان خرداد بیش از هزار میلیارد تومان در حساب دستگاه ها بوده که جذب نشده است.

بابایی ا فزود: همه مدیران باید در جذب اعتبارات فعال عمل کنند و با مدیرانی که در زمینه جذب اعتبار فعال نباشند برخورد می‌شود و  برگشت بودجه به خزانه خط قرمز ماست.

انتهای پیام/

نظر شما