شناسهٔ خبر: 67966574 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اجرای طرح پیشران اقتصادی در هرمزگان/ چه قدر کالا در این بندر جابجا شد؟

اقتصادنیوز: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: جابجایی بیش از ۳۰۳ میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی با اجرایی شدن طرح‌های پیشران اقتصادی، از بنادر هرمزگان نشان از افزایش‌ ۲۰ درصدی در این‌ حوزه‌ دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین عباس نژاد روز چهارشنبه با اشاره به جابجایی بیش از ۳۰۳ میلیون تن انواع کالا از بنادر هرمزگان، افزود: از مجموع ۳۰۳ میلیون تن کالای جابجا شده از بنادر استان بیش از ۱۹۹ میلیون تن کالای غیر نفتی و ۱۰۴ میلیون تن کالای نفتی بوده که هر کدام به ترتیب رشد ۲۸ و هفت درصدی را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های پیشران اقتصادی استان در حوزه بنادر و دریانوردی موجب افزایش ترانزیت کالای نفتی و غیر نفتی از بنادر هرمزگان شده است، افزود: ترانزیت کالاهای نفتی و غیر نفتی استان با اجرایی شدن طرح های پیشران اقتصادی استان در حوزه بنادر و دریانوردی از ۱۶ ملیون تن به ۲۰ میلیون تن رسیده و ۲۵ درصد رشد را نشان می دهد.

عباس نژاد اضافه کرد: ترانزیت کالا از طریق حمل ریلی در بندر شهید رجایی با اجرایی شدن طرح پیشران اقتصادی استان در حوزه بنادر و دریانوردی، از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن به بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید که نشان از رشد ۵۰ درصدی آن است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در بخش ترانزیت خودرو نیز شاهد افزایش هستیم‌ و ترانزیت خودرو از ۴۵۰ هزار به ۶۵۳ هزار خودرو رسیده که رشد ۴۵ درصدی داشته و هرمزگان در این بخش رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ایجاد زیر ساخت های بندری و دریایی با اجرای طرح های پیشران اقتصادی در حوزه بنادر و دریانوردی استان، گفت: بهره برداری از پروژه اسکله های شناور در شهرستان های بندر لنگه، قشم ، جاسک و سیریک ، ایجاد زیر ساخت های دریایی مجتمع بندری مکران در منطقه کوه مبارک از جمله این طرح ها بوده است.

وی اضافه کرد: تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی، احداث و راه اندازی بنادر سیریک، بوموسی و توسعه بندرجاسک با اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال، راه اندازی بندر تخصصی معدنی شهرستان بندر خمیر، بهره برداری از مرکز خدمات دریایی و بندری شهید رجایی ساختمان ict، بهره برداری از برج کنترل دریایی شهید رجایی و احداث پایانه خدمات ترانزیتی با اعتبار پنج هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از جمله طرح های پیشران اقتصادی حوزه بنادر و دریانوردی در هرمزگان است.

عباس نژاد خاطر نشان کرد: همچنین از دیگر طرح های پیشران اقتصادی استان در حوزه بنادر و دریانوردی می توان به آغاز عملیات اجرایی ابر اکوسیستم گردشگری دریایی ایران با سرمایه گذاری ۱۹۸ میلیون یورو، آغاز عملیات اجرایی بندر بزرگ شهرک بندر لنگه و پروژه توسعه زیر ساخت های دریایی و بندری در اراضی ۲ هزا رو ۴۰۰ همکتاری با اعتبار ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

خبر مرتبط
آغاز به کار ستاد انتخاباتی قالیباف در هرمزگان

اقتصادنیوز: حسین رئیسی به عنوان رییس ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هرمزگان انتخاب شد.

وی افزود: آغاز عملیات احرایی احداث اسکله و پایانه مکانیزه ریلی مواد معدنی در بندر شهید رجایی با اعتبار ۱۱۲ هزار میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی احداث پایانه مکانیزه غلات در بندر شهید رجایی با اعتبار ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی احداث کریدور خطوط لوله و ساماندهی پایانه نفتی در بندر خلیج فارس از دیگر طرح های پیشران اقتصادی در حوزه بنادر و دریانوردی هرمزگان بوده است.

 

نظر شما