شناسهٔ خبر: 67965764 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عبدلیان پور:

جلوگیری از آرای پراکنده نیازمند وحدت رویه در محاکم انتظامی دارد

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه وحدت رویه در محاکم انتظامی را در راستای جلوگیری از آرای پراکنده ضروری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هم اندیشی قضات محاکم انتظامی سراسر کشور با حضور حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و قضات دادگاه بدوی در سراسر کشور از طریق ویدئوکنفرانس از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

حسن عبدلیان پور با تاکید بر اهمیت و ضرورت جلسات هم اندیشی در حوزه محاکم انتظامی گفت: در بحث ارتقای کیفی آئین نامه اجرایی در این حوزه نیاز به همفکری و ایجاد رویه‌های مستدل با کارایی بالا داریم تا در ارائه خدمات و تسریع در حل و فصل پرونده‌ها با کیفیت بیشتری اقدام کنیم.

وی با اشاره به سازوکار حاکم بر مرکز و گستردگی این مجموعه به وسعت کل کشور بیان کرد: خروجی چنین نشست‌هایی که بر پایه خرد جمعی است که باید به ارائه راهکار پیرامون موارد و مسائل مبتلابه حقوقی منجر شود.

رئیس مرکز وکلا در ادامه گفت: در محاکم انتظامی نیاز به یک وحدت رویه داریم تا قضات در مورد مسائل مشخص از قواعد رسیدگی واحد پیروی کنند تا اینگونه نباشد که در مورد یک موضوع و پرونده مشخص آرای پراکنده صادر شود.

عبدلیان پور در ادامه گفت: نگاه و نگرش ما بر استفاده از خرد جمعی و جلسات هم اندیشی بر این پایه استوار است که بتوانیم برای رفع دغدغه‌های مردم و اعضای مرکز اقدامی مؤثر انجام دهیم تا از یکسو قضات در محاکم و از سوی دیگر وکلا و کارشناسان و از سوی دیگر مردم عزیزمان بتوانند در روندی مشخص و تسهیل شده به امورات خود بپردازند و از رویه‌های اجرایی رضایت کامل داشته باشند که این حقیقتاً گامی مؤثر در تحقق سند تحول قضائی است.

نظر شما