شناسهٔ خبر: 67965750 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پیش‌بینی روند افزایش دما در تهران از امروز

صاحب‌خبر -
پیش‌بینی روند افزایش دما در تهران از امروز
خبرگزاری آریا - کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی بیشینه دمای 39 درجه‌ای برای پایتخت، از روند افزایش دما در تهران طی امروز و روزهای آتی خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی ، در خصوص وضعیت جوی امروز چهارشنبه 10 مردادماه گفت: امروز در استان‌های گیلان، مازندران و بخش‌هایی از گلستان بارش پراکنده رخ خواهد داد.
وی افزود: همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان نیز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
رفیعی ادامه داد: روز جمعه ادامه این بارندگی‌ها در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان به شکل پراکنده خواهد بود و در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات مرکز و جنوب کرمان، شمال و غرب هرمزگان و ارتفاعات جنوبی فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک را خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی تصریح کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید خواهد بود که سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
وی گفت: از روز پنجشنبه تا شنبه نیز باتوجه‌به شدت وزش باد در برخی از ساعات در شرق کشور احتمال وقوع توفان شن وجود دارد.
رفیعی در ادامه توضیح داد: آب‌های جنوبی کشور از جمله دریای عمان طی سه روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود و از روز پنجشنبه تا شنبه آب‌های خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای خزر نیز همین شرایط را خواهند داشت.
وی در خصوص وضعیت جوی تهران گفت: تهران امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهد داشت، بیشینه دما امروز به 39 درجه سانتیگراد خواهد رسید و روند افزایش دما را در تهران شاهد خواهیم بود.

نظر شما