شناسهٔ خبر: 67965171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایجاد ۶ مجموعه درمانی و آموزشی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، گفت: ۶ مجموعه درمانی و آموزشی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن کرمانشاه ایجاد می‌شود که دو مورد مربوط به منطقه دره‌دراز کرمانشاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، رامین الماسی امروز در جلسه شوری مسکن استان با اشاره به آغاز به کار پروژه 5400 واحدی بنیاد مستضعفان در استان بعد از مدت‌ها انتظار، اظهار داشت: پرداخت‌های پروژه از سال‌های قبل انجام شده بود و بنابر دلایلی سال‌ها متوقف بود و مشکل تقسیم زمین بین راه و شهرسازی و بنیاد رفع نشده بود و کلنگ‌زنی نمایشی در سال‌های گذشته انجام شده بود.

وی عنوان کرد: امروز این پروژه با کمترین ایراد و مشکل در حال انجام کار است و بیشتر بلوک‌ها تا سقف دوم پیشرفت داشته است، ایراد جزیی در زمینه انتقال اسناد وجود دارد و بیش از 700 میلیارد تومان زمین از منابع راه و شهرسازی به بنیاد منتقل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی غالب این پروژه در ضلع غربی شهرک مهدیه یا دره‌دراز به عنوان یک سکونتگاه غیررسمی منتهی می‌شود، گفت: علاوه بر این در تمام سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله چمن، صادقیه، ملاحسینی، مرادآباد، نوکان و آناهیتا یک سایت نهضت ملی با هدف مشخص جانمایی شده و علاوه بر ساخت نهضت ملی تلاش بر این بوده که سکونتگاه‌های غیررسمی نیز اصلاح شوند.

الماسی با بیان اینکه یکی از مسائل سکونتگاه‌های غیررسمی کمبود سرانه‌های عمومی است، افزود: نخستین اقدام برای این مناطق استفاده از اراضی تملکی برای افزایش سرانه عمومی است و با همکاری خوب شهرداری اتصال شبکه معابر نیز دستور کار دوم بود و برای دستور کار سوم طرح‌های نهضت ملی در کنار این مجموعه ها در نظر گرفته شد که رونق و ساخت و ساز در این مناطق ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات این چنینی استان کرمانشاه در زمینه سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده جزو 10 استان برتر و شهر کرمانشاه در بازآفرینی شهری رتبه سوم کشور را دارد، گفت: اکنون دره‌دراز دیگر به عنوان یک تهدید خوانده نمی‌شود و تبدیل به فرصتی شده که مردم بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تصویب ایجاد 6 مجموعه درمانی و آموزشی از محل فروش خانه‌های سازمانی در استان خبرداد و بیان کرد: ییمانکاران مشخص شده و دو مورد در دره‌دراز، یک مجموعه درمانی در پروژه سراج و مابقی در سنقر، کنگاور و هرسین جانمایی شده است.

الماسی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم پروژه تعاونی مسکن شهرداری با 1000 واحد است که در ورودی شهر از سمت سنندج واقع شده است، عنوان کرد: فنداسیون پروژه با منابع مردم به اتمام رسیده و اسکلت نصب شده و مشکل سند وجود داشت که تفکیک سند انجام شد و بانک ملت نیز برای پرداخت تسهیلات نیاز به مصوبه دارد.

وی با اشاره به درخواست مجموعه‌هایی در استان از جمله پتروشیمی با 2000 نیرو برای ساخت مسکن کارکنان، عنوان کرد: در کنار خود مجموعه در هرسین یک قطعه زمین واگذار شده و فرایندها گذرانده شده و به تمام شرکت‌هایی که با این صنعت هستند مکاتبه شد که زمین را دولت در اختیار آن‌ها قرار دهد و آماده‌سازی و بخشی از هزینه‌ها را خود شرکت‌ها تقبل کنند که مجموعه‌ای ساخته و در اختیار واجدان شرایط شاغل در این صنعت قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه دو تفاهم‌نامه در این زمینه منعقد شده است، گفت: یک مورد مربوط به شهر هرسین است و زمین دو هکتاری داخل محدوده که امکان افزایش تا 15 هکتار نیز دارد برای پتروشیمی در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه عمده نیروهای پتروشیمی در کرمانشاه حضور دارند زمین 20 هکتاری دیگری در داخل شهر کرمانشاه در ده مجنون به این منظور در نظر گرفته شده که در مجموع 22 هکتار در کرمانشاه و هرسین برای مجموعه شرکت پتروشیمی بیستون مدنظر است.

الماسی افزود: یک درخواست دیگر توسط دانشگاه صنعتی مطرح شده و با توجه به اینکه دانشگاه زمین در اختیار ندارد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه منعقد شده و 10 هکتار در ده مجنون در اختیار این دانشگاه و 20 هکتار نیز در اختیار ارتش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: از محل فروش خانه‌های سازمانی حدود 15 میلیارد تومان برای خرید تیربرق‌های شرکت توزیع هزینه شده و اکنون 150 میلیارد تومان خانه سازمانی در لیست فروش قرار داده‌ایم و مکاتبات آن با تهران انجام شده و در این راستا هزینه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه پیشنهاد داد با همکاری بنیاد شهید پروژه‌های  نهضت ملی مسکن با نام شهدا نامگذاری شوند.

انتهای پیام/

نظر شما