شناسهٔ خبر: 67964825 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

خروج سرمایه حقیقی

افت دسته جمعی قیمت‌ها در بورس تهران/ پیش بینی بورس امروز

اقتصادنیوز: با افت انتظارات و ناامیدی معامله‌گران از تغییر چشم‌اندازها، بازار سهام با افت تراز چهار پله‌ای شاخص‌های سهامی مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس تهران در روز سه‌شنبه 11 هزار و 289 واحد افت کرد و به رقم 2 میلیون و 120 هزار و 459 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 316 واحد پایین آمد و در رقم 678 هزار و 892 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 144 واحد ریزش کرد و به رقم 21 هزار و 929 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش هزار و 136 واحدی داشت و به سطح 119 هزار و 986 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 30 درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 70 درصد از نمادهای بازار افت کرد.

بیشترین تغییرات قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت ایران مرینوس (نمرینو)، شرکت دوده صنعتی پارس (شدوص) و شرکت گلوکوزان (غگل) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) و شرکت افرا نت (افرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در بورس نمادهای آسیا (شرکت بیمه آسیا)، وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) و پدرخش (شرکت درخشان تهران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشتیرانی دریای خزر (حخزر)، شرکت محصولات کاغذی لطیف (لطیف) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضا در معاملات سهام

در معاملات سه‌شنبه، 37 نماد صف خرید داشتند و 98 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 13124 6 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 3 درصدی به رقم 248 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس چهارشنبه 

دیروز شاخص‌های بورس تهران برای چهارمین روز معاملاتی متوالی ریزش کردند. شاخص کل 11 هزار و 289 واحد معادل 0.53 درصد پایین آمد. 

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نمادهای فملی، فارس و فولاد ریزش کرد، این دومین روز متوالی است که سه شرکت بزرگ بازار سرمایه بیشترین اثر را در نزول شاخص دارند. 

همچنین دیروز برای چهارمین روز پیاپی پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 201 میلیارد تومان بود. نمادهای ثفارس، وگستر، وبملت، شپدیس، فولاد، خساپا، شستا، شتران، بوعلی و ودی بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. 

ارزش معاملات خرد سهام نیز 7 درصد ریزش کرد اما در سطح 3 همت باقی ماند. علاوه بر این، هنوز شاهد مازاد عرضه در بازار هستیم. تعداد و ارزش صف‌های فروش بازار بیش از خریدها است، همچنین سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی بیشتر از سرانه خرید هر کد حقیقی است. 

اما دیروز مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و رئیس دولت برای اعلام وزرای پیشنهادی به مجلس مهلت قانونی دو هفته‌ای خواهد داشت. اخبار و شایعات پیرامون ترکیب کابینه دولت جدید داغ است و انتظار می‌رود بازار نسبت به تیم اقتصادی مسعود پزشکیان واکنش نشان دهد. با این همه دیروز بورس برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد و به نظر می‌رسد چشم انداز بازار برای معامله گران مثبت نیست.

نظر شما