شناسهٔ خبر: 67964539 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران به شهادت رسید. ارتش رژیم اسرائیل درباره ترور هنیه به CNN گفته است: ما در مورد گزارش رسانه‌های خارجی اظهارنظر نمی‌کنیم

صاحب‌خبر -

فرارو- روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

کویت استفاده از خاک این کشور برای ترور هنیه را رد کرد
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ۰۰:۱۴

منابع دولتی کویت برخی گزارش‌ها مبنی بر استفاده از خاک این کشور برای انجام عملیات ترور رئیس‌ دفتر سیاسی حماس در ایران را تکذیب کردند. روزنامه «الجریده» کویت به نقل از منابع دولتی اعلام کرد که استفاده از خاک کویت توسط نیروهای خارجی برای انجام هرگونه حمله یا ترور در هر یک از کشورهای همسایه، کذب است. /قدس پرس

فضائلی: هنیه درحال تلاوت قرآن به شهادت رسیده است
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ۰۰:۱۳

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن

عضو دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری: اسماعیل هنیه در اتاق محل اقامت خود در حال تلاوت قرآن به شهادت رسیده است. او حافظ کل قرآن کریم بود.

آمریکا: نقشی در حمله به بیروت و تهران نداشتیم
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ۰۰:۰۶

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی حملات اسرائیل به بیروت و تهران و ترور فؤاد شکر از فرماندهان حزب الله و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس مدعی شد که واشنگتن نقشی در این حملات نداشته است اما اقدامات لازم را برای دفاع از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر آمریکا درباره اینکه ایران اعلام کرده است که انتقام ترور اسماعیل هنیه در تهران را خواهد گرفت، چیست؟ گفت: من نمی‌خواهم در خصوص اظهارات مقامات ایران گمانه زنی کنم. ما همچنان خواهان حداکثر خویشتن داری همه طرف‌ها هستیم تا وارد جنگ گسترده‌تر منطقه‌ای نشویم...

مراسم وداع با شهید هنیه و محافظش در معراج شهدای تهران
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۵۸

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن

گاردین: اسماعیل هنیه؛ کهنه سربازی معتقد به دیپلماسی بود
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۵۴

گاردین در گزارشی درباره ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش حماس در تهران می‌نویسد: اسماعیل هنیه مانند همه شخصیت‌های برجسته حماس در تهدید دائمی ترور زندگی می‌کرد. به نظر می‌رسد ترور او در تهران، پایتخت ایران در یک حمله موشکی، آخرین عملیات جسورانه اسرائیل باشد که دشمنانش را در سراسر جهان هدف قرار می‌دهد.

به گزارش جماران، پس از حمله ۷ اکتبر حماس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، گفت که رهبری حماس، از جمله آن‌هایی که خارج از نوار غزه هستند، شناسایی شده و هدف قرار خواهند گرفت. با این حال، زمان و مکان ترور هنیه به گونه‌ای است که می‌تواند عامل بی‌ثبات‌کننده دیگری در درگیری باشد که در آستانه تبدیل شدن به یک جنگ منطقه‌ای است. ترور رئیس دفتر سیاسی حماس ظاهراً یک تقویت روحی بزرگ برای اسرائیل، موهبتی برای نتانیاهو منفور و ضربه سنگینی به این گروه فلسطینی (حماس) است...

زینب سلیمانی: باند جنایت کار و قاتل منتظر باشد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۲۰

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش‌ها به آن

واکنش گوترش به ترور اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۱۶

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب به وقت تهران بدون محکوم کردن عوامل شهادت اسماعیل هنیه، رهبر حماس و مذاکره کننده ارشد این گروه در میانه مذاکرات صلح، از همه طرف‌ها و جامعه بین‌الملل خواست برای کاهش تنش در منطقه تلاش کنند.

به گزارش فارس، «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: «گوترش معتقد است این حملات بیانگر تشدید خطرناک اوضاع هستند و تلاش‌ها باید بر آتش‌بس در غزه، آزادی گروگان‌ها و افزایش کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینی‌ها و همچنین بازگرداندن آرامش در غزه متمرکز شود.»

دبیرکل سازمان ملل گفت: «به جای پرداختن به این موارد، شاهد تلاش‌ها برای تضعیف این اهداف هستیم.»

سخنرانی چمران رئیس شورای شهر تهران در اجتماع مردمی در میدان آزادی تهران ؛ در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۱۵
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2145332"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/759332/2145332?width=750&amp;height=550" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>
زاکانی: آزادی قدس شریف برای آزایخواهان در سراسر جهان یک آرمان دست یافتنی است
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۲۲

شهردار تهران در اجتماع مردمی خون خواهی میهمان ایران؛ در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه در میدان آزادی:

نظم ننگین دهه های گذشته در حال شکست است و جهان در حال تغییر است. منطقه در حال تغییر جغرافیای سیاسی و شرایط جدید است

طوفان الاقصی آغاز پر افتخار مقاومت و پایان عمر ننگین رژیم صهیونیستی است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2145313"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/759332/2145313?width=750&amp;height=550" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>
نتانیاهو: روزهای سخت و پر چالشی در انتظار ماست
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۵۶

نخست وزیر رژیم صهیونیستی:
این روزها ما در یک جنگ حیاتی هستیم و برای وجود زندگی می&zwnj;&zwnj;کنیم. تسلیم فشار نمی&zwnj;شوم و اگر تسلیم آن می&zwnj;شدم، مقامات حماس را نمی&zwnj;کشتیم یا کنترل محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح را به دست نمی&zwnj;گرفتیم.

دیروز معاون نصرالله را در لبنان را هدف قرار دادیم. او مسئول حملات شمال به شهروندان ما بود. هرکه به اسرائیل آسیب برساند را هدف قرار می&zwnj;دهیم. روزهای سخت و پرچالشی در انتظار ماست.

نتانیاهو در مورد ترور اسماعیل هنیه به صورت مستقیم اظهار نظری نکرد./انتخاب

آکسیوس: اسرائیل عامل ترور اسماعیل هنیه است
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۴۷

پایگاه آکسیوس که نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی است گزارش داده رژیم صهیونیستی پشت ترور اسماعیل هنیه است.

آکسیوس به&zwnj;نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد دولت بایدن &laquo;بسیار نگران&raquo; است که ترور اسماعیل هنیه می&zwnj;تواند مذاکرات آتش&zwnj;بس غزه را از ریل خارج کند./فارس

احمدیان: ایران از حق خونخواهی هرگز نخواهد گذشت
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۳۴

دبیر شورای عالی امنیت ملی:
دشمن زبون صهیونیست در میدان شکست خورده است. ترور، تنها گزینه&zwnj;ی باقیمانده در پیش روی رژیم صهیونیستی است. شهید هنیه به نقطه نهایی آمال خویش دست یافت. جمهوری اسلامی ایران از حق خونخواهی وی هرگز نخواهد گذشت. رژیم صهیونیستی پاسخی درخور دریافت خواهد کرد./ایسنا

حاجی صادقی: صهیونیست&zwnj;ها منتظر پاسخی کوبنده باشند
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۱۱
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2145184"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/759332/2145184?width=750&amp;height=550" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>

نماینده ولی&zwnj;فقیه در سپاه پاسداران خطاب به صهیونیست ها:
ما در جبهه مقاومت در صحنه جبهه مبارزه با تو سیلی به تو خواهیم زد از سیلی که در شهادت شهید زاهدی خوردید محکم تر باشد منتظر باش و در اضطراب آماده ضربه بزرگ جبهه انقلاب باش.

تحلیل رائفی پور از اهداف رژیم صهیونسیتی در ترور شهید هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۴۵

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

آیت&zwnj;الله جوادی آملی: اسرائیل درنده رهاشده&zwnj;اى است که هیچ عهدى را به رسمیت نمى شناسد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۳۱

در پی شهادت شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، آیت&zwnj;الله جوادی آملی پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

نداى آسمانى قرآن حکیم هماره از خیانت صهیونیسم و جنایت اسرائیل سخن مى گوید؛ آیه آسمانى ﴿وَلَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَىٰ خَائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾ هشدارى است به جامعه بین الملل که اسرائیل، درنده رها&zwnj;شده&zwnj;اى است که هیچ عهدى را به رسمیت نمى شناسد.

شهادت رادمرد مقاوم جناب اسماعیل هنیه را که در حرم ضیافت و حریم جمهورى اسلامى ایران به دست اسرائیل خائن به شهادت رسید به عقل محوران و عدل مداران و رادمردان تسلیت و آزادى قدس شریف را از خداى سبحان مسئلت و صبر جمیل و اجر جزیل را براى همه سانحه دیدگان از خدای سبحان درخواست می&zwnj;نمایم.

انصارالله یمن: اسرائیل پس از ترور رهبر حماس با &laquo;موج انتقام&zwnj;جویی&raquo; مواجه است
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۱۰

یک مقام انصارالله یمن می گوید که اسرائیل باید منتظر &quot;موج انتقام جویانه&quot; پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس باشد.

طبق گزارش الجزیره، نصرالدین عامر، معاون رئیس سازمان رسانه&zwnj;ای انصارالله یمن گفت: &laquo;اسرائیل در بحبوحه نبردی سخت و در میان مذاکرات از خطوط قرمز بسیار بزرگ عبور کرده است.

حقیقت&zwnj;پور فرمانده سابق سپاه: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه باید &laquo;انتقام مرکب&raquo; باشد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۰۵

اگر هنیه به عنوان یک رهبر مقاومت در قطر ترور می&zwnj;شد، درست است که ضایعه و خسارت برای همه ما بود. اما اینکه در جمهوری اسلامی ایران، قطب عالم جدید مقاومت ترور شود، معنای بزرگی دارد، معنایش این است که دولت نادان، ابله و تروریست با جهان مقاومت و جمهوری اسلامی ایران حرف دارد که مهمان جمهوری اسلامی ایران را در پایتخت آن ترور می&zwnj;کند؛ لذا باید پاسخ ما قاطع باشد. رژیم اسرائیل با مقاومت درگیر شده، بنابراین باید پاسخ مرکب به آن&zwnj;ها داده شود، همانطور که در پیام رهبری هم بود وظیفه جمهوری اسلامی ایران است، پاسخ بدهیم، اما من معتقدم پاسخ چنین تجاوزی انتقام مرکب است./ خبرآنلاین

واکنش جلال رشیدی کوچی به ترور اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۱

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

عضو ارشد حماس: شاهدان تأیید کرده&zwnj;اند یک موشک به اتاق شهید هنیه اصابت کرده است
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۴۸
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2145106"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/759332/2145106?width=750&amp;height=550" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>

خلیل الحیه در نشست خبری با موضوع ترور شهید اسماعیل هنیه: شاهدانی که با اسماعیل هنیه بودند، تأیید کرده&zwnj;اند که یک موشک به اتاقی که او در آن بود اصابت کرده است. اکنون منتظر تحقیقات کامل از سوی مراجع ذی&zwnj;صلاح هستیم.

مکان حادثه به واسطه انفجار موشک تخریب شده و برخی از شیشه&zwnj;ها، پنجره&zwnj;ها، درها و دیوارها آسیب دیدند. دادستان از صبح یک کمیته تشکیل داده است و تیم&zwnj;های فنی در محل حضور دارند تا این موضوع را پیگیری کنند؛ ما اطمینان داریم که به حقیقت کامل این حادثه دست خواهند یافت.

بیانیه خانه کارگر در پی ترور شهید هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۴۲

بخشی از متن بیانیه به شرح زیر است:

خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران شهادت رهبر شجاع، بزرگ و مخلص فلسطینی، برادر عزیز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که با شجاعت تمام در برابر سلطه طلبی آمریکا و اشغالگری صهیونیست&zwnj;ها ایستاد و جان خود را در این راه فدا کرد، به خانواده محترم و فداکار ایشان و همه مسلمانان و حق طلبان جهان بویژه مردم مظلوم فلسطین تسلیت عرض می&zwnj;نماید.

بی تردید جمهوری اسلامی ایران با تدابیر مقام معظم رهبری و راهبری شورایعالی امنیت ملی اقدامات متناسب لازم را در زمان و مکان مقتضی با قاطعیت کامل به انجام خواهد رساند.

ایادی استکبار هنوز درک نکرده اند که این قبیل اقدامات کور خللی در عزم راسخ مردم رنجدیده فلسطین و مسلمانان آزاده جهان ایجاد نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه کوبا: ما به مردم فلسطین، خانواده و دوستان اسماعیل هنیه تسلیت می گوییم
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۲۲

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

برونو رودریگز: قتل اسماعیل هنیه در تهران که نقض آشکار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و تشدید بیشتر اوضاع جنگی کنونی در منطقه خاورمیانه است به شدت محکوم می کنیم. ما به مردم فلسطین، خانواده و دوستان وی تسلیت می گوییم.

خلیل الحیه از اعضای ارشد حماس: تنها گزینه پیش روی ما نبرد با دشمن است
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۰۴
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2145058"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/759332/2145058?width=750&amp;height=550" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>
حامد کرزی ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۴۱

حامد کرزی رئیس &zwnj;جمهور پیشین &zwnj; افغانستان⁩، ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی و مذاکره&zwnj;کنندهٔ ارشد حماس را که در &zwnj; تهران⁩ به وقوع پیوست به شدیدترین الفاظ تقبیح کرد.

این عمل تروریستی و خلاف قواعد بین&zwnj;المللی در زمانی رخ میدهد که تلاش برای برقراری آتش&zwnj;بس در &zwnj;غزه⁩ جریان داشت و امید به ختم جنگ و تحقق صلح در منطقه را بوجود آورده بود، بنابراین میتوان آنرا اقدامی بر ضد صلح و امنیت در خاور میانه خواند.
&rlm;
حامد کرزی ضمن تاکید بر خودداری از تشدید تنش، خواستار زندگی آرام برای مردم در منطقه از طریق ایجاد دولت مستقل &zwnj; فلسطین⁩ برمبنای احترام به حق تعیین سرنوشت مردم آن شد./ فارس

پیام رئیس قوه قضاییه در پی شهادت اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۱۷

محسنی اژه&zwnj;ای، رئیس قوه قضاییه طی پیامی شهادت رهبر پرافتخار و سردار مجاهد جبهه مقاومت &laquo;اسماعیل هنیه&raquo; را تبریک و تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده&zwnj;ست:

بلاشک فقدان شهید هنیه این مجاهد مخلص و آزاده، ثلمه&zwnj;ای بزرگ برای مقاومت سرافراز ملت فلسطین در برابر سفاکان و غاصبان رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی خواهد بود اما بحول و قوه الهی خون مطهر این شهید والامقام، حماسه&zwnj;ساز می&zwnj;شود، افق&zwnj;گشایی می&zwnj;کند و درخت تناور مقاومت اسلامی را بیش از پیش آبیاری خواهد کرد و آتش خشم ملت مبارز و حماسه&zwnj;ساز فلسطین را در امتداد طوفان&zwnj;الاقصی شعله&zwnj;ورتر می&zwnj;سازد.

اینجانب این اقدام بزدلانه تروریستی را محکوم نموده و شهادت شهید هنیه و همراه ایشان را به ملت بزرگ فلسطین، حماس، کلیه گروه&zwnj;های مقاومت فلسطینی و خانواده مکرم هنیه تبریک و تسلیت می&zwnj;گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان و همه مجاهدان راه حق غفران واسعه وعلو درجات مسئلت می&zwnj;نمایم.

واکنش آلمان به ترور شهید هنیه: باید تنش&zwnj;ها کاهش یابد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۱۰

سخنگوی وزارت خارجۀ آلمان:

اکنون باید خونسرد باشیم و هر کاری که ممکن است برای کاهش تنش انجام دهیم.

در این برهه به تلاش&zwnj;های دیپلماتیک بیشتری برای تضمین آتش&zwnj;بس برای مردم غزه و آزادی گروگان&zwnj;های اسرائیلی نیاز است./ فارس

رئیس جبهه اصلاحات: این جنایت باید یکصدا محکوم شود
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۰۶

منصوری ضمن محکومیت ترور شهید هنیه نوشت: اسرائیل وقاحت را به جایی رسانده که بدون واهمه در مرکز ایران دست به ترور می زند. این رژیم تبهکار با ترور &lrm;هنیه علاوه بر نقض تمامی قوانین بین المللی، هدفی جز کشاندن منطقه به جنگی بدون قاعده و تداوم کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین را دنبال می کند.

واکنش نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل به ترور شهید هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۵۷

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

توییت اکانت رسمی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: پاسخ به یک ترور در واقع عملیات ویژه خواهد بود - سخت تر و با هدف القای پشیمانی عمیق در عامل جنایت.

پیام تسلیت آملی لاریجانی در پی شهادت اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۴۸

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی شهادت دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

&quot;وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ&quot;

ملت شریف ما با تأثر و تألم فراوان خبر شهادت سردار مقاومت فلسطین جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را دریافت کرده است.

هرچند این شهید والامقام پس از سال&zwnj;ها مجاهدت، مبارزه و پایداری در مقابل ظلم صهیونیست&zwnj;های اشغالگر به آرزوی دیرین خود دست یافت، اما این حادثه تلخ آنهم در حریم جمهوری اسلامی، همه ما را در سوگ خود نشانده و داغدار کرده است. قطعاً رژیم ددمنش صهیونی تاوان بسیار سختی خواهد داد.

اینجانب شهادت این مجاهد فی سبیل الله که با سکوت مجامع بین المللی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی به وقوع پیوسته را به امت اسلامی، به جبهه سرفراز مقاومت، بویژه خانواده&zwnj;ها و بازماندگان ایشان تسلیت گفته و مغفرت و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

صادق آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

اتحادیه اروپا ترور هنیه را مردود خواند
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۴۳

پیتر استانو، سخنگوی ارشد سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ترور &laquo;اسماعیل هنیه&raquo; رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران را اقدامی فراقانونی و مردود خواند و افزود که گزارش&zwnj;ها درباره این رویداد را از نزدیک دنبال می&zwnj;کند.

وی با اشاره به اینکه حماس در فهرست سازمان&zwnj;های به اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد، اما تصریح کرد که این اتحادیه در زمینه &laquo;رد قتل&zwnj;های فراقانونی و حمایت از حاکمیت قانون، از جمله در زمینه عدالت کیفری بین المللی از یک موضع اصولی برخوردار است.&raquo;

سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا افزود: &laquo;ما از همه طرف&zwnj;ها می&zwnj;خواهیم حداکثر خویشتن&zwnj;داری را به کار گیرند و از تشدید تنش&zwnj;ها اجتناب کنند.&raquo;

استانو خاطر نشان کرد: &laquo;هیچ کشور و ملتی از تشدید تنش در خاورمیانه سودی نخواهد برد.&raquo;/ایرنا

باقری، سرپرست وزارت امور خارجه: ایران بر حق خود برای پاسخ مناسب تأکید می&zwnj;نماید
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۳۸

سرپرست وزارت امور خارجه:
شهید هنیه، به عنوان یکی از رهبران ملت فلسطین و طلایه&zwnj;دار مبارزه مشروع برای احقاق حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین، مهمان رسمی مردم و دولت ایران در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایرانیان بود و اقدام تروریستی مافیای تروریستی حاکم بر سرزمین اشغال شده فلسطین، نقض فاحش اصول و قواعد حقوق بین&zwnj;الملل، منشور ملل متحد و بی&zwnj;حرمتی به امنیت&zwnj; ملی و تمامیت سرزمینی ایران است.

جمهوری اسلامی ایران این اقدام مجرمانه نفرت&zwnj;انگیز را به شدیدترین وجه ممکن محکوم نموده و بر حق خود برای پاسخ مناسب تأکید می&zwnj;نماید.

شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای مقابله با تهدید صلح و امنیت بین&zwnj;المللی به واسطه اقدامات مستمر تروریستی و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل عمل نماید.

رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهید اسماعیل هنیه نماز می&zwnj;خوانند
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۳۲

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح فردا در دانشگاه تهران بر پیکر شهید اسماعیل هنیه مجاهد برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز خواهند کرد.

اقامه نماز راس ساعت ۸:۳۰ صبح خواهد بود./ فارس

بیانیه وزارت امور خارجه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۳۵

این اقدام تروریستی نه تنها نقض فاحش اصول و قواعد حقوق بین&zwnj;الملل و منشور ملل متحد است، بلکه تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه&zwnj;ای و بین&zwnj;المللی است.

دولت آمریکا به عنوان حامی و همدست رژیم صهیونیستی در استمرار اشغالگری و نسل&zwnj;کُشی فلسطینیان، در ارتکاب این اقدام شنیع تروریستی مسئول است.

جمهوری اسلامی ایران اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی در ترور مجاهد خستگی ناپذیر شیخ اسماعیل هنیه را شدیدا محکوم می&zwnj;کند و پاسخ مناسب نسبت به این اقدام متجاوزانه علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی خود را حق ذاتی خود می داند.

تل&zwnj;آویو: مسئولیت ترور هنیه را برعهده نمی&zwnj;گیریم!
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۳۴

یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه &laquo;ریانووستی&raquo; مدعی شد که تل&zwnj;آویو مسئول ترور رئیس دفتر سیاسی حماس نیست!

پیام روحانی در پی شهادت اسماعیل هنیه:
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۳۴

ترور مهمان عزیز ما در این مقطع، همزمان امنیت و ثبات ایران در آستانه تشکیل دولت جدید را هدف گرفته/ واکنش به این موضوع هوشیاری زیادی می&zwnj;طلبد

حسن روحانی نوشت: شهادت جناب آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی - حماس در پی اقدام تروریستی بزدلانه در تهران، بار دیگر خوی تروریستی رژیم اشغالگر صهیونیستی و ماهیت بحران&zwnj;آفرین و جنایتکار آن را در پیشگاه جهانیان آشکار کرد.

گفتگوی بلینکن با نخست وزیر قطر
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۵۸

سی ان ان، به نقل از یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا خبر داد که&nbsp;بلینکن پس از ترور اسماعیل هنیه با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر گفتگو کرد.

مقام آمریکایی: هنیه و شکر در حملات اسرائیل کشته شده&zwnj;اند
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۴۱

سی&zwnj;بی&zwnj;اس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که واشنگتن معتقد است که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فؤاد شکر رهبر جنبش حزب&zwnj;الله لبنان در اثر حملات اسرائیل کشته شده&zwnj;اند.

گفتگوی امیر قطر با وزرای خارجه و دفاع انگلیس
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۴۰

امیر قطر با وزرای خارجه و دفاع انگلیس درباره تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین، پس از ترور اسماعیل هنیه گفتگو کرد.

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

پیام تسلیت خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی در پی ترور اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۳۸

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

بار دیگر رژیم جنایتکار صهیونیستی مرتکب جنایت شد و میهمان عزیز ملت ایران، قهرمان امت اسلام جناب آقای &laquo;اسماعیل هنیه&raquo; رهبر سیاسی حماس را که عمر شریفش برای پیروزی ملت مظلوم فلسطین وقف بود، در تهران به شهادت رساند و امت اسلام و جبهۀ مقاومت را داغ&zwnj;دار کرد.

شهید اسماعیل هنیه در همهٔ حوادث تلخ و شیرین، دوستی وفادار برای ملت ایران بود؛ حضور تاریخی او در مراسم تشییع شهید سلیمانی و اعطای لقب &laquo;شهیدالقدس&raquo; به ایشان، گواه عمق این دوستی است.

ملت ایران خون&zwnj;خواهی دوست و مهمان عزیزش را وظیفه ملی و انسانی خود می&zwnj;داند که ان&zwnj;شاءالله آن را عملی خواهد کرد. /شفقنا

وحیدی: ترور &laquo;اسماعیل هنیه&raquo; از سوی فرزندان مقاومت بی&zwnj;پاسخ نمی&zwnj;ماند
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۳۸

وزیر کشور خبر داد: شهید اسماعیل هنیه از سرداران آزادیخواه جبهه مقاومت بود که راه و رسمش تا ابد سرمشق مجاهدان اسلام خواهد بود.

بی&zwnj;شک ترور شهید &laquo;اسماعیل هنیه&raquo; از سوی فرزندان راه مقاومت بی&zwnj;پاسخ نخواهد ماند و پیروز قطعی این میدان بنا بر وعده خداوند مجاهدان راه حق خواهند بود.

واکنش مصر به اقدام اسراییل در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۳۳

وزارت خارجه مصر خبر داد: سیاست خطرناک تشدید تنش از سوی اسرائیل را محکوم می&zwnj;کنیم و درباره پیامدهای سیاست ترورها و نقض حاکمیت کشورها هشدار می دهیم./ تسنیم

مالزی خواستار مجازات عاملان ترور هنیه شد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۳۳

وزارت خارجۀ مالزی در واکنش به ترور هنیه اعلام کرد: مالزی صریحاً تمام اعمال خشونت&zwnj;آمیز ازجمله ترور هدفمند را محکوم می&zwnj;کند و از همهٔ کشورهای صلح&zwnj;طلب می&zwnj;خواهد که به محکوم&zwnj;کردن چنین اعمالی بپردازند.

️مالزی خواستار تحقیقات فوری و کامل در مورد این ترور است و کسانی که مسئول آن هستند باید به&zwnj;دست عدالت سپرده شوند.

عارف: اقدام جنایتکارانه ترور شهید &laquo;اسماعیل هنیه&raquo; را با قدرت پیگیری می&zwnj;کنیم
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۳۱

معاون اول رئیس&zwnj;جمهور ضمن تسلیت درگذشت شهید اسماعیل هنیه، گفت: این اقدام جنایتکارانه را محکوم می&zwnj;کنیم و ضمن پیگیری گزارش نهادهای ذی ربط، این مسئله را با جدیت و قدرت دنبال خواهیم کرد.

دولت عمان ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۲۸

دولت عمان ترور اسماعیل هنیه را &laquo;نقض آشکار قوانین بین&zwnj;المللی و تضعیف تلاش&zwnj;ها برای دستیابی به ثبات در منطقه&raquo; توصیف کرد.

ولایتی: رژیم صهیونیستی به خاطر ترور بزدلانه &laquo;هنیه&raquo; تاوان سختی خواهد داد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۲۶

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین&zwnj;الملل گفت: شهادت مجاهد مخلص و فداکار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس طی یک عملیات تروریستی، جنایت و نقض آشکار قوانین بین المللی است و رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب این جنایت بزدلانه تاوان سختی خواهد داد.

بلینکن: دولت آمریکا در ترور هیچ نقشی نداشت
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۱۶

واشینگتن پست به نقل از بلینکن:

دولت بایدن هیچ هشدار قبلی درباره حمله به هنیه دریافت نکرده بود و هیچ نقشی در آن نداشت.&nbsp;

مردم فلسطین: ترور هنیه تاثیری بر مقاومت نخواهد گذاشت
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۴۵

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

فلسطینیان در کرانه باختری ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس که در تهران به شهادت رسید را محکوم کردند، اما گفتند که این ترور تأثیر چندانی بر جنبش اسلامی آن&zwnj;ها نخواهد داشت.

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، مقامات اسرائیلی تا کنون مسئولیت ترور هنیه را که برای مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید ایران در تهران حضور داشت، بر عهده نگرفته اند و هیچ اظهارنظر رسمی انجام نداده&zwnj;اند؛ اما، طبق گزارش رویتر، کسی شک ندارد که هنیه، چهره سیاسی حماس توسط اسرائیل ترور شده است.

فوزی نصار، یکی از ساکنان شهر جنوبی الخلیل گفت: امروز صبح با یک فاجعه برای مردم فلسطین از خواب بیدار شدیم.

او با اشاره به اینکه بنیانگذار حماس هم توسط اسراییلی&zwnj;ها به شهادت رسید، گفت: &quot;او اولین کسی نیست که آنها ترور کردند - در گذشته رهبران زیادی مانند شیخ احمد یاسین و دیگران وجود داشته اند، اما این تاثیری بر پایداری ما نخواهد داشت.&quot;

گروه&zwnj;های فلسطینی خواستار یک روز اعتراض و اعتصاب عمومی در کرانه باختری شدند و محمود عباس، رئیس&zwnj; تشکیلات خودگران فلسطین این ترور را محکوم کرد و آن را &quot;اقدامی شنیع و بزدلانه&quot; خواند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حمایت مردم از حماس در کرانه باختری قوی&zwnj; است.

سهیل ناصرالدین، یکی از ساکنان الخلیل، گفت: &laquo;ترور او بر جنبش تأثیری نخواهد گذاشت، زیرا جنبش جدید نیست. آن&zwnj;ها رهبران زیادی دارند، حتی فرزندان نیز یک رهبرند.&quot;

مصطفی برغوتی، سیاستمدار فلسطینی که ریاست اتحادیه کمیته&zwnj;های امداد پزشکی فلسطین را بر عهده دارد، گفت: &laquo;جنایت اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس، مقاومت فلسطین یا عزم مردم فلسطین برای دستیابی به آزادی ما را در هم نخواهد شکست.&raquo;

او گفت: &laquo;البته این ترور، وضعیت فعلی را تشدید خواهد کرد و این همان چیزی است که نتانیاهو می خواهد، او می داند که پایان این جنگ پایان کار سیاسی اوست.&raquo;

پرسش درباره سرنوشت مذاکرات آتش&zwnj;بس
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۴۱

سی ان ان&nbsp;نوشت: ترور هنیه ممکن است مذاکرات آتش بس را پیچیده کند

به گزارش فرارو، سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه نوشت که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ممکن است مذاکرات آتش بس و آزادی گروگان&zwnj;ها در غزه را پیچیده کند.

تسلیت سید محمد خاتمی در پی شهادت اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۷

سید محمد خاتمی اعلام کرد: &laquo;شهادت جناب اسماعیل هنیه که از چهره&zwnj;های برجسته مقاومت و مبارزه و مقابله با ترور و سرکوب و اشغال بود، و چندی پیش نیز شاهد شهادت نزدیکترین کسان خود در کنار ده&zwnj;ها هزار فلسطینی قربانی جنایات وحشتناک اسرائیل در غزه بود، نشانه دیگری از پلیدی و نفرت انگیزی تروریسم است؛ به خصوص وقتی که رنگ دولتی را به خود می&zwnj;گیرد.&raquo;

بلینکن: دستیابی به آتش&zwnj;بس ضروری است
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۴

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

به گزارش فرارو، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت:

اکنون اولویت، حصول توافق آتش بس در غزه است و این به نفع گروگان&zwnj;هاست.

دستیابی به آتش بس ضروری است و ما روی این موضوع کار می&zwnj;کنیم.

هشدار کرملین
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۱۴

کرملین هشدار داد که ترور هنیه می&zwnj;تواند خاورمیانه را به بی&zwnj;ثباتی قابل&zwnj;توجهی دچار کند.

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: &laquo;کرملین ترور رهبر حماس را به شدت محکوم می&zwnj;کند.&raquo;

او به خبرنگاران گفت: &laquo;ما معتقدیم که چنین اقداماتی علیه تلاش&zwnj;ها برای بازگرداندن صلح در منطقه است و می&zwnj;تواند به طور قابل&zwnj;توجهی وضعیت را بی&zwnj;ثبات کند&raquo;.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز ترور هنیه را &quot;یک ترور سیاسی کاملا غیرقابل قبول&quot; خوانده است.

واکنش آذری جهرمی به ترور اسماعیل هنیه در تهران
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۱۲

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

روسیه: میل جنون آمریکا برای انحصار در آتش&zwnj;بس به این وضعیت منجر شده
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۰۶

معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که خاورمیانه در آستانه یک جنگ بزرگ است و بازیگران کلیدی همچنان به افزایش مخاطرات ادامه می&zwnj;دهند.

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، آندری نستاسین، گفت: &laquo;منطقه در حال حاضر در آستانه یک درگیری جهانی است.

وی همچنین گفته است که &quot;میل جنون آمیز&quot; آمریکا برای انحصار در روند حل و فصل سیاسی در خاورمیانه به این وضعیت منجر شده است.

جزئیات مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در دوحه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۰۱

نماز میت برای شهید هنیه، بعد از اقامه نماز جمعه در مسجد امام محمد بن عبدالوهاب دوحه اقامه می&zwnj;شود.

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه با حضور مردم و با حضور سران کشورهای اسلامی و عربی در دوحه برگزار می&zwnj;گردد.

واکنش علی لاریجانی به ترور اسماعیل هنیه:
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۵۶

اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشان می&zwnj;دهد که این رژیم بدنبال آن است که شکست خود را در غزّه با اقدامات مغشوش امّا تحریک&zwnj;آمیز تغییر دهد.

&nbsp;البته با اقدامات متقابل در این مسیر نیز نه تنها از این بن بست راهبردی &ndash; امنیتی خارج نمی&zwnj;شود بلکه در گرداب جدیدی گرفتار می&zwnj;گردد.

نخست وزیر مالزی: ترور هنیه نفرت&zwnj;انگیزترین ترور است
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۵۵

به گزارش فرارو نخست وزیر مالزی نوشت: ترور اسماعیل هنیه نفرت انگیزترین قتلی است که هدف آن از بین بردن مذاکرات برای توقف کشتار غزه است.

واکنش ظریف به ترور اسماعیل هنیه:
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۵۱

ترور ناجوانمردانه میهمان ما، عزم ایران را برای دفاع از خود و حمایت از عزم مردم فلسطین برای مبارزه برای آزادیشان دوچندان خواهد کرد

نتانیاهو منطقه و جهان را به سوی پرتگاه فاجعه پیش می برد

ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید تا کنون متوجه شده باشند که بقای نتانیاهو در گرو کشتار، تخریب و هرج و مرج است

جهان نباید اجازه دهد که اهداف ویرانگر نتانیاهو محقق شود

تشییع از مقابل دانشگاه تهران
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۵۰

تشییع شهید اسماعیل هنیه ساعت ۸ صبح فردا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار می&zwnj;شود

جلسه وزیران رژیم صهیونیستی
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۴۷

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از جلسه وزیران سیاسی و امنیتی بعد از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس خبر داد

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

اعتصاب عمومی در کرانه باختری اشغالی در پی شهادت اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۴۳

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

نخست وزیر قطر: چگونه می توان مذاکراتی را انجام داد که در آن یک طرف مذاکره کننده را می&zwnj;کشند؟
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۳۵

به گزارش فرارو، نخست&zwnj;وزیر قطر نوشت:

ترورها و تشدید تنش&zwnj;ها این سوال را مطرح می کند:

چگونه می توان مذاکراتی انجام داد که در آن یک طرف مذاکره کننده را می&zwnj;کشند.
صلح منطقه ای و بین المللی به شرکای جدی دارد و موضعی که جان مردم کم ارزش نباشد.

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

اعلام سه روز عزای عمومی
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۲۷

در پی شهادت فرمانده مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه&zwnj;ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد

ایران در حال بررسی جزئیات حادثه است
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۲۱

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره؛ مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان گفته است: ایران همچنان در حال بررسی جزئیات مربوط به حادثه ترور هنیه است.

امانی به خبرنگاران در بیروت گفت: فقط چند ساعت از این ترور گذشته است. باید خیلی مسائل را دنبال کنیم و هنوز تصمیم&zwnj;گیری نهایی را اعلام نمی&zwnj;کنیم.

این دیپلمات با اشاره به حمله اسرائیل به حومه پایتخت لبنان با هدف حمله به فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب الله، گفت: &laquo;همه جزئیات سیاسی، از جمله حمله دیروز در جنوب بیروت، در حال بررسی است&raquo;.

اردوغان: &laquo;ترور موذیانه&raquo; اراده فلسطینی&zwnj;ها را در هم نخواهد شکست
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۱۴

به گزارش فرارو، رجب طیب اردوغان، رئیس&zwnj;جمهور ترکیه، &quot;ترور موهن&quot; متحد نزدیک و برادر خود هنیه را محکوم کرد و گفت که این ترور اراده فلسطینی&zwnj;ها را از بین نمی&zwnj;برد.

اردوغان در شبکه اجتماعی خود نوشت: &laquo;خدا رحمت کند برادرم اسماعیل هنیه را که پس از این حمله نفرت انگیز، به شهادت رسید.

این ترور اهریمنی است که هدف آن برهم زدن آرمان فلسطین، مقاومت شریف غزه و مبارزات حق طلبانه خواهران و برادران فلسطینی ما، شکستن اراده فلسطینی&zwnj;ها و ترساندن آنهاست.

اما بربریت صهیونیستی همچنان که تا امروز چنین بوده باز هم به اهداف خود نمی رسد.

اطلاعیه شماره ۲ روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۱۲

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلࣰا

همان گونه که به استحضار ملت شریف و عظیم&zwnj;الشأن ایران اسلامی و آحاد امت اسلامی و رزمندگان جبهه پرافتخار مقاومت رسانده شد، در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ مجاهد بزرگ &quot; آقای دکتر اسماعیل هنیه&quot; رئیس معزز دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان شجاع ایشان در اقدام تروریستی رژیم بزدل و جنایتکار صهیونیستی، در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند.

شهید هنیه از جمله شخصیت&zwnj;های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط &quot;مجلس محترم شورای اسلامی&quot; برای شرکت در &quot; آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران&quot; بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی &quot;طوفان الاقصی&quot; سفرهای متعددی به کشورمان داشتند.

این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین&zwnj;المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست&zwnj;های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده&zwnj;ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه&zwnj;ای دریغ نمی&zwnj;ورزد.

بی&zwnj;تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت&zwnj;های &quot;شهید القدس&quot; دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری&zwnj;بخش آنان خواهد بود.

با محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و جنایتکارانه و تسلیت و تبریک شهادت سردار عالیقدر حماس و مقاومت اسلامی فلسطین و محافظ دلاور وی، به آگاهی مردم قدرشناس و انقلابی ایران می&zwnj;رساند، برنامه&zwnj;های مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گرانقدر توسط &quot;شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی&quot; اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام محدباقرقالیباف، رئیس مجلس
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۱۲

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

رویترز: دفتر مطبوعاتی اسرائیل عبارت &laquo;حذف شده&raquo; به کار برد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۰۸

به گزارش فرارو، رویترز اعلام کرد که دفتر مطبوعاتی اسرائیل عکسی از هنیه را در فیس بوک منتشر کرده است با این عبارت &laquo;او حذف شده است&raquo;.

القسام: ترور هنیه در قلب تهران اتفاق مهم و خطرناکی بود.
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۰۴

به گزارش فرارو، گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد:

ترور سردار اسماعیل هنیه در قلب تهران اتفاق مهم و خطرناکی است که نبرد را به ابعاد جدیدی می کشاند.
دشمن با گسترش دایره تجاوز، ترور رهبران مقاومت در عرصه&zwnj;های مختلف و نقض حاکمیت کشورهای منطقه اشتباه کرد.
دشمن تاوان تجاوزات خود را با خون خود در غزه، کرانه باختری، در درون تشکیلات خود و هر جایی که دست مجاهدین خلق ما برسد، خواهد پرداخت.

هفت گزاره احمد زیدآبادی درباره ترور رئیس دفتر سیاسی حماس
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۵۷

هفت گزاره در بارۀ ترور هنیه

1.اسرائیل چه مسئولیت ترور اسماعیل هنیه را به عهده بگیرد و چه نگیرد، هیچ عاقلی طرف دیگری را مسئول این ترور نخواهد شناخت.
2. اسرائیل به احتمال زیاد می&zwnj;توانست هنیه را در قطر یا ترکیه هم ترور کند، اما به عمد تهران را انتخاب کرد به عنوان اقدامی از هر جهت تحریک&zwnj;آمیز.
3. اسرائیل به احتمال بسیار، در زمان&zwnj;های دیگر هم می&zwnj;توانست هنیه را ترور کند، اما به عمد، عملیات ترور را شب بعد از مراسم تحلیف دکتر پزشکیان انتخاب کرد تا دولت جدید را با بحران و آشفتگی و سردرگمی از همان ابتدای کارش روبرو کند.
4. با این ترور، وضع از هر جهت پیچیده و بغرنج شده است. حتی به راحتی نمی&zwnj;توان گفت گام درست در کدام جهت باید برداشته شود.
5. جنگ غزه از مدت&zwnj;ها پیش به صحنۀ رویارویی مستقیم حزب&zwnj;الله و اسرائیل و صحنۀ رویارویی کم و بیش نامستقیم ایران و اسرائیل تبدیل شده است. ادامۀ این جنگ بسیار پرهزینه و پایان دادنش هم بسیار سخت است.
6. به ناچار باید بین تداوم جنگ و یا گذاشتن نقطۀ پایانی بر آن، انتخاب کرد.
7.ماهیت تراژیک سیاست همین است! انتخابی بی&zwnj;نهایت تلخ اما ناگزیر!

خانواده اسماعیل هنیه که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۵۲

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

واکنش&zwnj;ها به ترور اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۴۵

&nbsp;به گزارش انتخاب، نظر ولی نصر، مشاور سابق اوباما و استاد دانشگاه به این شرح است:

&laquo;دو ترور اسرائیل در تهران و بیروت، صرف نظر از دلیل پشت پرده آن، به شیوه ای عمدا تحریک آمیز انجام شد؛ یعنی طوری طراحی شده که دعوت به انتقام گیری منتهی به تشدید تنش می کند.

ایالات متحده که نمی&zwnj;تواند یا نمی&zwnj;خواهد اسرائیل را مهار کند، به سمت جنگ بزرگ&zwnj;تری می&zwnj;رود که نمی&zwnj;خواهد.

واشنگتن خود را در موقعیت دیوانه وار امید به خویشتن داری در بیروت و تهران قرار داده است&raquo;.

اردوغان نیز اعلام کرد: &laquo;من به شدت ترور ناجوانمردانه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، اسماعیل هنیه در تهران را محکوم می&zwnj;کنم&raquo;.

وزارت خارجه روسیه نیز چنین موضع گیری کرد: &laquo;کسانی که اقدام به ترور هنیه کردند، از عواقب خطرناک این اقدام در منطقه آگاه بودند&raquo;.

مقام معظم رهبری: خونخواهی هنیه را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می&zwnj;دانیم
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۳۴

در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، آیت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه&zwnj;ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می&zwnj;دانیم.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران!

رهبر شجاع و مجاهد برجسته&zwnj;ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء&zwnj;الله پیوست و جبهه&zwnj;ی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه&zwnj;ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه&zwnj;ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

شهید هنیه سالها جان گرامی&zwnj;اش را در میدان مبارزه&zwnj;ئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده&zwnj;ی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه&zwnj;ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه&zwnj;ی خود می&zwnj;دانیم.

اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می&zwnj;نمایم.

سید علی خامنه&zwnj;ای
10 مرداد 1403 مصادف با 25 محرم 1446

پیام سید حسن خمینی
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۲۸

سید حسن خمینی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه پیامی نوشت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

خبر ترور برادر مجاهد شهید اسماعیل هنیه و یکی از محافظان ایشان در تهران، تکان دهنده بود.

شکست های پی در پی دشمن صهیونیستی در 300 روز اخیر پس از عملیات طوفان الاقصی، چهره خشن و پلشت این رژیم را که به تعبیر رهبر معظم انقلاب &laquo;یک باند جنایتکار، قاتل و تروریست&raquo; است، بیش از قبل نشان داده داده است.

شهادت، آرزوی مردانی بزرگ چون هنیه است؛ اویی که چندین نفر دیگر از اعضای خانواده اش پیش از این شربت شهادت نوشیده بودند. مجاهدانی چون ایشان از میان ما می روند، اما راهشان تا حصول مقصود نهایی تداوم دارد.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت این شهادت عظیم به ملت مظلوم فلسطین، خانواده و دوستداران شهید اسماعیل هنیه، امیدوارم این شهادت ها مقدمه پیروزی نهایی آرمان فلسطین باشد.

سید حسن خمینی
۱۰ مرداد ۱۴۰۳
٢٥ محرم ١٤٤٦

هشدار دادستانی کل کشور
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۲۳

دادستانی کل کشور اعلام کرد: فعالان رسانه&zwnj;ای و مجازی از پرداختن به موضوعاتی که امنیت روانی جامعه را مخدوش می&zwnj;کند، پرهیز کنند.

دستگاه&zwnj;های ذیربط ضمن رصد فضای مجازی، رسانه&zwnj;ها و یا افرادی که اقدام به شایعه&zwnj;پراکنی می&zwnj;کنند را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

با این افراد بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

پیام مسعود پزشکیان بعد از شهادت اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۵۶

مسعود پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در شبکه ایکس نوشت: امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته&zwnj; است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه&zwnj;هایم او را تشییع کنم.

&rlm;شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم&zwnj;تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت&zwnj;تر از همیشه دنبال می&zwnj;شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

&rlm;&laquo;إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ&raquo;

مراسم تشییع اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۵۶

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس احتمالا فردا در تهران برگزار خواهد شد.

قطر ترور هنیه را محکوم کرد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۲۸

وزارت امور خارجه قطر ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس را شدیدا محکوم کرد.

بیانیه حزب الله در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۱۲

شهادت رهبر بزرگ و مخلص و برادر عزیز اسماعیل هنیه رحمت رئیس دفتر سیاسی حماس و به ویژه خانواده محترم و فداکار ایشان را که ده ها شهید تقدیم کردند، تسلیت می گوییم.

شهید اسماعیل هنیه از رهبران بزرگ مقاومت عصر حاضر بود که با شجاعت تمام در مقابل پروژه سلطه طلبی آمریکا و اشغالگری صهیونیست ایستاده و خون خود را بر کف دستان خود آماده شهادت کردند. برای هدفی که به آن اعتقاد داشتند و همیشه در طول راه منتظر این شهادت بودند.

شهادت اسماعیل هنیه سرسختی مجاهدان مقاومت در همه عرصه&zwnj;های مقاومت برای ادامه راه جهاد می&zwnj;افزاید و عزم آنان را در برابر دشمن صهیونیستی قوی&zwnj;تر می&zwnj;سازد.

از خداوند منان خواستاریم که این رهبر شهید بزرگوار و عزیز را در زمره شهدا قرار دهد و ایشان را مشمول رحمت و خشنودی واسعه خود قرار دهد.

طالبان شهادت هنیه را تسلیت گفت
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۰۰

شهادت اسماعیل هنیه، از رهبران حماس، غم بزرگی برای امت به جا گذاشت، اما در عین حال نویدی برای از بین رفتن صهیونیست&zwnj;های غاصب خواهد بود.

شهادت ایشان را به خانواده&zwnj;شان و به امت اسلامی تسلیت عرض می&zwnj;کنیم.

سردار علایی: قطعا آمریکا در ترور هنیه همکاری نزدیک عملیاتی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی داشته است
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۵۹

رئیس پیشین ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جماران گفت: قطعا آمریکا در برنامه ترور اسماعیل هنیه همکاری نزدیکی را با رژیم صهیونیستی هم در حوزه عملیاتی و هم اطلاعاتی انجام داده است.

رژیم صهیونیستی با انجام این ترور می خواهد به گروههای فلسطینی نشان دهد که در هیچ جای دنیا مکان امنی برای حضور و زندگی ندارند و همانطور که نوار غزه برای مردم آن ناامن است، سایر کشورها هم برای کسانی که مخالف اشغال هستند، نا امن است.

این ترور علاوه بر برنامه ریزی هایی که رژیم صهیونیستی برای ترور تمام رهبران سازمان های مقاومت ضداسرائیلی در سراسر جهان تنظیم کرده، پیامی به دولت پزشکیان است که اجازه نخواهیم داد در ایران تغییراتی رخ دهد تا مردم ایران بتواند به راحتی زندگی کنند و روابط مناسبی را با کشورهای جهان برقرار کنند.

محسن رضایی: اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۵۵

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شهادت اسماعیل هنیه سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل&zwnj;آویو از کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر تا نقض حریم حقوقی و قوانین بین&zwnj;المللی کشورها در ترور رهبران محبوب ملت&zwnj;ها است.

چه احمق هستند آنها که فکر می کنند این نوع قدرت&zwnj;نمایی زبونانه قادر است ضعف و درماندگی آنها را در رویارویی قهرمانانه فرزندان شجاع و شکست ناپذیر فلسطین جبران کند.

اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد.

روسیه: ترور &laquo;هنیه&raquo; یک جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول است
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۳۹

&laquo;میخائیل بوگدانوف&raquo; معاون وزیر امور خارجه روسیه ترور &laquo;اسماعیل هنیه&raquo; رهبر حماس را یک جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول خواند که منجر به تشدید بیشتر تنش ها می شود.

المیادین: شهادت اسماعیل هنیه در تهران با شلیک موشک از کشوری به کشور دیگر بوده
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۳۸

المیادین به نقل از یک منبع ناشناس مدعی شد: شهادت اسماعیل هنیه در تهران با شلیک موشک از کشوری به کشور دیگر بوده و از داخل ایران انجام نشده است.

اولین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۲۴

ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد.

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه&zwnj;های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید.

بررسی های بیشتر در حال انجام است و بزودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد./ فارس

جلسه فوق&zwnj;العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ترور هنیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۱۲

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق العاده این کمیسیون درباره حادثه ترور اسماعیل هنیه در تهران خبر داد.

صدرالحسینی: پاسپورت شهید هنیه دیپلماتیک بود و از نظر حقوق بین&zwnj;الملل مصونیت داشته است / ایران حق انتقام دارد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۱۱
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2144045"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/759332/2144045?width=750&amp;height=700" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>
اولین واکنش وزارت خارجه ایران به خبر شهادت اسماعیل هنیه در تهران
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۵۸

کنعانی&lrm;،سخنگوی وزارت خارجه:

شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم&zwnj;تر خواهد کرد.

بی&zwnj;تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزهٔ عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادیِ قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

ترور هنیه تنها متوجه مقاومت و حماس نبود
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۵۷

محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به الجزیره لایو گفت: ترور هنیه تنها متوجه مقاومت و حماس نبود، بلکه ایران را نیز هدف قرار داد.

وزارت امور خارجه ترکیه: ترور هنیه جنگ را به خارج از غزه می کشاند
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۵۰

به گزارش الجزیره سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه ضمن محکومیت شدید ترور اسماعیل هنیه توسط رزیم صهیونیستی اظهار کرد که رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که به صلح پایبند نیست. این رژیم با ترور اسماعیل هنیه در تهران جنگ را به خارج از منطقه فلسطین و غزه کشانده است. جامعه جهانی چنانچه نتواند این رژیم را از اقدامات خطرناک خود منصرف کنید باید منتظر یک جنگ بزرگ در منطقه باشد.

نخستین واکنش CNN به ترور اسماعیل هنیه: مذاکرات صلح در هاله ابهام
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۴۸
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2143998"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/759332/2143998?width=750&amp;height=700" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>
نتانیاهو از وزاری کابینه خواسته تا هیچگونه اظهار نظری درباره ترور اسماعیل هنیه نکنند
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۴۳

الحدث گزارش داد که نتانیاهو از وزرای کابینه خواسته است تا هیچگونه اظهار نظری در خصوص ترور اسماعیل هنیه نکنند با این وجود وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی بشدت از این اقدام انتقاد کرده است.

وزیر دفاع آمریکا: در صورت حمله به اسرائیل، از آن دفاع خواهیم کرد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۳۹

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در واکنش به ترور اسماعیل هنیه گفت: در صورت حمله به اسرائیل، از آن دفاع خواهیم کرد.

جزئیات شهادت اسماعیل هنیه در تهران و واکنش&zwnj;ها به آن

لحظه اعلام خبر شهادت شهید اسماعیل هنیه از ماذنه&zwnj;های مساجد در جنین
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۳۸
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2143974"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/759332/2143974?width=750&amp;height=700" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>
آخرین تصاویر از شهید اسماعیل هنیه در تهران
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۳۲

متن بیانیه نخست سپاه درباره ترور اسماعیل هنیه

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

&zwnj;بیانیه حماس در پی ترور شهید اسماعیل هنیه

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل&zwnj;الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

جنبش مقاومت اسلامی حماس در سوگ فرزندان ملت بزرگ ما فلسطین، ملت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است.

برادر رهبر شهید مجاهد اسماعیل هنیه رهبر نهضت پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس&zwnj;جمهور جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست&zwnj;ها به محل سکونتش در تهران جان باخت.

عضو ارشد حماس: ترور هنیه بی&zwnj;پاسخ نمی&zwnj;ماند

&laquo;موسی ابومرزوق&raquo; عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: ترور فرمانده اسماعیل هنیه عملی بزدلانه است و بی پاسخ نخواهد بود.

درخواست اعتصاب عمومی و تظاهرات خشم در فلسطین پس از ترور هنیه

گروه&zwnj;های مختلف فلسطینی پس از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواستار برگزاری تظاهرات خشم و اعتصاب عمومی در همه نقاط فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست شدند.

واکنش&zwnj;ها به شهادت اسماعیل هنیه

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: ترور برادر اسماعیل هنیه جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین است.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز شهادت اسماعیل هنیه را جنایت جدید رژیم صهیونیستی دانست. مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما در کنار حماس می&zwnj;ایستیم.

&laquo;سامی ابوزهری&raquo; از دیگران رهبران حماس نیز گفت: ما در حال جنگ علنی برای آزادی بیت المقدس هستیم و آماده پرداخت هزینه&zwnj;های مختلفیم.

کاخ سفید نیز اعلام کرد: از گزارش&zwnj;ها درباره ترور اسماعیل هنیه مطلع هستیم، اما اظهارنظر بیشتری نمی&zwnj;کنیم.

براساس اعلام المیادین نتانیاهو به وزرای کابینۀ رژیم صهیونیستی دستور داده در خصوص خبر ترور اسماعیل هنیه اظهار نظر نکنند.

واکنش محمود عباس به ترور شهید هنیه

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در بیانیه&zwnj;ای ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم و آن را &laquo;اقدامی بزدلانه&raquo; و &laquo;تحولی خطرناک&raquo; توصیف کرد.

واکنش رسانه&zwnj;های جهان به ترور اسماعیل هنیه در تهران

رسانه&zwnj;های بین&zwnj;المللی مانند گاردین، نوشته&zwnj;اند که هنوز اسرائیل صحبتی درباره ترور هنیه نکرده است.

سی ان ان، اما در خبری که حدود یک ساعت پیش منتشر شده، می&zwnj;گوید که ارتش اسرائیل در پاسخ به این رسانه گفته که پاسخی به رسانه&zwnj;های خارجی نمی&zwnj;دهد.

هنوز جزییاتی از ترور هنیه مشخص نشده است، اما برخی از رسانه&zwnj;ها گمانه زنی&zwnj;هایی داشته&zwnj;اند. مانند العربیه که به نقل از برخی منابع نوشته که هنیه در ساعت ۲ بامداد به وقت بامداد با شلیک مستقیم موشک ترور شد.

آسمان شمال اسرائیل بسته شد

رسانه&zwnj;های صهیونیستی گزارش کردند از بیم واکنش موشکی گسترده [حزب&zwnj;الله در واکنش به حملۀ دیروز اسرائیل به جنوب بیروت] آسمان فلسطین اشغالی از خط خضیره-حیفا به بالا به مدت ۲۴ ساعت بسته خواهد بود.

اسماعیل هنیه کیست؟

براساس گزارش تابناک، اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه (به عربی: إسماعیل عبد السلام أحمد هنیة) ملقب به ابوالعبد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس است که بعد از طراحی و اجرای عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و حمله به صهیونیست&zwnj;ها در سرزمین&zwnj;هایی که به اشغال درآورده&zwnj;اند، به چهره&zwnj;ای شناخته شده&zwnj;تر در جهان بدل شد.

او که متولد سال ۱۹۶۳ است، مدتی (از ۲۹ مارس ۲۰۰۶ تا ۱۴ ژوئن ۲۰۰۷) نخست&zwnj;وزیر دولت خودگردان فلسطین بوده و از ۶ مه ۲۰۱۷ به عنوان رئیس جدید دفتر حماس، جایگزین خالد مشعل شد.

اسماعیل هنیه که تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در اردوگاه الشاطی در نوار غزه و در مدرسه&zwnj;ای در زیرمجموعه سازمان اونروا (اونروا یا آنروا یا UNRWA، مخفف &quot;آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک است)، تحصیلات دبیرستان را در دانشسرای دینی الازهر کامل کرد و در سال ۱۹۸۱ برای تحصیل در رشته زبان عرب وارد دانشگاه اسلامی غزه شد.

وی که با ورود به دانشگاه به عضویت انجمن اسلامی این دانشگاه در آمده بود، از سال ۱۹۸۳ (تا ۱۹۸۴) عضو شورای دانشجویی دانشگاه شد و از سال ۱۹۸۵ (تا ۱۹۸۶) ریاست شورای دانشجویی دانشگاه را بر عهده داشت. فعالیت&zwnj;هایی که در ادامه به عضویت وی در گروه&zwnj;های مقاومت فلسطینی و در نهایت تبعید وی به همراه ۴۱۵ نفر از رهبران و فعالان حماس و جهاد اسلامی به مرج الزهور در جنوب لبنان منجر گردید.

اسماعیل هنیه پیشتر هم هدف ترور قرار گرفته است از جمله در سال ۲۰۰۳. ترور نافرجامی که خود وی این گونه روایتش کرده است:

&laquo;در تاریخ ۶/۹/۲۰۰۳ م. همراه شیخ احمد یاسین به دیدار دکتر مروان ابو راس رفته بودیم. وقتی ناهار را در منزل ایشان میل کردیم، ناگهان یک هواپیمای اف ۱۶ محلی را که در آن بودیم بمب باران کرد. سقف فرو ریخت و همه جا را دود و گرد و خاک فرار گرفت. به شکرانه پروردگار موفق شدیم از منزل خارج شویم و خداوند ما و خانواده دکتر ابو راس را نجات داد.&raquo;

از سوایق کاری و فعالیت&zwnj;های اسماعیل هنیه می&zwnj;توان به موارد زیر اشاره کرد:

دبیر پیشین هیئت امنای دانشگاه اسلامی غزه
مسئول پیشین امور اداری دانشگاه اسلامی غزه
مدیر سابق علمی دانشگاه اسلامی غزه
عضو سابق منای دانشگاه اسلامی غزه
عضو کمیته عالی گفتگوی حماس با بقیه گروه&zwnj;های فلسطینی و تشکیلات خودگردان
عضو کمیته عالی پیگیری انتفاضه به نمایندگی از حماس
رئیس دفتر شیخ احمد یاسین
عضو رهبری سیاسی جنبش حماس
عضو سابق هیئت مدیره جمعیت اسلامی غزه
رئیس باشگاه جمعیت اسلامی غزه به مدت ۱۰ سال

آخرین صحبت&lrm;های شهید اسماعیل هنیه ساعتی پیش از شهادت

رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان بازدید از تم&zwnj;پارک &laquo;سرزمین تمدن&zwnj;ها&raquo; در برج میلاد:

از قدس تا برج میلاد تهران، این پیام روشن است که تمدن&zwnj;های واقعی از ارزش&zwnj;های انسانی و شریعت آسمانی برخاسته&zwnj;اند، نه از خونریزی و غارت.

شهرداری تهران با برگزاری نمایشگاهی فرهنگی، این پیام را به جهانیان می&zwnj;رساند.

تمدن&zwnj;های جعلی دوام نخواهند داشت، اما تمدن&zwnj;های اصیل جاودانه خواهند بود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2143940"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/759332/2143940?width=750&amp;height=700" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>
&nbsp;
&nbsp;

منابع: فارس، مهر، تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما