شناسهٔ خبر: 67963408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

چهار بازيکن گچساراني به اردوي تيم ملي هاکي پسران زير 16 سال دعوت شدند

صاحب‌خبر -
چهار بازيکن گچساراني به اردوي تيم ملي هاکي پسران زير 16 سال دعوت شدند
خبرگزاری آریا- چهار هاکی باز گچسارانی به اردوی تیم ملی پسران زیر 16 سال ایران دعوت شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا در استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس هیئت هاکی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در گفت و گو با این خبرگزاری اذعان کرد: این تعداد بازیکن (منتخبین المپیاد استعدادهای برتر کشور) به اردوی هاکی چمن زیر 16 سال انتخابی تیم ملی در تبریز دعوت شدند.
علی‌مراد کاظم پور افزود: امیرارسلان کاویانی، امیرحسین شیراوژن، علی عباسپور و امیرحسین بیعتی از سوی فدراسیون هاکی به این اردو دعوت‌شده‌اند تا زیر نظر مربیان تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات آسیایی به تمرینات خود ادامه دهند.
وی ادامه داد: گچساران مهد هاکی ایران می باشد که در سال گذشته پس از سال‌ها قهرمان لیگ برتر ایران شده است.
کاظم پور ابراز داشت: تمرینات و استعدادیابی هاکی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بدون وقفه برای دختران و پسران گچسارانی در حال انجام است.
رئیس هیئت هاکی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدتی که در دستور کار خود قرار داده‌ایم به‌زودی کلاس‌های تخصصی آموزش داوری، دانش‌افزایی مربیان و همچنین استعدادیابی دختران و پسران گچسارانی در روستاهای این شهرستان را زیر نظر مدرسان و مربیان تیم ملی و فدراسیون هاکی برگزار خواهیم کرد.
اولین اردوی هاکی چمنی پسران زیر 16 سال کشور به میزبانی شهرستان میانه برگزار خواهد شد.
ورزش هاکی از سال 1348 وارد شهرستان گچساران شد و فدراسیون هاکی در سال 1351 شکل گرفت.
9 نفر از اعضای تیم ملی هاکی ایران در سال 1352 از ورزشکاران گچساران بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ورزشکاران گچسارانی یک مقام قهرمانی، سه عنوان نایب قهرمانی و سه مقام سومی در هاکی کسب کرده اند.
سلیم موسوی، نوروز حیدری، احسان گلستانی نیا و نیما حیدری از اسطوره های هاکی گچساران هستند که در مسابقات آسیایی سابقه حضور داشته اند.
نوروز حیدری در سال های 1368 تا 1383 مربی و سرمربی تیم ملی هاکی بود که در سال 1381 به همراه تیم ملی مقام چهارم آسیا را کسب کرد.
تیم هاکی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران سه بار در سال های 1387 تا 1392 قهرمان لیگ برتر هاکی شد و سه عنوان نایب قهرمانی در سال های 1390 تا 1395 نیز کسب کرده است.

نظر شما