شناسهٔ خبر: 67963244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

وزارت خارجه آمریکا: برای کاهش تنش میان اسرائیل و لبنان تلاش می‌کنیم

ایرنا : وزارت خارجه آمریکا در واکنش به درگیری‌های اخیر میان اسرائیل و لبنان، مدعی شد که برای کاهش تنش در اطراف مرزها و بازگشت مردم به خانه‌های خود در هر دو طرف مرز تلاش می‌کند.

صاحب‌خبر -

 ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا با مقامات لبنانی و اسرائیلی برای کاهش تنش‌ها در ارتباط بوده است؟ گفت: ما به ارتباط با مقامات لبنانی و اسرائیلی ادامه می‌دهیم و برای کاهش تنش در اطراف مرزها و بازگشت مردم به خانه‌های خود در هر دو طرف مرز تلاش می‌کند.

او در پاسخ به اینکه آیا آمریکا قصد دارد تحریم‌های جدیدی علیه لبنان وضع کند یا تصمیم دارد تحریم‌هایی علیه ایران و سوریه به خاطر کمک به حزب الله معرفی کند؟ پاسخ داد: من در مورد تصمیمات احتمالی اظهار نظر نخواهم کرد اماهرگونه حق برای اقدام علیه عوامل مخرب را بر خود محفوظ می‌دانیم.

پاتل در پاسخ به پرسشی درباره حمله اسرائیل به ناحیه ضاحیه جنوبی بیروت از اظهار نظر خودداری کرد ولی گفت که «به وضوح» اتفاق افتاده است.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا بر حمایت «قاطعانه» آمریکا از اسرائیل تاکید کرد و افزود: «اسرائیل حق دفاع از خود دارد و ما به تلاش برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک که به غیرنظامیان اسرائیلی و لبنانی اجازه دهد به خانه‌های خود بازگردند و در صلح و امنیت زندگی کنند ادامه خواهیم داد و اطمینان خاصل خواهیم کرد که از هرگونه تشدید تنش جلوگیری شود.»

کارن ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: آمریکا بر این باور نیست که جنگ میان حزب الله و اسرائیل غیرقابل اجتناب است. ما می‌توانیم گام‌هایی در جهت کاهش تنش‌ها برداریم.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفت: تعهد ایالات متحده به دفاع از امنیت اسرائیل در برابر تهدیدهای مورد حمایت ایران استوار و پابرجا است.

 منابع خبری از حمله هوایی رژیم اسرائیل به ضاحیه بیروت خبر می‌دهند و ارتش این رژیم مدعی هدف قرار دادن «فؤاد ابومحسن» رئیس ستاد حزب‌الله و مرد شماره ۲ این جنبش در جریان حمله هوایی شده است.

ارتش اسرائیل مدعی شده که در جریان این حمله، یکی از فرماندهان حزب الله را هدف قرار داده است اما شبکه خبری الجزیره گزارش داد که نظامیان اسرائیلی از ترس واکنش احتمالی مقاومت، به نیروها و آمبولانس‌های خود در شمال سرزمین‌های اشغالی دستور آماده باش داده است.

خبرگزاری رویترز سه‌شنبه شب به نقل از دو منبع امنیتی لبنانی گزارش داد که تلاش اسرائیل برای ترور فرمانده ارشد حزب الله در ضاحیه جنوبی بیروت شکست خورده است. دو منبع امنیتی لبنانی اعلام کردند که فرمانده ارشد حزب الله در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت نجات پیدا کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از یک مقام ارشد در حزب الله گزارش داد که تلاش برای ترور فواد شکر از فرماندهان ارشد این جنبش شکست خورده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز به نقل از منابعی در این رژیم گزارش دادند که هنوز مطمئن نیستند که تلاش برای ترور فواد شکر موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر. کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که هدف ترور قبل از حمله ساختمان را ترک کرده بود.

رسانه‌های لبنانی هم گزارش دادند که در پی حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت، ۲ نفر شهید و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نظر شما