شناسهٔ خبر: 67960537 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

باشگاه پرسپولیس از ۹ سال قبل دیگر به من زنگ نزده/ اگر پولم را کامل می‌گرفتم و نمی‌بخشیدم، احترامم در پرسپولیس بیشتر بود

سرمربی اسبق پرسپولیس از رفتاری که با او طی سالیان اخیر انجام شده است به شدت گلایه دارد.

صاحب‌خبر -

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرورزشی از شرایط کنونی تیم صحبت کرد و البته مدیران باشگاه را نیز به چالش کشید.

با جدایی علیرضا بیرانوند، پرسپولیس همچنان به دنبال یک دروازه‌بان مطرح است و هواداران می‌ترسند عدم جذب یک گلر ششدانگ به تیمشان لطمه بزند

اولویت پرسپولیس در شرایط کنونی حتماً جذب یک دروازه‌بان آماده و ششدانگ باید باشد. باید سراغ یک گلر مطرح و خوب خارجی برویم که علاوه بر لیگ برتر خودمان، در لیگ نخبگان آسیا هم به ما کمک کند. البته این حرف اصلاً به معنای نفی شایستگی امیررضا رفیعی نیست. این جوان می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد و باید حتماً به او اعتماد کنیم ولی پرسپولیس به دو دروازه‌بان احتیاج دارد. اگر خدای نکرده رفیعی در مسابقه اول مصدوم شود آنگاه تکلیف چیست؟ ما باید دو دروازه‌بان خوب داشته باشیم.

در مورد خریدهای مهم پرسپولیس برای این فصل نگاه شما چیست؟

فراموش نکنید فرشاد احمدزاده حالا با تجربه به مراتب بیشتری به پرسپولیس برگشته و علی علیپور نیز سابقه بازی در اروپا را دارد. این دو نفر فوق العاده با تجربه و پخته شده‌اند و مردان چشم بسته محسوب نمی‌شوند بنابراین همه انتظار دارند نمایش بسیار مطلوبی از آنها ببینند. پیرامون بازیکن مراکشی اما فعلا اصلاً نمی‌شود قضاوت کرد و باید نمایشش را در هفته‌های آغازین فصل  ببینیم.

گاهی اوقات شاهد حضور بازیکنان خارجی در استقلال و پرسپولیس هستیم که فوق العاده معمولی هستند و اگر در میان تیم‌های جوانان و امیدها داخل کشور خودمان بگردیم، قطعاً نفراتی را پیدا می‌کنیم که استعدادشان از این خارجی‌ها بیشتر است

نکته دقیقاً همین است. شما گفتید "اگر بگردیم" یعنی اینکه باید آدم‌های متخصص با دید فوتبالی عالی وجود داشته باشند که چنین کاری را انجام بدهند. استعدادیابی در تمام دنیا یک سمت فوق العاده مهم است و استعدادیاب‌های تیم‌های بزرگ، درآمد بسیار خوبی هم دارند. آنها دستمزد بالایی می‌گیرند تا استعداد پیدا کند چون اگر استعدادها به درستی شناسایی شوند، باشگاه از کنارشان پول بسیار خوبی کاسب می‌شود.

خب چرا پرسپولیس استعدادیاب با این معنا که شما اشاره کردید، ندارد؟

دلیلش این است که سراغ چنین آدم‌هایی نمی‌روند. استعدادیاب‌های توانمند و متبحر، افراد کاملاً توانمندی هستند که آویزان باشگاه پرسپولیس نمی‌شوند. اگر قرار باشد از وجود چنین افرادی استفاده کرد، باید سراغ آنها رفت و با این افراد قرارداد بست تا بیایند و تخصص خود را در خدمت پرسپولیس قرار بدهند.

برخی از شکسوتان پرسپولیس طی روزهای گذشته در مصاحبه‌های خود مدعی شده‌اند که دستیاران ایرانی در کنار گاریدو کم هستند و باید اضافه شوند

راست می‌گویند. حرفشان درست است. اگر مدیران پرسپولیس چشم و گوششان را باز کنند، افرادی هستند که می‌توانند به سرمربی این تیم کمک کنند.

شما از جمله حاضران در مراسم ترحیم مرحوم سعید راد بودید. هنرمندی که همه می‌دانستند پرسپولیسی است و چند بار در مصاحبه‌های خود از سبک بازی شما تعریف ‌کرد و مدعی بود اگر جنگ تحمیلی پیش نمی‌آمد، حمید درخشان می‌توانست در اروپا فوتبال بازی کند

ایشان همیشه به من لطف داشت. حرفی که سعید خان می‌گفت کاملاً درست بود. اگر جنگ تحمیلی نبود مطمئن باشید نسل دهه ۶۰ فوتبال ایران به ویژه تیمی که در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ سنگاپور شرکت کرد، می‌توانست بهترین مدارج را طی کند. منظور من فقط ملی پوشان پرسپولیسی آن تیم نیستند چون استقلالی‌های تیم ملی ۱۹۸۴ نیز واقعاً معرکه بودند. علاوه بر آنها، حمید علیدوستی هم بود که نه در استقلال بازی می‌کرد نه در پرسپولیس اما با وجود همه محدودیت‌ها آنقدر توانمند بود که توانست خود را به فوتبال آلمان برساند. باور کنید حمید علیدوستی این شایستگی را داشت که در ۵ تیم اول بوندسلیگا بازی کند.

رقابت‌های باشگاهی در اروپا حداکثر تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد. معمولا در هفته‌های ابتدایی و روزهای پایانی رقابت‌های باشگاهی در اروپا شاهد هستیم که تیم‌های بزرگ از پیشکسوتان خود دعوت می‌کنند تا با حضور در ورزشگاه روحیه نفرات کنونی را افزایش بدهند. چرا چنین اتفاقاتی در فوتبال ایران و به ویژه در استقلال و پرسپولیس رخ نمی‌دهد؟

امان از بخل. امان از حسادت. امان از دید کوتاه. بازیکن با تمام وجود در استقلال یا پرسپولیس فوتبال بازی کرده و حالا پیشکسوت شده است ولی حتی یک صندلی به طور اختصاصی در ورزشگاه نیست که او بتواند در طول فصل هرگاه دوست داشت، برای تماشای مسابقه تیم محبوبش به استادیوم برود و روی آن بنشیند. بازیکن در ترکیه صرفاً به واسطه اینکه یک بازی ملی دارد، کارت ارزاق می‌گیرد و تا آخر عمر می‌تواند لوازم خوراکی منزلش را ز برخی فروشگاه‌ها به صورت رایگان تهیه کند اما اینجا طرف ۷۰ بازی ملی دارد اما کسی تحویلش نمی‌گیرد. ای آقا،شما می‌گویید احترام. چه احترامی به پیشکسوتان می‌گذارند؟

حمید درخشان یادش می‌آید که آخرین بار  چه زمانی از باشگاه پرسپولیس با او تماس گرفتند؟

بله. ۹ سال قبل بود (با حالت خاصی بیان می‌کند) به خاطر این تیم نصف قراردادم را بخشیدم اما هیچکس سراغی از من نگرفت انگار نه انگار که حمید درخشان برای پرسپولیس زحمت کشیده است. اگر من آدم بی‌گذشتی بودم و تا ریال آخر پولم را از پرسپولیس می‌گرفتم، مطمئن باشید احترامم را بیشتر نگه می‌داشتند. حداقل کار این است که به پیشکسوتان بزرگ پرسپولیس زنگ بزنند و قبل از دیدارهای مهم به هر کدام ۵ تا بلیت بدهند که همین کار را هم نمی‌کنند! پیشکسوت بنده خدا اگر هوس کند مسابقه را از نزدیک ببیند یا اقوامش را به ورزشگاه بفرستد باید چند تا واسطه در باشگاه پیدا کند که برایش دو قطعه بلیت بگیرند.البته خدا را صدهزار بار شکر که من تا امروز حتی به یک ریال از پول پرسپولیس هم احتیاج نداشته ام.

نظر شما