شناسهٔ خبر: 67959893 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

برگزاری مدرسه حقوق اساسی و شبیه ساز شورای نگهبان

بنیاد شیخ انصاری با همکاری پژوهشکده شورای نگهبان، مدرسه حقوق اساسی و رقابت شبیه ساز شورای نگهبان را با شرکت اعضای ممتاز مدرسه راهبری حل مسئله برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام عبدی مسئول برگزاری مدرسه حقوق اساسی و شبیه ساز شورای نگهبان گفت: ۵۰ نفر از اعضای ممتاز مدرسه راهبری حل مسئله در این دوره شرکت می‌کنند و این دوره در دو قالب مدرسه حقوق اساسی و رقابت شبیه‌ساز شورای نگهبان برگزار می‌شود. در مدرسه حقوق اساسی اساتیدی از طرف شورای نگهبان معرفی شده‌اند که به تدریس سرفصل‌های تعیین شده می‌پردازند و اعضای مدرسه با حقوق اساسی و دیگر موضوعات آشنا می‌شوند.

وی در رابطه‌ با جزئیات مدرسه حقوق اساسی ابراز داشت: در این کلاس‌ها افراد بامهارت‌هایی که می‌آموزند با جلسات شورای نگهبان آشنا می‌شوند و در مرحله بعد، رقابت شبیه‌ساز با تشکیل گروه‌های چهارنفره برگزار می‌شود که گروه ها با انتخاب خودشان یکی از مصوبات را بررسی و در نهایت داوری می‌شوند.

وی افزود: این دوره از روز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ شروع شده و تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ادامه دارد و تا کنون چهار روز از مرحله اول دوره با عنوان مدرسه حقوق اساسی برگزار شده که در آن دکتر محمد بهادری جهرمی به تدریس دو عنوان پیشینه و فرایند تصویب قانون و اصول و مبانی نظام اسلامی، دکتر نیکونهاد با موضوع ولایت‌فقیه و خبرگان، دکتر کدخدامرادی با موضوع آشنایی با قوه مقننه، دکتر محمدعلی فراهانی با موضوع آشنایی با شورای نگهبان و نظارت شرعی قانون اساسی، دکتر محمدصادق فرهانی با موضوع آشنایی با قوه قضائیه و مجریه و دکتر کشتگر با موضوع آشنایی با قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت به ارائه مباحث می‌پردازند.

انتهای پیام

نظر شما