شناسهٔ خبر: 67959719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

مردمی‌سازی تبلیغ، از رویکردهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

حوزه / حجت الاسلام غلامی، از رویکردهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را مردمی‌سازی تبلیغ عنوان کرد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که تبلیغ مردمی‌ شود که در این راستا اتفاقات خوبی رقم خورده که می‌توان به جشن مردمی غدیر اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر امروز با حضور حجت‌الاسلام رضا غلامی‌روشن مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان ملایر برگزار شد.

حجت الاسلام غلامی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در این مراسم با اشاره به اینکه ملایر در طول تاریخ شاهد علما و سرمایه‌های عظیمی چون آیت الله فاضلیان، آیت‌الله محسنی ملایری، آیت‌الله گنبدی و سید شهاب مصطفوی بوده است، اظهار داشت: در کنار این بزرگان باید از مشاهیر و بزرگانی نیز یاد کرد که در این شهرستان به عنوان چراغ علم و هدایت حوزه‌های علمیه و تشییع تلاش کردند و امروز مایه مباهات و افتخار همه ما هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان ملایر، افزود: ملایر را باید شهر واقفین خیراندیش نامید، شهری که حرکت خیرخواهانه اهالی آن از گذشته باعث شده تا ملایر به این نام در کشور شناخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، با تأکید بر اینکه هم‌افزایی و همکاری بین هیات‌های مذهبی شهرستان ملایر باعث افتخار است، یادآور شد: جدیتی که بین خادمین اباعبدالله(ع) و مسئولان فرهنگی خصوصا در پیشبرد حرکت‌های بزرگ و برنامه‌های فرهنگی وجود دارد، قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: امسال مردم ملایر همت کردند و اجتماع باشکوهی را در روز تاسوعا رقم زدند که می‌توان از آن به عنوان اجتماع همت مومنانه یاد کرد.

حجت الاسلام غلامی، از رویکردهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را مردمی‌سازی تبلیغ عنوان کرد و یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم که تبلیغ مردمی‌ شود که در این راستا اتفاقات خوبی رقم خورده که می‌توان به جشن مردمی غدیر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه تلویزیونی "محفل" ظرفیت‌های قرآنی را در کشور شناسایی و معرفی کرد، گفت: از برنامه‌هایی که مردم در رسانه ملی از آن استقبال کردند، برنامه قرآنی محفل بود که تبدیل به انگیزه‌ای برای خانواده‌ها شد تا قرآن را محور زندگی خود قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، با بیان اینکه آرام آرام آماده برگزاری پیاده روی اربعین می‌شویم، اظهار کرد: علاوه بر پیاده‌روی اربعین، اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین نیز در سال‌های اخیر در کشور شکل گرفته که امسال نیز این اجتماع با حضور همه دلدادگانی که نتوانستند در کربلای معلی حضور داشته باشند، برگزار خواهد شد.

وی از شکل گیری حرکت محله‌های اربعینی در استان همدان خبرداد و ابراز کرد: به دنبال این هستیم تا محله‌های ما اربعینی شود، چرا که اربعین یک زیارت نیست بلکه میعادگاه عاشقانی است که با امام خود عهد می‌بندند.

حجت الاسلام غلامی، با تأکید به اینکه اربعین ظرفیت تمدنی ماست و باید از آن برای شکل‌گیری تمدن اسلامی بهره‌ گیریم، خاطرنشان کرد: محله‌های ما باید اربعینی و حسینی شود و در این راستا در سازمان تبلیغات اسلامی برنامه جدی در دستور کار داریم که همت و مشارکت مردمی را می‌طلبد.

گفتنی است در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام رستمی، حجت‌الاسلام احمدی فارسی به عنوان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر معرفی شد.

انتهای پیام. /

نظر شما