شناسهٔ خبر: 67958572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هرمزگان رتبه دوم نرخ باروری کشور را کسب کرد‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هرمزگان بعد از سیستان و بلوچستان در رده دوم نرخ باروری قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، غلامعلی جاودان در اختتامیه رویداد جایزه جوانی جمعیت اظهار داشت: وظیفه همه ماست که برای جوانی کشورمان تلاش کنیم چرا که جمعیت جوان مهمترین سرمایه و زیرساخت‌های توسعه هر جامعه و کشور است.

جاودان با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی همسو و همراه سایر دستگاه‌های دیگر تمام تلاش خودش رو برای جوانی جمعیت می کند گفت: رسالت دانشگاه توسعه و ارتقا سلامتی است، خدمات حوزه بهداشت و درمان دانشگاه، دورترین نقاط استان تا مراکز را پوشش می دهد.

وی اضافه کرد: در حیطه جوانی جمعیت در روستاها بهورزها در خانه های بهداشت مشاوره‌های ازدواج مشاوره‌های بارداری و باروری و مراقبت‌های دوران بارداری را ارائه می کنند. 

وی تاکید کرد: در این زمینه خدمات و آموزش‌های مربوطه به صورت سلسله وار در مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری و بعد بیمارستان ها و ستاد دانشگاه ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: برای خانواده‌هایی که مشکل نازایی و ناباروری دارند در سطح استان در این دولت کارهای بسیار بزرگ و خوبی انجام شده است، در شرق و غرب استان در دو بیمارستان میناب و بندر لنگه ما سطح دوی خدمات ناباروری راه اندازی شده و ارائه خدمت می کند.

جاودان عنوان کرد: تخت‌های ویژه‌ای برای زمان زایمان که شرایط ویژه‌ای را فراهم می‌کند راه اندازی کردیم و در مرکز استان هم خدمات ناباروری فوق تخصصی را در بیمارستان پیامبر اعظم( ص) با حضور فوق تخصص‌های زنان و زایمان و نازایی راه اندازی کردیم.

همچنین در مناطق استان بالغ بر 12 هزار زوج نابارور شناسایی شد که با آموزش‌هایی که به این عزیزان داده شد درصدی از این عزیزان با اصلاح روند توانستند باردار شوند و تعدادی هم در سطح دو و در سطح 3 خدمات باروری رو دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: برای کودکان زیر 7 سال خدمات درمانی در بیمارستانهای دانشگاهی رایگان شد؛ که این هم خدمت بزرگی است، هزینه خدمات درمان در بیمارستان‌های دانشگاهی و مراکز مربوط به دانشگاه در سراسر استان به صورت رایگان انجام می شود.

جاودان با اشاره به اینکه هرمزگان بعد از سیستان و بلوچستان در بحث باروری دومین استانی است که رشد جمعیت و باروری را داشته گفت: البته تا این حد هم رضایت بخش نیست چرا که ما امیدواریم به سالهای سال قبل که رشد جمعیت و باروری درصد بسیار بالایی را داشت برگردیم.

انتهای پیام/864/.

نظر شما