شناسهٔ خبر: 67957508 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

جان‌هایی که مدام آب می‌روند

تعداد جان‌هایی که در آب از دست رفته تا اینجای سال در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزراش صراط به نقل از فارس ،  « باوجود منع خانواده و تابلوی شنا ممنوع از بالای آبشار شیرجه زد و سرش به سنگ کف رودخانه خورد» این را یک مرد که برگه فوت پسر جوانش را از پزشکی قانونی تحویل ‌می‌گرفت گفت.

رئیس سازمان اورژانس جعفر میعادفر، دیروز ۸ مردادماه گفت که ۶۶۷ مورد غرق‌شدگی از ابتدای سال تا ۵ مرداد ۱۴۰۳ در کشور ثبت شده که در مقایسه با سال قبل ۱۶ درصد بیشتر شده، یعنی به اندازه ۲ قطار مسافربری آدم غرق شده‌ است. سخنگوی سازمان اورژانس کشور بابک یکتاپرست، ۲۵ خرداد علت اصلی افزایش آمار غرق‌شدگی‌ها در فصول گرم سال را بی‌توجهی مردم به هشدارها در مناطق شنا ممنوع عنوان کرده است.

امسال رودخانه‌ها با ۲۴ درصد و دریا و استخرهای شنای خانگی و عمومی با ۱۶ درصد بیشترین میزان غرق شدگی را داشته‌اند. در بهار آمار غرق‌شدگی در رودخانه بیشتر است برعکس تابستان که غرق‌شدگی در دریا از رودخانه‌ها پیشی‌ می‌گیرد، چون سفرها به سمت دریا شروع‌ می‌شود.غرق شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر در افراد گروه سنی کمتر از ۲۴ ساله در دنیا است. آمار غرق شدگی در مردان بیشتر از زنان است و بیماری‌های زمینه‌ای مانند صرع، بیماری‌های قلبی و ضعف عضلانی فرد را مستعد غرق‌شدگی می‌کند.

توجه به علائم و هشدارها مبنی بر ممنوعیت آب‌تنی در محل‌های مشخص شده می‌تواند در کاهش آمار غرق‌شدگی نقش بسزایی داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما