شناسهٔ خبر: 67957313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

درخواست عجیب رئیس‌جمهور مکزیک از کارتل‌های مواد

با هم دعوا نکنید!

سحر طلوعی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

از پاریس و المپیک و تعویق بازی‌های سه‌گانه شروع می‌کنیم. سپس به علت کاهش فروش محصولات مک‌دونالد می‌پردازیم. در آخر سری به مکزیک می‌زنیم و درباره درخواست عجیب رئیس‌جمهور از سران کارتل‌های مواد می‌خوانیم.

 

المپیک پاریس؛ آلودگی سن و تعویق رشته سه‌گانه

بارش‌های سنگین شب افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ کار دست میزبان داده است. آنها باز هم نمی‌توانند رشته‌ سه‌گانه را در رود سن اجرا کنند.

بارندگی شب افتتاحیه درصد آلودگی رود سن را بالاتر از حد مجاز برده و شرایط برگزاری مسابقات رشته سه‌گانه را مختل کرد است. پیش از شروع بازی‌ها شهردار پاریس با شنا درون سن سلامت آن را تایید کرد.

امروز قرار بود مسابقات رشته سه‌گانه در بخش مردان برگزار شود که به تعویق افتاده است. شاید این مسابقات روز چهارشنبه و پس از مسابقات زنان برگزار شود. آخر هفته پاریس بارانی است.

 

مک‌دونالد؛ کاهش فروش در سراسر جهان

برای نخستین‌بار طی چهار سال اخیر فروش محصولات غذایی مک‌دونالد در سراسر جهان کاهش داشته است. این عدد چیزی حدودی یک درصد است.

مشاهدات و مطالعات نشان می‌دهند بالا رفتن هزینه زندگی و ترجیح صرف غذای خانگی و یا غذاهای ارزان‌تر به غذاهای رستورانی و گران‌تر باعث افت فروش مک‌دونالد شده است.

کمپانی فست‌فود مک‌دونالد تصمیم گرفته برای بالا بردن میزان فروش خود کمی از قیمت محصولات بکاهد و یا در منوهای جدید تخفیف بدهد و میل به خرید را بیشتر کند.

 

مکزیک؛ درخواست عجیب رئیس‌جمهور از کارتل‌های مواد!

آندرس اوبرادور رئیس‌جمهور مکزیک از اعضای کارتل‌های مواد مخدر خواسته از درگیری با هم بپرهیزند. زد و خورد آنها جان مردم عادی را به خطر می‌اندازد.

این درخواست پس از دستگیری ال مایو مطرح شده است. او چند روز پیش در سینالوا با حمله پلیس به دام افتاد. اوبرادور با این درخواست به حضور این کارتل‌ها رسمیت داده است!

گفته شد فرزند یکی از رهبران سابق این کارتل‌ها یعنی پسر ال چاپو در لو دادن و دستگیری ال مایو دست داشته است. سربازان ارتش مکزیک راهی سینالوا شده اند تا مانع درگیری احتمالی شوند.

 

اتحادیه اروپا؛ تامین برق از انرژی‌های پاک

حالا دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر جای خود را در اتحادیه اروپا پیدا کرده و بیش از پیش جایگزین سوخت‌های فسیلی شده اند. ۳۰ درصد برق اتحادیه اروپا از انرژی باد و خورشید تامین می‌شود.

حمله روسیه به اوکراین و التهاب بازار انرژی اروپایی‌ها را به سمت انرژی‌های پاک متمایل‌تر کرد. آنها توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی را بکار گرفتند تا از وابستگی خود به گاز و زغال سنگ بکاهند.

در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ مصرف گاز و زغال سنگ در اروپا ۱۷ درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است. آنها برای حذف کامل سوخت‌های فسیلی تلاش می‌کنند.

 

بریتانیا؛ پلیس لندن درگیر جستجوی دختر ۶ ساله

یک دختر شش ساله در جنوب شرق لندن و در منطقه گرینویچ گم شده و واکنش پلیس را در پی داشته است. آنها در اقدامات اولیه تصاویر دوربین‌های مدار بسته منطقه را چک کرده اند.

پلیس در بیانیه خود ابراز نگرانی کرده و با اعلام مشخصات و انتشار عکس و تصاویر این دختر بچه از اهالی منطقه درخواست کرده کمک کنند تا او پیدا شود. 

اودین نامی است که متروپولیتن لندن به این دختر بچه گمشده داده است. اودین شلوار صورتی کمرنگ به تن دارد و یک کیف سفید با طرح دیزی روی دوش.

 

نظر شما