شناسهٔ خبر: 67957266 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان انتقاد کرد؛

بی تدبیری در افزایش یکباره قیمت شن و ماسه در گلستان| دستگاهای نظارتی ورود کنند

گرگان- مرتضوی، رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان گفت: افزایش یکباره قیمت شن و ماسه نشان دهنده بی تدبیری و عدم انجام ملاحظاتی است که باید از قبل انجام می شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد مرتضوی در دومین جلسه کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان که ظهر سه شنبه با موضوع گرانی شن و ماسه در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: شن و ماسه به شدت در تعیین قیمت ساختمان تاثیر گذار است، زمانیکه قیمت به یکباره تغییر می کند، با کمبود مصالح روبرو می شویم و این مسئله بر روی قیمت فرآورده هایی نظیر بتن تاثیر می گذارد.

رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه اکنون قیمت شن و ماسه نزدیک به دو برابر شده ‌است، افزود: در حال حاضر امکان خانه دار شدن مردم وجود ندارد و زمانی که کنترلی روی امور صورت نمی گیرد، منجر به وقوع فرآیندهای این چنینی و به عنوان مثال دو برابر شدن قیمت شن و ماسه می شود.

وی گفت: این شرایط صنعت ساختمان را با سقوط رو برو خواهد کرد و پروژه های عمرانی را هم دچار گرفتاری های مضاعف می کند، ضمن اینکه آسیب به صنعت ساختمان به بخش اشتغال هم آسیب وارد می کند.

مرتضوی اضافه کرد: اگر وضعیت اشتغال مهندسان بررسی شود بیانگر وضع موجود است.

وی با بیان اینکه چرخ های این صنعت در حال قفل و حرکت آن کند شده است، بیان کرد: افزایش یکباره نشان دهنده بی تدبیری و عدم انجام ملاحظاتی است که باید از قبل انجام می شد.

هیچ تحرکی از ذینفعان ندیدیم

رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه در رابطه با گرانی شن و ماسه هیچ تحرکی از ذینفعان نمی بینم، تاکید کرد: حل شدن این مسئله نیازمند یک صدای بلند و یکپارچه است.

وی بیان کرد: اینکه کالایی تولید و چند نفر برای قیمت گذاری آن تصمیم گیری کنند واقعا غیر قابل قبول است.

مرتضوی تصریح کرد: فضایی در اختیار عده ای قرار داده شده که غیر طبیعی و غیر منطقی است و تولید کننده ها در این فضا در حال دریافت سود خارج از عرف هستند، ضروری دارد دستگاهای نظارتی به میزان تولید و سود ورود پیدا کنند.

وی گفت: اصل موضوع تولید است و هر چه فیلتر های نظارتی در نظر گرفته شود، اگر تولید به اندازه کافی نباشد منجر به شکل گیری بازار سیاه می شود.

مرتضوی افزود: در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این موضوع را مطرح خواهیم کرد و از انجمن پیمانکاران و نظام مهندسی معدن می خواهیم آمار به روز در این جلسه ارائه کنند.

وی افزود: پیشنهادات در این شورا مطرح خواهد شد و راهکارها در اختیار دستگاه های نظارتی قرار داده می شود.

نظر شما