شناسهٔ خبر: 67955310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

واکنش ترامپ به افتتاحیه المپیک؛ مایه شرمساری بود

در ادامه خشم جهانی از افتتاحیه المپیک که شامل نمایش‌های ضد مسیحی و حاوی نمادهای شیطان پرستی و همجنس بازی بود دونالد ترامپ نیز از این مراسم شدیدا انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «مایه شرمساری بود.» این واکنش نامزد محافظه کاران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ، به آیین افتتاحیه المپیک 2024 در پاریس پایتخت فرانسه است که خشم جهانیان را برانگیخته است.

برخی از مراسم‌های افتتاحیه المپیک از جمله اجرای نمایشی از تابلوی نقاشی «شام آخر» اثر لئوناردو داونیچی به تمسخر آیین‌های مذهبی مسیحی پرداخته که منجر به واکنش کشورهای زیادی از جمله واتیکان پایتخت کاتولیک‌ها شده است.

انتقادات گسترده به مراسم افتتاحیه المپیک در حالیست که فرانسه 500 میلیون یورو برای آن هزینه کرده که پرخرج ترین افتتاحیه تاریخ المپیک لقب گرفته است.


 
بارش باران که بی نظمیهایی را در برگزاری مراسم افتتاحیه ایجاد کرد، نمایشهای ضد مذهبی و ضد اخلاقی و همچنین چندین اشتباه فاحش در روند برگزاری مراسم از جمله اعلام ورزشکاران کاروان کره جنوبی به عنوان ورزشکاران کره شمالی، این مراسم را به یکی از پر انتقادترین افتتاحیه‌های المپیک طی دهه‌های گذشته تبدیل کرده است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در زمان پخش این مراسم توصیه کرده بودند که تماشای این مراسم برای کودکان مناسب نیست.
 

 
ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفته، «من آدم متحجری نیستم» اما کاری که آنها کردند مایه شرمساری بود. ترامپ در ادامه تاکید کرد اگر من رئیس جمهور آمریکا باشم در دوره بعدی که میزبان المپیک هستیم شاهد چنین اقدامات شرم آوری نخواهیم بود.

نظر شما