شناسهٔ خبر: 67954645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان:

حمایت از مظلوم نیازی به فتوا ندارد

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در اشاره به حوادث غزه، گفت: یاری مظلوم بخشی از دین اسلام است و نیازی به فتوا ندارد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب: "شیخ علی محی الدین قره داغی" خطاب به مسلمانان جهان نوشت: مردم غزه با واقعیت غم‌انگیز و شرایطی سخت، رو به رو بوده و در برابر ظلم جهانی و ناامیدی عربی و اسلامی قرار دارند. 

وی ادامه داد: به دنبال آن، عموم مردم در جست‌وجوی فتاوای دینی برای روشن شدن موضع شرعی در مورد حوادث جاری می‌گردند. 

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان خاطرنشان کرد: برخی از مسلمانان مسیر غلطی را در پیش گرفته و به نزد علما می‌روند و بر آنها به دلیل سکوت‌شان خرده می‌گیرند و از آنها می‌خواهند تا موضع معینی را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: باید به خاطر داشته باشیم که دین ما به ما آموزد که حمایت از مظلوم جزء ایمان است، پس این موضوع فتوای خاصی نمی‌خواهد بلکه بخشی از دین است و بر هر مسلمانی واجب است به اندازه توان خود این مسئله را یاری کند. 

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بخش دیگری از این توئیت با یادآوری این مطلب که اسلام از ما می‌خواهد، مسئولیت خود را خردمندانه در برابر براداران مسلمان خود انجام دهیم، گفت: تمامی مسلمانان باید به ارزش‌های دین، عدالت، رأفت، رحمت و حمایت از مظلوم پایبند باشند. 

قره داغی در پایان اتحاد و همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه اعلام کرد و نوشت: ما از خداوند متعال می‌خواهیم مردم بیگناه  غزه را از دستان رژیم اشغالگر قدس آزاد کند و به آنان پیروزی عطا فرماید.

انتهای پیام/ 

نظر شما