شناسهٔ خبر: 67954113 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بهترین شهرهای ترکیه در تابستان

فصل تابستان از راه رسیده و بازار سفرهای تابستانی حسابی داغ است! با رسیدن فصل گرما، حتماً شما هم جزء افرادی هستید که می‌خواهند با رفتن به یک منطقه خوش آب و هوا با جاذبه‌های گردشگری، تعطیلات خود را سپری کنند.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: اگر به فکر سفر خارج از کشور هستید، ترکیه را فراموش نکنید! کشور ترکیه به علت نزدیکی به ایران و داشتن آب و هوای مطلوب، جاذبه‌های توریستی و گردشگری، طبیعت زیبا و... یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی به ویژه در تابستان است. اگر دوست دارید به این کشور سفر کنید اما نمی‌دانید کدام شهر ترکیه می‌تواند مقصد شما باشد، در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در تابستان آَشنا شوید.

1.آنتالیا؛ لوکس ترین هتل‌های تابستانی با پارک آبی

آنتالیا شاید یکی از نام آشناترین شهرهای ترکیه در ایران باشد! شهر آنتالیا، یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. آب و هوای مدیترانه‌ای، هتل‌های لوکس، سواحل زیبا و چشم‌نواز، مراکز خرید لوکس و البته پارک‌های آبی آنتالیا، آن را به یک مقصد عالی برای مسافران تبدیل کرده است. اگر قصد سفر با تور آنتالیا تابستان به این شهر را دارید، در ادامه بیشتر با جاذبه‌های آن آشنا خواهیم شد.

سواحل خاص و زیبا

می‌توان گفت بزرگ‌ترین مشخصه شهر آنتالیا، سواحل زیبا و جذاب آن است که آنتالیا را به یک مکان عالی برای تفریح گردشگران تبدیل شده است. شما می‌توانید با قدم زدن در سواحل زیبای شهر آنتالیا و یا انجام تفریحات آبی که در این شهر برای شما تدارک دیده شده است، یک سفر خاص و لذت‌بخش داشته باشید.

آبشارهای دودن

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی شهر آنتالیا، آبشارهای دودن هستند. آبشارهای دودن، متشکل از دو آبشار بالا و پایین بوده که حدود 17 کیلومتر از هم فاصله دارند. آبشارهای دودن جزء زیباترین مکان‌های گردشگری در آنتالیا هستند که با داشتن دسترسی خوب به انواع امکانات و مراکز رفاهی و تفریحی، مکان مناسبی برای تفریح شما در سفر خواهند بود. در سفر خود با تور آنتالیا تابستان، بازدید از این آبشارها را از دست ندهید.

پارک‌های آبی آنتالیا

شهر آنتالیا به عنوان یک شهر ساحلی، پارک‌های آبی بسیار عالی در خود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ساعاتی را در آن‌ها به تفریحات آبی مهیج بپردازید و خاطراتی جذاب از سفر خود به یادگار داشته باشید!

مارماریس

2.مارماریس؛ بهترین مقصد سفر مجردی

اگر دوست دارید چند روزی در ترکیه تفریح کنید و خوش بگذرانید، شهر مارماریس را حتماً در نظر داشته باشید! مارماریس یک بندر بسیار زیبا بوده که به علت مجاورت با ساحل و کوه، شهری با مناظر و طبیعتی چشم‌نواز است. قلعه‌های مختلف تاریخی، سواحل زیبا و همچنین مراکز تفریحی مارماریس آن را به یک مقصد عالی برای توریست‌ها تبدیل کرده است. اگر عازم سفر با تور مارماریس تابستان هستید، در ادامه بیشتر با مکان‌های دیدنی مارماریس آشنا می‌شوید.

تفرجگاه ایچملر

تفرجگاه ایچملر، یک مقصد عالی برای آن دسته از مسافرانی است که می‌خواهند در یک مکان زیبا و خاص حسابی خوش بگذرانند! این تفرجگاه بی‌نظیر، دارای مناظر طبیعی بسیار چشم‌نوازی است؛ علاوه‌بر مناظر زیبا، در این مرکز هتل‌ها، مراکز خرید، رستوران و کافه‌های زیادی وجود داشته و همچنین امکان انجام تفریحاتی مانند قایق سواری، جت اسکی و آفرود سواری در آن برای شما فراهم است.

قلعه مارماریس

قلعه مارماریس یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر است. این قلعه که قدمتی بسیار طولانی دارد، امروزه با مرمت و بازسازی، تبدیل به یک موزه باستان شناسی بسیار باشکوه شده است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر به تاریخ و هنر علاقه‌مندید، در تور مارماریس تابستان، بازدید از این بنا را از دست ندهید.

جزیره کلئوپاترا

اگر دوست دارید تعطیلات خود را در یک مکان بکر و آرام بگذرانید، جزیره کلئوپاترا را فراموش نکنید. این جزیره یک مکان بسیار دنج و زیبا با ساحلی با شن‌های طلائی است که فضایی بی‌نظیر و آرام را برای شما به وجود آورده است.

3.استانبول؛ ارزانترین حراجی های تابستانه ترکیه

می‌توان گفت محبوب‌ترین شهر ترکیه در بین گردشگران، به خصوص گردشگران ایرانی، شهر استانبول است. این شهر، با داشتن آب و هوای عالی، مراکز تفریحی و همچنین مراکز خرید بی‌شمار با حراج‌های تابستانی یک مقصد هیجان‌انگیز، برای شما است!

استانبول مال

همانطور که می‌دانید، استانبول یک شهر بسیار عالی برای افرادی است که می‌خواهند از حراج‌های تابستانی ترکیه استفاده کنند! استانبول مال، یک مرکز تجاری بسیار بزرگ است که برندهای زیادی در آن محصولات خود را به فروش می‌رسانند. حواستان باشد در حراج‌های تابستانی از خرید در استانبول مال جا نمانید!

پارک برفی

یکی از جذاب‌ترین مراکز گردشگری استانبول، پارک برفی آن است! این پارک، در تمام فصول سال از برف پوشیده شده است و امکان انجام فعالیت‌های مختلف زمستانی مانند اسکی در آن برای شما فراهم است.

آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول، یک مکان بسیار خاص و زیبا است که انواع آبزیان مختلف را از سراسر جهان در خود جای داده است. فضاسازی زیبای این مجموعه، قطعاً برایتان جذاب خواهد بود.

استانبول

4.بدروم؛ لذت آفتاب گرفتن در ساحل

شهر بدروم، یکی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه است که با داشتن هوایی گرم در روز و شب‌های خنک خود در تابستان ، یکی از مقاصد مسافران ترکیه است. این شهر به علت داشتن سواحل و بناهای تاریخی خود مشهور است. اگر به فکر آفتاب گرفتن در ساحل در فصل تابستان هستید، بدروم می‌تواند مقصد شما باشد.

سواحل زیبا

شهر بدروم به سواحل زیبای خود شهرت دارد. سواحل گوموسلوک، بوکو، آکیارلار، کرجی، ساحل شتر، یاهسی، تونا، هوراما، بیتز، کیسه و کومباغچه از جمله سواحل مشهور این شهر هستند.

لنگرگاه تفریحی بدروم

لنگرگاه تفریحی بدروم، یک مکان بسیار عالی برای انجام قایق سواری در سواحل مدیترانه است. اگر دوست دارید خاطره‌ای دلنشنین از تفریح در این لنگرگاه بکر داشته باشید، حتماً بدروم را در لیست مقصدهای خود بگذارید.

قلعه سنت پیتر

اگر به تاریخ علاقه دارید، بازدید از قلعه سنت پیتر را از دست ندهید! این قلعه تاریخی قدمتی طولانی دارد و یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم و باشکوه شهر بدروم است.

5.ازمیر؛ تاریخی ترین سواحل تابستانه

ازمیر، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور ترکیه و البته از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران ایرانی است. این شهر یک شهر توریستی و زیبا با جاذبه‌های گردشگری زیاد بوده که با آب و هوای گرم و آفتابی در فصل تابستان، مقصد بسیاری از گردشگران است. سواحل ازمیر از زیباترین سواحل ترکیه هستند که می‌توانید خاطرات جذابی از سفر خود در آن‌ها بسازید!

سواحل ازمیر

ازمیر به عنوان یک شهر ساحلی، سواحل زیبای زیادی دارد که می‌توانید در آن‌ها آفتاب بگیرید و تفریح کنید! از جمله سواحل زیبای ازمیر می‌توان به ساحل فوکا، ساحل دیکیلی، ساحل چشمه، ساحل پیرلانتا، ساحل آنتینکوم و ساحل لیکا اشاره کرد.

قلعه کادیفه کاله

این قلعه تاریخی و باشکوه، یکی از بناهای مهم به جای مانده از سال‌های پیش از قرن چهارم میلادی در ترکیه است. اگر از دوستداران تاریخ هستید، بازدید از این قلعه می‌تواند برای شما جذاب باشد.

پارک حیات وحش ازمیر

این پارک، گونه‌های مختلفی از حیوانات را در خود جای داده و بزرگ‌ترین پارک حیات وحش اروپا به حساب می‌آید. رفتن به این پارک حیات وحش شگفت‌انگیز، خاطره‌ای خاص برای شما خواهد ساخت.

6.کوش آداسی؛ تماشای جزیره پرنده از کشتی های کروز

کوش آداسی، یک بندر بسیار زیبا برای کشتی‌های کروز است که با داشتن مناظر زیبا، مراکز خرید و جاهای دیدنی جذاب خود، یک مقصد گردشگری بسیار عالی است. اگر قصد سفر با تور کوش آداسی تابستان را دارید، می‌توانید در هوای آفتابی تابستان‌های این بندر، تعطیلات خود را در سواحل مدیترانه بگذرانید.

جزیره پرنده

یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب کوش آداسی، جزیره پرنده است. این جزیره با یک راه باریک به شهر متصل شده است. علت نام گذاری جزیره پرنده به این نام، کوچ هرساله تعداد زیادی از پرندگان به این جزیره است.

پارک آبی آدالند

پارک آبی آدالند یکی از مهیج‌ترین مراکز تفریحی در کوش آداسی است که با داشتن تعداد زیادی سرسره آبی برای گروه‌های سنی مختلف، یک مکان عالی برای گذراندن یک روز خاص و هیجان‌انگیز در ترکیه است. اگر با تور کوش آداسی تابستان به سفر می‌روید، این پارک آبی را از دست ندهید.

ستور مارینای کوش آداسی

اگر از مسافرین تور کوش آداسی تابستان هستید، رفتن به ستور مارینا را که یکی از بهترین تفرجگاه‌های این شهر است، فراموش نکنید.

وان

7.وان؛ ارزان‌ترین سفر تابستانه برای ایرانیان

اگر به دنبال یک سفر مقرون به صرفه به ترکیه هستید، شهر وان یک انتخاب عالی است. این شهر زیبا، با آب و هوایی گرم در تابستان، به مرزهای کشور ما بسیار نزدیک بوده و رفت و آمد به آن برای شما به صرفه خواهد بود. همچنین مراکز تفریحی و خرید زیادی در این شهر وجود دارند که بسیار اقتصادی و مناسب هستند.

دریاچه وان

دریاچه وان، دریاچه‌ای زیبا و بزرگ در این شهر بوده که یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری وان به حساب می‌آید. شما می‌توانید با رفتن به این دریاچه زیبا قایق سواری، ماهیگیری، شنا و پیاده روی در ساحل آن را تجربه کنید.

قلعه وان

قلعه وان یک بنای باشکوه و زیبا در این شهر است. وجود کتیبه‌ای از خشایارشاه بر دیواره آن، این قلعه را برای ایرانیان جذاب کرده است.

مرکز خرید وان

مرکز خرید وان، یک مجتمع بزرگ 5 طبقه بوده که در آن محصولات بسیاری از برندهای مطرح جهان به فروش می‌رسند. اگر به دنبال خریدی به صرفه هستید، می‌توانید در حراجی‌های عالی این مرکز خرید، محصولات مورد نظرتان را خریداری کنید.

8.کاپادوکیه؛ لذت بالن‌سواری در آسمان آبی

شهر کاپادوکیه یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبا و خاص ترکیه است که بیشتر به خاطر انجام بالن‌سواری در هوای گرم تابستانی خود، شهرت دارد.

بالون‌‌ پروانه‌ای

کاپادوکیه با بالون‌سواری‌های جذاب خود شهرت دارد. اگر اهل هیجان هستید و یا می‌خواهید در غروب زیبای این شهر از بالن‌ها عکاسی کنید، حتماً سری به این شهر بزنید.

دره رز

یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهر، دره رز بوده که برای انجام عکاسی‌های خاص بسیار فوق‌العاده است. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این دره را از دست ندهید!

پارک ملی گورمه

یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی این شهر، قطعا پارک ملی گورمه است. با رفتن به این پارک می‌توانید از کلیسا‌های تاریخی و غارهای شگفت‌انگیز آن دیدن نمایید.

لذت تفریحات تابستانی با تورهای ترکیه تریپ

قطعاً تا اینجای کار تصمیم خود را برای سفر به ترکیه قطعی کرده‌اید! خبر خوب ما برای شما این است که اگر قصد سفر به هر یک از شهرهای زیبای ترکیه را دارید، می‌توانید به راحتی و با تورهای تابستانی تریپ، سفری جذاب و هیجان انگیز را تجربه کنید. آژانس مسافرتی تریپ با ارائه تورهای متنوع ترکیه، خدمات بی‌نظیری را برای داشتن تعطیلاتی رویایی به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید صفر تا صد سفر خود را به تریپ بسپارید و خیالتان از بابت هتل، بلیط هواپیما و بیمه مسافرتی راحت باشد. برای اطلاع از شرایط و قیمت تورهای تابستانی ترکیه مانند تور آنتالیا تابستان، تور مارماریس تابستان و تور کوش آداسی تابستان به وب سایت trip مراجعه نمایید.

نظر شما