شناسهٔ خبر: 67953129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

درآمدزایی تفرجگاه های کوه گل و چشمه میشی دنا برای ۵۰ خانوار

علی پاک

کارآفرین برتر حوزه گردشگری شهرستان دنا گفت: با حمایت دولت سیزدهم برای ۵۰ خانوار در منطقه گردشگری کوه گل دنا شغال ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، بهمن رنجبر اظهار کرد: در تفرجگاه کوه گل دنا یک کمپ گردشگری شامل بخش های مانند غرفه های فروش سوغات و هدایا، رستوران، کافه عرضه قهوه و دمنوش های سنتی، اقامتگاه های بومگردی راه اندازی کردیم که برای حدود به ۵۰ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد شده است.

کارآفرین برتر حوزه گردشگری شهرستان دنا تصریح کرد: برای تامین امنیت تفرجگاه های چشمه میشی و کوه گل درخواست پلیس داده می شود که هزینه هایی روزانه آنان از سوی درخواست کننده تامین می شود.

او بیان کرد: با استقرار پلیس امکان شکار گونه های حیات وحش کاهش یافته و امنیت پایدار در این تفرجگاه ها فراهم شده است.

کارآفرین برتر حوزه گردشگری شهرستان دنا با اشاره به اینکه هزینه هر شبانه روز اقامت در مناطق گردشگری کوه گل و چشمه میشی برای هر خانوار تنها یک میلیون ریال است، افزود: این مجتمع افزون بر اینکه به ایجاد درآمد برای ۵۰ خانوار کمک کرده به خدمات گردشگری ارزان قیمت منجر شده است.

رنجبر با بیان اینکه درختان منطقه کوه گل که در پارک ملی دنا قرار دارد همین تابستان ۱۴۰۳ دچار آفت شده است، گفت: برای حفاظت از جنگل های این منطقه امسال ۸۰۰ میلیون ریال به منظور تامین سم و دستمزد کارگر از سوی فعالان حاضر در تفرجگاه یاد شده هزینه شده است.

او ادامه داد: پاکسازی تفرجگاه به صورت مستمر با مشارکت طبیعت دوستان و فعالان شاغل در این منطقه موضوع دیگری است که به حفاظت از این ثروت خدادادی کمک شایانی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما