شناسهٔ خبر: 67953081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبرداد:

بهره برداري از 50 کارخانه جديد در آذربايجان شرقي

صاحب‌خبر -
بهره برداري از 50 کارخانه جديد در آذربايجان شرقي
خبرگزاری آریا- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه صنایع در صدر اولویت های سرمایه گذاری بخش خصوصی است، گفت: در سه ماهه اول امسال 50 کارخانه جدید در استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار آریا در تبریز؛ عبدالحمید سرتیپی روز سه شنبه بیان کرد: بر اساس پروانه های بهره برداری صادره در فصل بهار، اشتغالزایی کارخانه های بهره برداری شده 735 نفر است.

وی ادامه داد: این تعداد واحد تولیدی با سرمایه گذاری 25 هزار میلیارد ریال، در گروه های صنعتی غذایی و آشامیدنی، منسوجات، شیمیایی، پلاستیک و لاستیک و صنایع فلزی تاسیس شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در بازه زمانی یاد شده 55 واحد تولیدی نیز اقدام به توسعه وضعیت موجود کرده اند؛ اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 20 درصد افزایش یافته است.

سرتیپی گفت: برای توسعه این تعداد کارخانه، 45 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال 2 هزار و 500 نفر نیز فراهم شده است.

سرپرست اداره کل صمت استان اضافه کرد: اقبال سرمایه گذاران برای توسعه وضعیت موجود صنایع در وضعیت مطلوب است و در مجموع سرمایه گذاری صنعتی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری دارد.

نظر شما