شناسهٔ خبر: 6795217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

آموزش و پرورش به تحول نياز دارد

موج - نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تحول در نظام آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش مانند هر نهاد ديگري به تحول نياز دارد و هر روز بايد بر کيفيت و کارآيي آن افزود. تحول با نگاه به اصول و ارزش‌ها دست يافتني است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر ابوترابي در حاشيه سي و دومين اجلاس مديران و رؤساي آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همايش‌هاي بين المللي برج ميلاد برگزار مي شود، اظهار کرد: هرگز راه پيشرفت و توسعه کشور از سازمان مديريت و برنامه ريزي، به عنوان نماد تخصيص دهنده بودجه، نمي‌گذرد.
زيرا بودجه عمومي کشور در سال 1384 معادل 25 ميليارد تومان و در سال 1394 بيش از 230 هزار ميليارد تومان بوده است. با اين وضعيت بايد انقلاب عظيمي رخ مي‌داد و اگر راه رسيدن به پيشرفت از اين معبر بود، بايد احساس رشد و حرکت مي‌کرديم. ولي مشکل آن است که ما از منابعي که داريم به درستي استفاده نمي‌کنيم و نظام بهره وري فراموش شده است.
ابوترابي در ادامه افزود: نمي‌توان بدون افزايش بهره وري، ارتقاي کارايي و بالا بردن ظرفيت‌ها با استفاده از توانايي‌هاي بالقوه و بالفعل، به آينده خوبي اميدوار بود.
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: تحول در اين نهاد يعني تحول در کل کشور؛ يعني تحول در نظام مديريتي و تفکر مديران کشور.
در اين حرکت اصلاحي ما اصول و ارزش‌هايي داريم که متکي به اصول و ارزش‌هاي اصلي نظام‌اند. اين اصول در قرآن و آموزه‌هاي ديني تعريف شده‌اند و امام به عنوان مهندس انقلاب تجسم عيني اين اصول و ارزش‌هاست.
ابوترابي پيشرفت و توسعه را دستاورد گوهر گران بهاي علم و استقلال دانست و اظهار داشت: دانش سرمايه بزرگي براي رسيدن به هر موفقيتي است و بدون نگاه به علم نمي‌توان به آينده اميدوار بود.
وي گفت: در کنار نگاه به اصول بايد با نگاه تحول گرايانه به آينده نگريست. ايستادن قطعاً به معناي مردن است. تحول با نگاه به اصول و ارزش‌ها دست يافتني است.
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي افزود: آموزش و پرورش مانند هر نهاد ديگري به تحول نياز دارد و هر روز بايد بر کيفيت و کارايي آن افزود.
ايستادن در شرايط فعلي به ضرر آموزش و پرورش و کشور است.
ابوتوابي در پايان سخنانش گفت: بايد تحول گرا باشيم و تحول را با دو هدف ارتقاي کيفيت و کاهش هزينه ايجاد کنيم.