شناسهٔ خبر: 67950645 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

آخرین وضعیت پرداخت معوقات ترمیم حقوق کارکنان شهرداری

اقتصادنیوز: عضو شورای شهر تهران گفت: دولت در مهرماه سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که باید معوقات ترمیم حقوق پرداخت شود و در زمان انتخابات بخشی از آن پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، علیرضا نادعلی در دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد شیخ فضل اله نوری گفت: جوهره اقدامات ایشان مردم سالاری دینی است که مقصود مقام معظم رهبری است. این شخصیت حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارد و ما در مورد ایشان کم کار کرده ایم.

وی ادامه داد: باید در خصوص منزل ایشان در دره ششم اقداماتی انجام می شد. ما در کمیته فرهنگی و گردشگری این موضوع را دنبال کردیم و بخشی از آن توسط شهرداری منطقه و بخشی دیگر توسط سازمان زیباسازی مورد پیگیری قرار گرفت و درگیری هایی در مورد مالکیت وجود داشت که پیگیری شد.

نادعلی گفت: در تذکری به شهردار تهران درخواست دارم تسریعی در این خصوص اتفاق بیفتد و سازمان زیباسازی و یا شهرداری منطقه در این مورد پاسخ دهد تا در پایان دوره نگوییم پس از چند سال به نتیجه نرسیده ایم.

در ادامه رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران هم با تأکید بر حفظ بازارهای سنتی و سرمایه اجتماعی و هویت محلی، گفت: اگرچه ساخت مجتمع‌های تجاری نشان‌دهنده توسعه است اما نباید بازارهای سنتی مورد بی‌توجهی قرار بگیرند.

 زهرا شمس احسان در خصوص ضرورت حفظ منافع عمومی شهروندان و کسبه بازار جنت در منطقه پنج تهران، اظهار کرد: این بازار با قدمت بیش از یک دهه منبع درآمدی برای بیش از ۳۵۰ خانوار بوده که با چالش جدی مواجه شده است.

وی افزود: پیش از راه اندازی مجتمع تجاری نیایش مال، این بازارچه قطب اقتصادی منطقه بوده اما با راه اندازی آن، فعالیت بازارچه تحت تأثیر قرار گرفته است. به نظر می رسد مدیران شهری در تصمیم گیری های اخیر برای تأمین پارکینگ، عواقب حذف این بازارچه را در نظر نگرفته اند. چراکه به اقتصاد محلی و فرهنگ کارآفرینی خرد آسیب می زند.

شمس احسان با تأکید بر حفظ بازارهای سنتی و سرمایه اجتماعی و هویت محلی، یادآور شد: اگرچه ساخت مجتمع های تجاری نشان دهنده توسعه است اما نباید بازارهای سنتی مورد بی توجهی قرار بگیرند. باید این بازارها و مجتمع ها به عنوان مکمل کنار هم باشند.

وی ادامه داد: باید تمام جوانب مسئله بررسی شود و تصمیماتی اتخاذ شود که منافع شهروندان و کسبه را در نظر بگیرد. از شهردار تهران تقاضا داریم با قید فوریت نسبت به توقف در عملیات عمرانی در این محدوده اقدام کند که می تواند گام مهمی در تقویت بافت اقتصادی و اجتماعی منطقه شود.

احمد صادقی هم در این جلسه با تأکید بر ضرورت امیدبخشی در جامعه با همدلی و همزبانی مدیران، اظهار کرد: تمام همسنگران با سعه صدر تصمیم گرفتند تمام تلاش خود را به کار گیرند تا خدمت گذاری بی منت را ادامه دهند و پروژه ها را به سرانجام برسانند.

وی افزود: از شهرداری تهران برای راه اندازی ستاد ارتقاء سلامت اداری تقدیر می کنم که پس از ۶ سال  اطلاعات هزار و ۶۴۸ ملک در سامانه شفافیت بارگذاری شد.

صادقی با بیان اینکه حقوق و مزایای مدیران در مصوبه تعارض منابع مطرح شده بود و توقع داریم شهرداری تهران این موضوع را نیز پیگیری کند، یادآور شد: بخشی از معوقات ترمیم حقوق کارکنان در گیر و دار انتخابات واریز شد اما مابقی آن باقی مانده و مشکلات سیستمی دارد که از معاون منابع انسانی درخواست داریم شخصا موضوع را پیگیری کند و فاوا نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

حبیب کاشانی هم در تذکری با بیان اینکه زن و مردی که در سیستم شهرداری کار می کنند با برنامه ریزی سطح کلان چگونه می توانند زندگی خود را تأمین کنند، اظهار کرد: دولت بر اساس کار کارشناسی زمان کار را ۶ تا ۱۰ صبح اعلام می کند و فردی باید ۵ صبح حرکت کند و ۱۱ به منزل برسد. در شهرداری نیز باید فرد ساعت هفت صبح حرکت کند و یک به منزل برسد.

وی افزود: یکی از این موارد غلط است. منابع برق محدود است و همه کشورها با این پدیده و گرمای زیاد مواجه هستند. اگر نظرات شهرداری کارشناسی است دولت باید از آن استفاده کند و اگر کارشناس دولت است شهرداری باید ساعت را تنظیم کند.

کاشانی گفت: این روش خوبی نیست و ما تافته جدا بافته نیستیم. اگر کارشناسی عمل می کنیم باید به دولت اعلام کنیم. اگر کارشناسی نیست باید همچون دولت عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت در مهرماه سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که باید معوقات ترمیم حقوق پرداخت شود و در زمان انتخابات بخشی از آن پرداخت شد، اظهار کرد: در آن زمان خانواده ها شاید می توانستند دو قلم کالا برای جهیزیه فرزندان خود بگیرند. باید این رقم به موقع پرداخت می شد تا کارکنان شهرداری بتوانند در مورد آن برنامه ریزی کنند.

نظر شما