شناسهٔ خبر: 67949761 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

سیگنال شبانه پزشکیان به بازار ارز/ پالس صعودی قیمت تتر به دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 مرداد 1403

اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند سخنان مسعود پزشکیان با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود مورد توجه فعالان بازار در معاملات پشت خط قرار گرفت و بر قیمت دلار اثرگذار شد.

صاحب‌خبر -
 عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در حالی روز سه‌شنبه را آغاز می‌کند که قیمت دلار و درهم در معاملات روز گذشته با افزایش در کانال جدید تثبیت دادند؛ قیمت دلار هرات با افزایش تا یک قدمی کانال 59 هزار تومان بالا رفت و قیمت درهم نیز پس از 19 روز دوباره به کانال 16 هزار تومان برگشت.

قیمت دلار هرات معاملات روز دوشنبه را با گپ مثبت در 58 هزار و 650 تومان شروع به کار کرد و با شروع نرخ‌دهی بازار دبی نوسانی شد. به گزارش اقتصادنیوز، تثبیت ساعتی قیمت دلار هرات بالای مرز مقاومت موجب شد تا گارد صعود در بازار حفظ شود و قیمت دلار هرات تا مرز کانال 59 هزار تومان بالا برود. با افزایش قیمت در بازار ارز، دلار تهران نیز در کانال 59 هزار تومان پیشروی کرد.

قیمت درهم امارات نیز روز دوشنبه را با گپ مثبت بازگشایی کرد. قیمت درهم در 16 هزار تومان آغاز به کار کرد و با افزایش در نیمه دوم به 16 هزار و 140 تومان رسید. پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز نشان می دهد، با ورود قیمت درهم به کانال 16 هزار تومان گروهی از معامله‌گران مدعی بودند که تزریق بازارساز به بازار قطع شده است.

قیمت تتر در معاملات روزانه دوشنبه با افزایش قیمت بیت کوین، کاهشی شد و دوباره از قیمت دلار تهران عقب افتاد. البته در معاملات شبانه با کاهش قیمت بیت کوین از مرز مقاومت، قیمت تتر با افزایش به کانال 59 هزار تومان برگشت تا سطح مقاومت 59 هزار و 300 تومان بالا رفت. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، جو هیجانی بازار روز گذشته از معاملات پشت خطی روز یکشنبه شروع شد. در این معاملات اخبار تنش بین اسرائیل و لبنان به بازار مخابره شد و بازار ارز و سکه را نوسانی کرد.

در روز دوشنبه اتحادیه صرافان ولایت هرات خبر داد که یک هیات اقتصادی از کابل به هرات آمده و تمام صرافی‌هایی را که جواز نداشتند، مسدود کرده است. صرافانی که جواز کار دارند، در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

در معاملات پشت خط سخنان مسعود پزشکیان با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود مورد توجه بازار قرار گرفت. به گزارش اقتصادنیوز، رئیس جمهور ایران در این تماس تلفنی گفت: «آماده ادامه مذاکرات هسته ای برای لغو تحریم ها در چارچوب توافق شده هستیم. امیدواریم به تعهدات توافق هسته ای عمل کنیم، فشارها را متوقف و تحریم ها را لغو کنیم.»

به عقیده معامله‌گران فنی اولین مرز مقاومتی بازار که قیمت دلار هرات در روز دوشنبه در شکستن آن ناکام ماند 59 هزار و 50 تومان است که اگر پرقدرت بشکند می‌تواند تا مرز کانال جدید بالا برود. البته معامله‌گران معتقدند بازه نوسان قیمت دلار تا ماه آینده بین کف 57 هزار تومان تا 61 هزار تومان خواهد بود تا تکلیف کابینه دولت پزشکیان مشخص شود.

نظر شما