شناسهٔ خبر: 67947848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

کشف اشیای تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از کشف اشیای تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا؛ منصور مهرزاد در این‌باره گفت: به دنبال انجام گزارش‌های مردمی مبنی بر خرید و فروش اشیاء تاریخی توسط شخصی در سنندج، موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: یگان حفاظت استان پس از اخذ حکم قضایی با همراهی و هماهنگی کلانتری ١٣ سنندج، در محل حضور یافته و ١٧  قلم شیء تاریخی را از فردی با هویت مشخص و بومی در این شهرستان کشف کردند.

او افزود: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی استان ١٤ قلم از اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آن‌ها هزاره اول قبل از میلاد تخمین زده شده و ٣ قلم آن نیز تقلبی است.

مهرزاد عنوان کرد: در این راستا علاوه بر ضبط و صورتجلسه اشیای مکشوفه، متهم دستگیر و پرونده آن برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: تلاش‌های ارزنده دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی استان، مقام قضایی و یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

نظر شما