شناسهٔ خبر: 67945231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پلاک گذاری خودروهای وارداتی در بندر خرمشهر پلاک گذاری خودروهای وارداتی در بندر خرمشهر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت عبدالملکی دوشنبه در مرکز پلاک گذاری خودروهای وارداتی در بندر خرمشهر به خبرنگاران گفت: با فراهم شدن ارز مورد نیاز و همکاری بانک مرکزی کار ترخیص این خودروها نیز به زودی انجام می‌شود. وی افزود: فعالان اقتصادی و تجار می‌توانند از ظرفیت تردد خودروهای وارداتی در

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت عبدالملکی دوشنبه در مرکز پلاک گذاری خودروهای وارداتی در بندر خرمشهر به خبرنگاران گفت: با فراهم شدن ارز مورد نیاز و همکاری بانک مرکزی کار ترخیص این خودروها نیز به زودی انجام می‌شود.

وی افزود: فعالان اقتصادی و تجار می‌توانند از ظرفیت تردد خودروهای وارداتی در سراسر استان خوزستان استفاده کنند.

خبر مرتبط
کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ توقف صحت دارد؟/ جزئیات مهم از شیوه نامه بانک مرکزی
کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ توقف صحت دارد؟/ جزئیات مهم از شیوه نامه بانک مرکزی

اقتصادنیوز: نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ضمن اشاره به نامه‌ اخیر ابلاغی بانک مرکزی در خصوص شیوه‌نامه ارز واردات خودروهای کارکرده که ثبت آماری واردات این خودروها را بصورت موقت متوقف کرده است، بر اجرای این مصوبه توسط بانک مرکزی تاکید کرده و معتقد است که این مصوبه توسط بانک مرکزی تدوین نشده و مکلف به اجرای آن است؛ وی این شیوه‌نامه را مطابق با آیین نامه واردات خودروهای کارکرده دانسته که واردات مطابق آن، منجر به ترخیص سریع‌تر خودرو از گمرک می‌شود.

دبیر شوای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص واردات خودروهای سواری شخصی نیز گفت: آیین نامه خودروهای کارکرده نیز تصویب شده و در بانک مرکزی فرآیندهای نهایی آن در حال انجام است.

عبدالملکی با اشاره به قانون پلاک گزاری ملی خودروهای اروندی هم گفت: مشکلات اجرایی این کار حل شده و پس از تصویب فرصت تبدیل پلاک اروندی به ملی فراهم می‌شود.

انجام همه‌ی خدمات فک و نصب پلاک در مرکز شماره‌گذاری بندر خرمشهر، به‌طور رایگان انجام می‌شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همچنین بخوانید
  • صمت تکلیف بانک مرکزی برای واردات خودرو را روشن کرد/ ماجرای ممانعت بانک مرکزی چیست؟
  • خارج‌نشین‌ها واردکننده خودرو می‌شوند؟
  • واردات انواع خودروها در دستور کار وزارت صمت
  • آخرین آمار واردات خودرو از زبان وزیر صمت

منبع: eghtesadnews-662865

برچسب‌ها:

نظر شما