شناسهٔ خبر: 67944566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خبرنگار موذن شهر است

صاحب‌خبر -
خبرنگار موذن شهر است

خبرگزاری آریا--متن این یادداشت را در زیر می‌خوانید:به بهانه 17 مرداد روز خبرنگار…از واقعه‌ای تو را خبر خواهم کردو آن را به چندحرف مختصرخواهم کرد.

به گزارش آریا از سمنان ،دریادداشت ابراهیم پورتقی مدیر مسئول کارنامه فردا آمده است،خبرنگاری کاری است که باچاشنی عشق جلو می‌رود و هر چه عشق وشوق بیشتر باشدکارخبرنگاری زیباتر و تأثیرگذارتر است. از طرفی کاری خبری میدانی است که به حل مسائل همه می‌پردازد و عده‌ای نیز برای او مسئله ایجاد می‌کنند یا به قولی، عرصه‌ای است که سنگ همه را به سینه می‌زند و عده‌ای نیز به او سنگ می‌زنند!

ما اهالی رسانه که دغدغه‌مند مسائل جامعه خود را بیشتر احساس می کنیم به معنای واقعی همدلی وگفتگو رادرک میکنیم و با درک درست از ماهیت رسانه  که همان عشق، خلاقیت و هنر است به بازگویی آن به موقع  پرداخته و اعتماد جامعه مخاطب را نیز به‌دست آوریم.

به کسی که سروقت اذان می‌گوید،موذن می‌گوییم.دقیقانقش یک خبرنگار راوقت شناسی به موقع است.

بزرگترین دغدغه خبرنگاران انعکاس دغدغه ها و مشکلات مردم است و آن ها همیشه این رسالت را بر خود مقدم می شمارند و درصدد رفع آن با مسئولان سخن می گویند، جالب این که این قشر فرهیخته حتی در گرامی داشت روز خبرنگار نیز به دنبال انجام زسالت حرفه ای خود هستند.

خبرنگاران جایگاه اصلی خود را در جامعه ندارند و مردم از جایگاه آن ها آگاه نیستند در صورتی که خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی هستند و دارای شان و منزلت بالایی در اجتماع هستند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی بدون کمک خبرنگاران نمی‌توانند کاری انجام دهند.

خبرنگاران در انعکاس اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان سمنان به مردم،نقش مهم و اساسی دارند و از صحنه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی پاک نمی‌شوند.

خبرنگاران به عنوان رزمندگان جبهه‌های فرهنگی در مقابل تهاجم‌ها ایستاده‌اند و می‌توانند به خوبی ایفای نقش کنند.

خبرنگاران انسانهای متعهدی هستندکه در راستای این حرفه ی با ارزش تلاش می کنند تا گردو غبار پیرامون را پاک و مردم را از چهره واقعی مطلع می نمایند.

امانت داری، آزادمردی، صداقت، حق طلبی، عدالت خواهی و شجاعت را از شاخصه ها و ویژگی های مهم خبر نگاران است و بوده اند صاحبان قلمی که برای اطلاع و درک مردم از واقعیت های پیرامون،جان خود را در میادین تهیه خبر از دست داده اند و امروز دنیا نیازمند چنین تفکری است تا بتواند به بسیاری از موضوعات و رویدادهای اطراف خود دست پیدا نماید.

قطعابارزترین وظیفه خبرنگار این است که با رعایت حق مردم برای دستیابی به اطلاعات  درست، شرافت حرفه­‌ای خود را در خدمت واقعیت عینی قرار دهد. به نحوی که واقعیت­‌ها وجداناً با محتوای اصلی خود انعکاس یافته و بدون ایجاد تحریف، نشان دهنده ارتباطات اساسی باشد

رسالت اصلی خبرنگار و رسانه یعنی انعکاس مسائل و واقعیت­‌های اجتماع و تلاش برای بهبود اوضاع جامعه و کمک به توسعه اجتماعی با در نظر گرفتن مصالح و منافع جامعه است.

کسی که خبرنگاری را انتخاب می کند قطعا به دنبال کسب درآمد نیست چون نیک می داند که از این راه به نوایی نمی رسد، انتخاب او مرز میان عشق و جنون است که یا باید بماند و همه ناملایمات را تحمل کند و یا باید برود و از عشق خود دست بکشد و این همه سرمایه ای است که یک خبرنگار عاشق دارد.

مناسبت های تقویمی یا هفتگی است یا 10 روزه و یا اگر هم فقط یک روز است قطعا چند روز قبل و چند روز بعد از آن هم مراسم هایی برگزار می شود اما روز خبرنگار فقط روز خبرنگار است، نه پیشوند دارد و نه پسوند!

اهالی رسانه می‌دانند، خبرنگاری به عنوان مهمترین، حساس ترین و پویاترین کار روزنامه و رسانه برخط، نمی‌تواند چندان فراتر از ساختارها و چارچوب‌های تعیین بخش و نانوشته موجود متصور شود. قلم خبرنگار سنگینی خاصی دارد که حرکت در جهت آرمانهای روزنامه نگاری را دشوار میسازد، رهایی از این امر، مستلزم فضایی متفاوت و وضعیتی متفاوت از وضعیت کنونی است.

در پایان، به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ رسانه که لحظه لحظه شاهد زحمات همکاران خود در رسانه های مختلف هستم، می خواهم چندروز زودتر17مردادماه، این روز فرخنده را به تمام اصحاب رسانه، تبریک گفته و خسته نباشید بگویم. اندیشه ها قلم تان مستدام، راهتان سبز.

 

نظر شما