شناسهٔ خبر: 67939787 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مشهدگردی در تابستان؛ خنک‌ترین جاهایی که در مشهد می‌توان رفت

سفر به مشهد مقدس، شهر امام دل‌ها امام رضا (ع)، برای همه ایرانی‌ها، جزء خاطره‌انگیزترین سفرهاست.

صاحب‌خبر -
مشهدگردی در تابستان؛ خنک‌ترین جاهایی که در مشهد می‌توان رفت
کد خبر: 669149
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۸:۴۶:۲۳

مشهد زیبا با مرقد دلربای ضامن آهو و در کنار آن، جاذبه‌های گردشگری مختلف، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سراسر ایران و حتی سایر کشورهاست. اگر شما هم دوست دارید به این شهر سفر کنید، پیش از آماده‌سازی مقدمات سفر، زمان سفر خود را تعیین کنید. اگر می‌خواهید در فصول گرم سال راهی این شهر شوید، بهتر است با جاذبه‌های گردشگری آن، به‌خصوص مناطقی که دمای کم‌تری داشته و خنک‌تر هستند، آشنا شوید تا تجربه‌ بهتری در این سفر داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با خنک‌ترین جاهایی که در مشهد می‌توان رفت، آشنا کنیم.

خنک‌ترین جاها در دل مشهد زیبا

در اطراف شهر مشهد، ییلاقات متعددی وجود دارند که دارای آب‌وهوای مطلوب، مناظر طبیعی و چشم‌نواز، رودخانه‌ها و باغ‌های میوه هستند و همواره جز جاذبه‌های گردشگری پرطرف‌دار این شهر محسوب می‌شوند. اگر دوست دارید به مشهد سفر کنید ابتدا مقدمات سفر مانند تهیه بلیط مشهد و سایر موارد را انجام داده و آماده‌ سفری خاطره‌انگیز شوید. بیاید با تعدادی از این مناطق زیبا و خنک آشنا شویم.

روستای زشک؛ منطقه‌ای در بینالود

اگر شما ساکن شهر تهران هستید، با بلیط هواپیما تهران مشهد، می‌توانید به‌آسانی سفر خود به مشهد را آغاز کنید و از زیبایی‌های شهر مشهد لذت ببرید. روستای زشک یکی از مکان‌های دیدنی مشهد در تابستان در جنوب شرقی رشته‌کوه بینالود در شمال شرقی ایران قرار دارد. زشک در لغت برگرفته از زو اشک و به معنای چشمه‌های جوشان است. فاصله مشهد تا زشک بیست کیلومتر است و مکان مناسبی است که بعد از یک زیارت دلچسب، می‌توان رفت و از طبیعت زیبایش استفاده کرد. این روستا دارای چشم‌اندازهای جذاب، آب‌وهوای معتدل و باغ‌های پرمیوه بوده و از ییلاقات زیبای اطراف مشهد به شمار می‌رود. انواع محصولات باغی مانند گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو، آلو قرمز و هلو در این روستا وجود دارد و باعث زیبایی چندبرابر مناظر آن شده است. قله چمن، قله شیرباد و چشمه قلقلی از بخش‌های دیدنی این روستا هستند.

طرقبه؛ محبوب‌ترین ییلاق مشهد

طرقبه در شهرستان طرقبه شاندیز و شهر طرقبه یکی از معروف‌ترین ییلاقات مشهد است. این منطقه از غرب به کوه‌های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم می‌رسد. طرقبه دارای چشمه‌ها و درختان فراوان است و در تابستان آب‌وهوای خنک و مطبوعی دارد. این منطقه، در امتداد دره‌ای زیبا قرار گرفته و در کنار آب‌وهوای مطبوع، شاهد بارندگی‌های سالانه نیز هست. سوارکاری، پیست اسکی، پیست اتومبیل‌رانی و رستوران‌های مختلف، از جمله امکانات تفریحی طرقبه است. همچنین، مجموعه تفریحی چالی‌دره در نزدیکی طرقبه، یکی از مناطق تفریحی است که با امکانات گردشگری مقرون‌به‌صرفه، فضای مناسبی را برای گردشگران فراهم آورده است. پارک پونه، پارک بهمن و پارک وکیل‌آباد نیز از جمله جاهای گردشگری این منطقه هستند. اگر شما هم دوست دارید از این منطقه زیبا دیدن کنید، حتماً پیش از سفر به مشهد اقدامات لازم مانند تهیه بلیط هواپیما یا اتوبوس و همچنین رزرو هتل مشهد را انجام دهید، تا بتوانید با خیالی آسوده سفر کنید.

منطقه گردشگری چالیدره در مشهد

چالیدره، این بخش تفریحی و زیبا، در شهرستان طرقبه شاندیز، ۶ کیلومتری شمال غرب طرقبه واقع شده است. در واقع این منطقه در ۳۰ کیلومتری غرب شهر مشهد و در میان دو کوه قرار گرفته است. چالیدره دارای پوشش گیاهی مناسب، آب‌وهوایی مطبوع و خنک و دریاچه‌ای زیبا یکی از مناسب‌ترین مکان‌های تفریحی مشهد به شمار می‌آید. ماهیگیری، غواصی، قایق‌سواری، لنج سواری، اسکی روی آب، شاتل و بنانا از تفریحات آبی مجموعه گردشگری چالیدره است. شما در این مجموعه تفریحی می‌توانید از سایر تفریحات مانند تله‌کابین، چایخانه سنتی، کافی‌شاپ، تله‌سیرژ‌، ترن کوهستان، بانجی جامپینگ، زیپ‌لاین، باگی، سافاری و کارتینگ استفاده کنید.

روستای کلاته آهن؛ منطقه‌ای جذاب

روستای کلاته آهن در شهرستان طرقبه شاندیز، بخش طرقبه و دهستان جاغرق واقع شده است. این روستا به‌واسطه باغ‌ها و درختان میوه مانند سیب، گردو، گیلاس و آلو تا درخت سماق و زرشک، دارای مناظری سرسبز و چشم‌نواز است و هر ساله گردشگران بسیاری را به‌سوی خود جذب می‌کند. خوب است بدانید دلیل نام‌گذاری این روستا، وجود بقایای کوره‌های آهنگری و ذوب‌آهن که قدمتشان به ۳۰۰ سال قبل می‌رسد، بوده است. این روستای زیبا، در حاشیه رودخانه دهبار قرار گرفته و این رودخانه باعث به‌وجودآمدن طبیعتی بی‌نظیر و بکر در آن شده است.

روستای ابرده شهر مشهد

روستای ابرده، در 25 کیلومتری طرقبه و 4 کیلومتری شاندیز در بین ارتفاعات واقع شده است باغداری و دامداری رایج‌ترین شغل مردم در این روستاست. در این منطقه، یک رودخانه جریان دارد و به دلیل آب‌وهوای کوهستانی و سرد، محل مناسبی برای پیست اسکی است. مقبره حافظ بهاءالدین عمر ابردهی، مقبره حافظ بهاءالدین عمر ابردهی، چاه چهل دختر و قلعه تاریخی، گورستان ابرده سفلی و مسجد جامع روستای ابرده مشهد از جمله مناطق گردشگری این روستا هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

کنگ؛ ماسوله‌ای در دل‌ مشهد

روستای پلکانی و زیبای کنگ در دامنه کوه‌های بینالود و در ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری مشهد واقع شده است. این روستا به دلیل چشم‌اندازهای کوهستانی و وجود چشمه‌ها و درختان متنوع بر دامنه کوهپایه‌های آن، موردعلاقه بسیاری از گردشگران است. رباط شاه‌عباسی، گورستان تاریخی کنگ، رودخانه و باغ‌های میوه کنگ، این روستا را به مکانی پرطرف‌دار برای گردشگران تبدیل کرده است. چینش پلکانی خانه‌های روستای کنگ که دلیل شهرت آن است، مناظر و معماری شهر ماسوله را برای همگان یادآوری می‌کند. پس اگر دلتان هوس سفر به گیلان کرد، دیدن از کنگ را می‌توانید جایگزین آن کنید.

کلام آخر

در این نوشتار از سفرمارکت برایتان از مناطق خنک گردشگری مشهد گفتیم. روستاها و ییلاقات زیبای مشهد، مناظری چشم‌نواز دارند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید در فصول گرم سال به مشهد مقدس سفر کنید، بهتر است با این مناطق به طور کامل آشنا شوید. چون خنکای این مناطق به همراه زیبایی‌های چشم‌نواز آن، پس از زیارت مرقد مقدس امام رضا (ع)، قطعاً لحظات زیبایی را برای شما، خانواده و سایر همراهانتان به ارمغان خواهد آورد. از همراهی شما با سفرمارکت سپاسگزاریم. اگر تجربه‌ای از سفر به مشهد و بازدید از این مناطق زیبا دارید، برایمان بنویسید. خوشحال خواهیم شد...

برچسب‌ها:

نظر شما