شناسهٔ خبر: 67938339 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

محموله سنگین وزن استقلال و پرسپولیس در تهران فرود می‌آید!

تجهیزات ویژه و سنگین وزن مربوط به استقلال و پرسپولیس تا چند ساعت دیگر وارد تهران می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، فدراسیون فوتبال به طور ویژه از اواسط زمستان پارسال قضیه ورود تجهیزات کمک داور ویدیویی به  ایران برای استفاده در خلال لیگ بیست و چهارم حرفه‌ای، دیدارهای انتخابی جام جهانی و لیگ نخبگان آسیا را دنبال کرد و به نظر می‌رسد حالا به مراحل پایانی خود رسیده است. در همین خصوص اطلاعاتی دقیق و اختصاصی به دستمان رسید.

ورود محموله ۳ هزار کیلویی

قرار است در مرحله اول تجهیزات مربوط به ۳ دستگاه کمک داور ویدیویی وارد ایران شود و به احتمال بسیار زیاد علاوه بر ورزشگاه آزادی، استادیوم نقش جهان اصفهان و یادگار امام (ره) تبریز نیز به این تکنولوژی مجهز شوند. بخش اول از این محموله که وزن آن ۳۰۰۰ کیلو می‌شود، حوالی ساعت ۳ بامداد سه‌شنبه وارد ایران خواهد شد و پس از طی کردن تشریفات قانونی در اختیار مقامات ورزشی کشورمان قرار می‌گیرد. این تجهیزات در استادیوم تختی تهران با حضور نمایندگان سازمان صدا و سیما ارزیابی می‌شوند تا اگر همه چیز تایید شد، مابقی وسایل مرتبط با آنها نیز به تهران ارسال شود. به این ترتیب با مجهز شدن ورزشگاه آزادی، استقلال و پرسپولیس برای استفاده از سیستم VAR در دیدارهای خانگی خود در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا مشکلی نخواهند داشت.

تجهیز سایر استادیوم‌ها

با تکمیل شدن محموله مذکور، کار ورود این تکنولوژی به ایران متوقف نخواهد شد چون قرار شده در نهایت ۷ ورزشگاه در فاز اول به کمک داور ویدیویی مجهز شوند. به احتمال زیاد فولاد آره نا اهواز، شهید سلیمانی سیرجان و فولادشهر اصفهان نیز از جمله ورزشگاههای دیگری هستند که به مرور زمان میزبان تکنولوژی VAR خواهند شد.

نظر شما