شناسهٔ خبر: 67937353 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

افت چشمگیر تولید پژو در ایران خودرو/ خانه تکانی معنادار خودروساز ایرانی

اقتصادنیوز: تولید گروه پژو در پایان تیر 1403 در مقایسه با تیر 1402 افتی حدود 36 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بررسی اطلاعات منتشر شده ایران خودرو در سایت کدال نشان می دهد این خودروساز تا پایان اولین ماه از فصل تابستان در مجموع تولید حدود 66 هزار دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود نهایی کرده است. اما آبی های جاده مخصوص در مدت مشابه سال گذشته حول و حوش 103 هزار دستگاه از محصولات خود با برند پژو را تولید کردند. بنابراین شاهد افت تولیدی نزدیک به 37 هزار دستگاهی در تولید پژو هستیم.

این میزان افت تیراژ پژو در بازه زمانی مورد بررسی به زبان درصد حدود 36 درصد است. ایران خودرویی ها با این پیام حسابی متقاضیان پژو را ترساندند.

بررسی سبد محصولاتی ایران خودرو نشان می دهد محصولات این خودروساز با برند پژو همواره جز محبوب های بازار خودرو بودند و متقاضیان هنگام ورود با توجه به بودجه ای که در اختیار دارند حداقل یک مدل پژو را نیز در لیست خرید خود جای داده اند.

اما مدیران ایران خودرو طی چند سال اخیر به نوعی دست به خانه تکانی در سبد محصولاتی خود با برند پژو زدند. ابتدا پژو 206 صندوقدار را به موزه فرسادند. در ادامه انواع پژو 206 و پژو 405 از سبد محصولاتی این خودروساز خارج شدند و در نهایت نیز پژو پارس از سبد محصولاتی ایران خودرو جدا شد.

آبی های جاده مخصوص در حال حاضر تمرکز خود را روی تولید انواع پژو 207 قرار داده اند.

خانه تکانی ایران خودرو در سبد محصولاتی این خودروساز را می توان اصلی ترین عامل افت تولید گروه پژو قلمداد کرد. گروه پژو زمانی گاو شیرده ایران خودرو محسوب می شد اما با توجه به افت تیراژ تولید این گروه خودرویی به نظر می رسد سبد محصولاتی آبی های جاده مخصوص مشغول پوست اندازی است.

کاهش تیراژ خانواده پژو می تواند روی قیمت بازاری اعضای این خانواده اثر منفی گذاشت و شاهد صعودی شدن قیمت این خودروها در بازر باشیم.

باید منتظر ماند و دید ایران خودرو در نهایت با محصولاتی که نشان پژو را روی در موتور خود دارند چه خواهد کرد آیا روند افت تیراژ تولید برند پژو ادامه دار خواهد بود یا اینکه مدیران ایران خودرو ترمز افت تولید این گروه خودرویی را می کشند و شاهد بزرگ شدن سهم خانواده پژو از کیک تولید ایران خودرو خواهیم بود؟   

نظر شما